Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Du har brukt opp RAMen på telefonen.

Restart av telefon bør etter min oppfatning gjøres minimum 1-2 ganger i uka

 

Du trenger ikke å restarte telefonen med mindre det er noe veldig kritisk.

(F.eks. at en applikasjon ikke vil avslutte selv om du tvinger den til det)

Du kan installere programmet Tasky som er det eneste programmet for 3rd Edition som kan frigjøre RAM på telefonen.

7638452[/snapback]

Synes det er bedre å forebygge jeg da...

Istedet for å vente til man får problemer (som f.eks. at man ikke får ringt ut/svart på samtaler, som det var nevnt her), så restarter jeg minimum en gang i uken.

For en restart frigjør også RAM.

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er bedre å forebygge jeg da...

Istedet for å vente til man får problemer

 

Jeg forebygger jeg. Har sjeldent hatt problemer med min N73.

:thumbup:

 

Det eneste kritiske jeg har opplevd er at når jeg ved uhell starter Map24 v. 2 (Har denne tilordnet høyre valgtast) er at dersom jeg ikke venter at denne avsluttes helt så henger programmet igjen og opptar minne.

Det er da jeg må ta en restart.

Dette er dog en feil fra applikasjonen sin side og har ikke noe med selve N73 å gjøre.

 

Så dersom en kan å bruke telefonen sin og forstår hva som forårsaker at telefonen blir 'buggy' slik som jeg. Så har man rikelig med muligheter å forebygge som du sier bare ved å frigjøre ram i ny og ned.

Lenke til kommentar

Jeg merker av og til at telefonen låser seg dersom jeg tar fire-fem bilder etter hverandre. I dag holdt jeg på å smelle den i veggen i forbannelse. Bruker litt kamera, både i jobb og privat, og da er slikt irriterende. Det er jo ellers et konge kamera.

 

Det skjedde to ganger i dag at telefonen frøys, og den tar jo like lang tid å starte som Windows. Særlig når den skal installere ditt og datt etter start.

 

Har nyeste firmware og alt. Telefonen min er oppgradert til ME-versjon.

Lenke til kommentar

Hei:)

 

Jeg og erfarer at telefonern monger når jeg tar mange bilder etterhverandre. Det er et greit nok kamera på den, men 3.2 mp får du ikke ut av den.... litt kjedelig at de automatiske sensorene ikke er gode nok..

 

Lurte på en ting;

Jeg har oppgradert telefonen min til IE. Dette gjorde jeg fordi det virket kult, og DET VAR DET:)

 

MEN, jeg kunne tenke meg å degradere til ME igjenn. Dette er tydeligvis vanskelig fordi jeg brukte nordisk produktcode når jeg oppgraderte første gangen.

 

Det jeg lurer på er;

 

Er det noen som kan gi meg noen tips så jeg slipper å vente helt til neste oppgradering? Har sjekket litt og forstått det slik at man kan flashe med et prog. som heter "Phoenix".

 

Sitter nå med;

 

V3.0638.0.0.43

30-10-2006

RM-133

(10)

 

Har prøvd å forandre prdukt kode igjenn, men den finner naturligvis ingen oppdatering...

 

 

Setter pris på all hjelp:)

Endret av MaKa9
Lenke til kommentar
Jeg får ikke muligheten om å installere selv om jeg har nyeste FW.... det eneste valget jeg får er "exit"....

7655296[/snapback]

 

 

Dumt spm, men: Har du siste versjon av NSU?

7655454[/snapback]

 

 

Jepp:) lastet den ned i går:)

 

skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå, jeg får bare ikke muligheten til å installere. den gir meg bare avslutt muligheten.... hvor gammer er nsu´en din?

 

den sier bare at jeg har nyeste update og at jeg ikke trenger update... irriterende

 

-m

Endret av MaKa9
Lenke til kommentar
hvordan endrer jeg den koden i nss? jeg har åpnet nss og funnet telefonen, hva skal jeg gjøre nå?

7660409[/snapback]

 

hei:)

 

du klikker;

 

søke ikonet øverst til høyre

phone info

scan

read

bytt ut koden

huk av enable og trykk

 

write..

 

så updater du med NSU:)

 

MENYER: verktøy - telefon - bventemodus -

Endret av MaKa9
Lenke til kommentar
hvordan endrer jeg den koden i nss? jeg har åpnet nss og funnet telefonen, hva skal jeg gjøre nå?

7660409[/snapback]

Start med å slå av brannmur og virusprogram.

-Scan for new device

-Phone info

-Scan

-Skriv inn produktkode

-Sett inn hake i enable

-Write

 

Lukk NSS (pass på at du får lukket det skikkelig).

 

Kjør NSU, og dett var dett... :)

 

Ble for sein gitt...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
nå har jeg oppgradert og kameraet mitt funker faen ikke!! Hva er feil\kan jeg gjøre?

7660691[/snapback]

 

skru av telefonen;

hold inne grønn tast, stjerne og 3 tast mens du skrur på telefonen, hold dette til du må taste pin. bør fikse det:)

 

husk å backe up!

Lenke til kommentar
Takk for svar N73_User :)

 

Kanskje du tar denne også: hvorfor får jeg ikke lagret WLAN tilgangspunkt slik at den dukker opp i listen over punker jeg kan velge når jeg går på web? Må hele tiden søke WLAN og skrive WEP på nytt :(

7660654[/snapback]

Desverre...

N73 har ikke WLAN, så da lurer jeg litt på hvilken telefon du har?

N80?

Lenke til kommentar
nå har jeg oppgradert og kameraet mitt funker faen ikke!! Hva er feil\kan jeg gjøre?

7660691[/snapback]

 

skru av telefonen;

hold inne grønn tast, stjerne og 3 tast mens du skrur på telefonen, hold dette til du må taste pin. bør fikse det:)

 

husk å backe up!

7660737[/snapback]

Dette fikser det ikke nei... Funker ikke på v.9.1...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...