Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Halla

Opplever mye problemer med min n73, den henger seg opp og "blacker" ut noen ganger når jeg svarer på innkommende. Flere som har opplevd det? Er det noen plass jeg kan oppdatere firmware? Oppgradere til ME f.eks?

7405673[/snapback]

 

Ja.. på nokia.com kan du oppdatere programvaren.

Les side 58-60 i denne tråden for å få vite hvordan du kan oppdatere til ME

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte N73 ME etter å ha lest en test som spesifiserte at telefonen har A2DP.. Men, nei, det har den jo dessverre ikke (enda?).

 

Såvidt jeg kan skjønne skal både BT enheten og OS støtte A2DP. Er det da nærmest en prinsippsak som har ført til at Nokia ikke har lagt dette inn? Kanskje dem vil legge det inn i neste FW nå som dem sender ut en del A2DP headset på markedet? Eller ønsker dem at vi skal kjøpe en ny mobil snart for å få A2DP?

 

Med dette i bakhodet gjorde jeg et søk for å se om noen hadde funnet en løsning på problemet med ny player eller lignende. i-Tech ClipR35 BT headset kan kjøpes bundlet med MSI Blueplayer software spesifikt for å spille MP3 i stereo på N73! A2DP!

 

Denne softwaren ser det ut til at er låst til MSI støttet hardware. Ville den ellers virket for alle nyere BT headset? I så fall er det merkelig at ingen andre har klart å sette opp en A2DP software MP3 player for Nokia telefonene som ikke støttet A2DP. Det faktum at det tydeligvis er mulig å få disse telefonene til å fungere helt fint med A2DP gjør det jo også desto merkligere at Nokia nekter å støtte dette?! Klarer MSI å støtte dette via software burde jammen Nokia klare det samme :-/

Lenke til kommentar
Neihardusett! Styrepinnen min løsnet! Ser ut som det lett kan fikses med litt liv dog. Heldigvis fant jeg igjen pinnen

Mange som har vært borti det problemet? (syntes 107 sider var litt mye å bla igjennom for å telle opp)

7413844[/snapback]

Jepp, mange som har hatt det problemet. Skjedde med meg for et par uker siden. Limte med lynlim. Funka greit, men responsen ble i mine øyne ikke god nok, så jeg leverte den inn på service. Der erstatter de hele joysticken, slik at den blir like god som ny. Skulle bare ta en uke, så da overlever jeg. :)

Lenke til kommentar
golfpowah  Postet i dag, 19:17

 

  hva slags adapter må jeg ha for å koble på 3.5mm plugg (vanlig headset plugg..)?

 

Du må kjøpe denne: Musikk-headset Nokia HS-20, AD-41.

 

Den kan du kjøpe her: mytredyphone.no

 

Enjoy!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Bruker også AD-46, men mener AD-41 er et bedre valg da dette har mulighet for play, stop, etc...

Jeg har Koss Porta Pro og Sony MDR-EX71SL. Koss har best lyd av de to ja, men Sony skjermer omgivelsene (og deg) bedre i.o.m. at det er plugger som stenger lyden inne/ute...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

N73 vs N73ME.

 

Jeg har fått rekvisisjon fra jobben på ny mobil. Jeg har i dag N70 og er middels fornøyd med den. Hadde N95 vært i buttikken hadde valget vært enkelt, men den kommer vel neppe før i mars/april og så lenge kan jeg ikke vente.

 

Jeg har prøvd å lese meg til forskjellene mellom vanlig og ME, men klarer dessverre ikke helt å finne ut av det.

 

Det jeg har klart å finne ut er at det følger med 2Gb kort og bedre handsfree til ME i tillegg til farge. Det er også noe forskjell i software som bla a. går på musikkspilledelen.

 

Er det noen vesentlige forskjeller utenom de jeg har nevnt? Kan f.eks N73 bruke kort på 2 GB?

Hva med større kort når det kommer?

 

Jeg må handle i en MobilData-butikk og der var forskjellen i pris ganske betydelig. Fikk en forståelse for at det var pga at det var en N73 Telenor, altså Telenor firmware, mens N73ME hadde ren Nokia-firmware.

 

Betyr dette noe vesentlig for bruken?

 

Takker ellers for all annen bistand jeg får på disse sider.

 

Mvh

 

Tlangset

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å spole med realplayer i N73? Jeg har ikke lyktes med det foreløpig.

 

Har prøvd å installere divx player isteden, og der kan man spole. Men vet ikke om det går an å bruke SUPER til å konvertere vanlige divx filer til mobilkomprimerte divx filer?

7399100[/snapback]

Joystick oppover eller nedover hvis du har telefonen sidelengs.

