Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor legger ting seg...?

Har lastet inn noen Themes å ringetoner på min N-73.

Når jeg velger å legge themes på telefonens minne så havner de selvføgelig på MENY,VERKTØY, OG TEMAER.

Det gjør de også når jeg velger å legge de på minnekortet, men hvor finner jeg dem i Filbehanleren??

Lenke til kommentar
Du har brukt opp RAMen på telefonen.

Restart av telefon bør etter min oppfatning gjøres minimum 1-2 ganger i uka

 

Du trenger ikke å restarte telefonen med mindre det er noe veldig kritisk.

(F.eks. at en applikasjon ikke vil avslutte selv om du tvinger den til det)

Du kan installere programmet Tasky som er det eneste programmet for 3rd Edition som kan frigjøre RAM på telefonen.

 

Som nokia skrev til meg så skal ikke kabelen være slik at den mister kontakten med telefonen bare du ser på den

 

Ifølge Nokia sin blog så er det normalt at en mister kontakten med PC-suite under firmwareoppdatering. Dette skal visstnok være normalt.

Selv har jeg fullført firmwareoppdatering uten at kabelen hadde kontakt med PC-suite.

 

Men selvfølgelig dersom det gjelder selve kontaktpunktene til pc og til mobilen er dårlig fra før så skal en ikke ta denne sjansen.

Det var ikke det tilfellet jeg mente.

 

Hvor legger ting seg...?

Har lastet inn noen Themes å ringetoner på min N-73.

Når jeg velger å legge themes på telefonens minne så havner de selvføgelig på MENY,VERKTØY, OG TEMAER.

Det gjør de også når jeg velger å legge de på minnekortet, men hvor finner jeg dem i Filbehanleren??

 

Du vil ikke finne filene under filbehandleren.

Filene ligger lagret i E:\private\10207114\import\ og dens undermapper dersom du har

installert disse i minnekortet.

Ettersom private er en av mappene som en ikke kan aksessere i telefonminnet vet jeg ikke hvor det ligger der.

 

Du kan få tilgang til de beskyttede mappene via en pc på 2 måter.

1. Ta ut minnekortet og putt denne i egnet leser på pcen.

2. Aktiverer "Mass storage mode" ved tilkobling av telefonen til datakabel.

 

Benyttes 2. må en passe på at f.eks. meldinger ikke bruker minnekortet som lagringsplass.

Endret av wampyre
Lenke til kommentar

Hei,

 

Etter at jeg koblet telefonen til PC'n i går å oppdaterte kontaktene via PC-suite har det skjedd noe rart.

 

Når jeg skal sende sms å velge mottaker vises kontaktene som bare er lagret med fornavn med fornavnet som fornavn og etternavn (eks: Jens, Jens). Hvis jeg går inn i kontaker på telefonen vises de riktig. Samme gjør de i PC-suiten.

 

Måten jeg kan løse dette på er å gå inn på en av kontaktene det gjelder på telefonen å legge til etternavn som jeg lar stå blank og klikker utfør.

 

Noen som skjønte noe av dette og vet hva det kan komme av? :p

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg også opplever. Men jeg trenger ikke å presse hardt, bare pusse lett over så dukker det opp ring effekten. Om det er sånn hos mange, da gidder jeg ikke å stresse med å sende den inn.

 

Er det flere her som har det samme problemet som meg?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg har aldri updata N73'en min, og tenkte at jeg kanskje burde gjøre det nå. Har ikke hatt den så veldig lenge, kjøpte den i November. Men det jeg lurer på er hvor man kan finne hva slags versjon man har og hvordan man updater? Er det noen her som klarer å forklare det ganske enkelt? :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri updata N73'en min, og tenkte at jeg kanskje burde gjøre det nå. Har ikke hatt den så veldig lenge, kjøpte den i November. Men det jeg lurer på er hvor man kan finne hva slags versjon man har og hvordan man updater? Er det noen her som klarer å forklare det ganske enkelt?  :)

7644203[/snapback]

 

dette har blitt svart på en del ganger nå.

 

igjen: http://www.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=344689

Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg også opplever. Men jeg trenger ikke å presse hardt, bare pusse lett over så dukker det opp ring effekten. Om det er sånn hos mange, da gidder jeg ikke å stresse med å sende den inn.

 

Er det flere her som har det samme problemet som meg?

7643903[/snapback]

 

Vil vel streng tatt ikke kalle det noe problem da.. er jo slik med alle skjermer av denne typen :)

Lenke til kommentar
Takk for svar  :thumbup:

 

Også er det en ting til, som jeg har spurt mange ganger før. Går det treigt for alle å overføre mp3 direkte fra pc til n73? Bruker filoverføring som usbtilkobling. 100mb tar jo en evighet hos meg.

7644865[/snapback]

I modus;

PC-suite - 104MB / 5 min 40 sek

Filoverføring - 104MB / 2 min 5 sek

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste opplevd en ny bug med min N73 (med ME firmware): Får ikke til å ringe ut lengre, må reboote for å ringe ut. Inngående fungerer utmerket. Dette skjedde først nå i mellomjula, så skjedde ikke med en gang jeg gjorde firmware upgrade.

Telefonen fungerer fin f.eks. i noen uker uten reboot, så rett etter en tlf samtale så skal jeg ta en annen, og da skjer inenting om jeg trykker på "grønn" tasten eller velger dial via en meny.

 

Andre som har opplevd dette?

 

Edit: clear-up

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
Jeg har i det siste opplevd en ny bug med min N73 (med ME firmware): Får ikke til å ringe ut lengre, må reboote for å ringe ut. Inngående fungerer utmerket. Dette skjedde først nå i mellomjula, så skjedde ikke med en gang jeg gjorde firmware upgrade.

Telefonen fungerer fin f.eks. i noen uker uten reboot, så rett etter en tlf samtale så skal jeg ta en annen, og da skjer inenting om jeg trykker på "grønn" tasten eller velger dial via en meny.

 

Andre som har opplevd dette?

 

Edit: clear-up

7647410[/snapback]

Sjedde noe lignende me meg, men det var når jeg fikk en telefon imens jeg snakket med noen andre. La på med den jeg snakka med men telefonen nekta å ta den som ringte. Etter at personen som ringte ble lei og la på fikk jeg ikke ringe ut, knappen reagerte liksom ikke :hmm: Jeg resatte bare telefonen å så var det iorden igjen.

 

Noen som vet hvor snakes filene er lagret hen? gøy å ikke måtte komme igjennom det en gang til :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...