Lenke til kommentar

får feilmeldingen "Minne fullt, lukk noen programmer og prøv igjen" ofte når jeg prøve å åpne programmer, f.eks opera mobil eller galleri.

andre som har dette problemet eller vet hvordan jeg får fikset det?

 

 

EDIT:

ifølge handy taskman så har jeg fortsatt 10.2mb ram ledig

Endret av Hetland
Lenke til kommentar

Et spm. ang. oppdatering: Reagerer kameraet raskere etter oppdatering? (Kan du åpne linsedekslet og ta bilde med det samme?)

Følger det med noe nytt i ny firmware?

 

Kjøpte en N73 da den kom men solgte den raskt da det viste seg at kameraet var ubrukelig (ALt for lang reaskjonstid) og at firmware manglet "standar funksjoner" som automatisk tastelås, alarm med flere valg, elendig ordbok osv.)

 

Vurdere i disse dager og kjøpe en N73 ME om disse "feilene" er blitt rettet. Noen som kan gi meg et godt svar? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
N73 vs N73ME.

 

Jeg har fått rekvisisjon fra jobben på ny mobil. Jeg har i dag N70 og er middels fornøyd med den. Hadde N95 vært i buttikken hadde valget vært enkelt, men den kommer vel neppe før i mars/april og så lenge kan jeg ikke vente.

 

Jeg har prøvd å lese meg til forskjellene mellom vanlig og ME, men klarer dessverre ikke helt å finne ut av det.

 

Det jeg har klart å finne ut er at det følger med 2Gb kort og bedre handsfree til ME i tillegg til farge. Det er også noe forskjell i software som bla a. går på musikkspilledelen.

 

Er det noen vesentlige forskjeller utenom de jeg har nevnt? Kan f.eks N73 bruke kort på 2 GB?

Hva med større kort når det kommer?

 

Jeg må handle i en MobilData-butikk og der var forskjellen i pris ganske betydelig. Fikk en forståelse for at det var pga at det var en N73 Telenor, altså Telenor firmware, mens N73ME hadde ren Nokia-firmware.

 

Betyr dette noe vesentlig for bruken?

 

Takker ellers for all annen bistand jeg får på disse sider.

 

Mvh

 

Tlangset

7417294[/snapback]

Du kan legge inn ME-softwaren på en vanlig N73 (se poster lenger opp), og 2gig minnekort går helt fint. Tror også 4 gig skal fungere fint (var noe snakk om det litt tidligere i tråden). Selv har jeg 2gig Sandisk kort i min N73. Og vurderer å legge inn ME-firmware, da jeg ofte bruker den som mp3-spiller. Hvis ME er mye dyrere, ville jeg kanskje gått for en vanlig N73 - med mindre fargen spiller stor rolle da :thumbup: Eller forresten, hvis fjernkontrollen og minnekortet du må kjøpe i tillegg til en vanlig N73 gjør at den blir dyrere, er jo valget enkelt... Jeg kjøpte ad-41 hos mytrendphone.dk til rundt 200 kroner, og 2gig Sandisk minnekort koster ikke allverden...

Lenke til kommentar
Et spm. ang. oppdatering: Reagerer kameraet raskere etter oppdatering? (Kan du åpne linsedekslet og ta bilde med det samme?)

Følger det med noe nytt i ny firmware?

 

Kjøpte en N73 da den kom men solgte den raskt da det viste seg at kameraet var ubrukelig (ALt for lang reaskjonstid) og at firmware manglet "standar funksjoner" som automatisk tastelås, alarm med flere valg, elendig ordbok osv.)

 

Kameraet har vel blitt litt raskere, men ta bilde umiddelbart kan du ikke. Det følger ikke med automatisk tastelås eller mulighet for flere alarmer, men det finnes div ettermarkedsprogrammer som gir deg det (f.eks Handy Alarm og Handy Keylock). Ordboken har jeg ikke opplevd problemer med.

Lenke til kommentar

JODA, automatisk tastelås finnes, bare søk litt i instillinger :) funker fint den.

Et spm. ang. oppdatering: Reagerer kameraet raskere etter oppdatering? (Kan du åpne linsedekslet og ta bilde med det samme?)

Følger det med noe nytt i ny firmware?

 

Kjøpte en N73 da den kom men solgte den raskt da det viste seg at kameraet var ubrukelig (ALt for lang reaskjonstid) og at firmware manglet "standar funksjoner" som automatisk tastelås, alarm med flere valg, elendig ordbok osv.)

 

Kameraet har vel blitt litt raskere, men ta bilde umiddelbart kan du ikke. Det følger ikke med automatisk tastelås eller mulighet for flere alarmer, men det finnes div ettermarkedsprogrammer som gir deg det (f.eks Handy Alarm og Handy Keylock). Ordboken har jeg ikke opplevd problemer med.

7418572[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...