Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan endrer man meldingslyden til en mp3 tone?

7394446[/snapback]

Det lurer jeg også litt på

7396072[/snapback]

-Profiler

-Valg (på profilen dette skal gjelde for)

-Tilpass

-Varseltone for meld.

-Valg

-Endre

-Bla igjennom til ønsket tone

7396726[/snapback]

var ingen mp3 toner der..

7397141[/snapback]

 

Da har ikke du lagt inn noen mp3 filer, for hos meg ligger alle mp3 filene i den listen :)

Lenke til kommentar
Andreas,30/11-2006 : 17:15]Heisann. Har et lite problem med å se videofiler på N73'en. Når jeg legger inn videofiler fra datamaskinen, så kommer det enten er feilmelding om at filen ikke kan spilles (selv om at det er et format som støttes) eller så hører jeg lyden, men det er bare en svart skjerm. (dette skjedde når jeg prøvde å spille av en mp4 fil)

Så kanskje det er noen av dere her på forumet som kan hjelpe meg ?

Mvh. Andreas Remøy

7393830[/snapback]

Spacebaren...min..funker..ikke(laptop)..men..jeg..skal..prøve...å..svare...

 

Har..ikke..giddet...mp4...filer..enda..men..jeg..skjønner..ikke..hvorfor...dette..skulle...være...et..problem.

Det..enkleste...ville..være...å..bruke..et..program...med..preinstaller...mpeg4...mobil..format..konverter,..og..sette...QVGA...oppløsning.

 

Men..hvorfor...bruke..mpeg4..når...man...kan..ha..divx?..Last...ned..gratis..symbian...

Divx..player...og..bruk..smartmovie..converteren..som..også..er..gratis..(Personlig..

bruker..jeg..en..kombinasjon..av..Super..og..Virtual..Dub..for..optimal..men...voldsom..tungvint..opplevelse).

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Er det noen her som vet om det går an å få vekk det irriterande blinkande blå lyset som kommer når tlfen er i strømsparemodus?

7396954[/snapback]

 

Det lyset er helt sinnsvakt irriterende, omtrent som å ha en ambulanse på soverommet. Her og på andre forum har jeg sett tett med folk som lurer på hvordan man kan slå det av.

Hva er det Nokia har tenkt?

Lenke til kommentar
"AstraPower": Er det noen her som vet om det går an å få vekk det irriterande blinkande blå lyset som kommer når tlfen er i strømsparemodus?

 

"groov": Det lyset er helt sinnsvakt irriterende, omtrent som å ha en ambulanse på soverommet. Her og på andre forum har jeg sett tett med folk som lurer på hvordan man kan slå det av.

Hva er det Nokia har tenkt?

Jeg synes det er en veldig bra feature på mobilen. Og når man ikke vil se den så er det bare å snu mobilen. Siden det er såpass enkelt* å slå av det lyset kan jeg heller ikke se på det lyset som et problem for de som syns det er irreterenes.

 

*Som nevnt ovenfor av "N73_user":

 

-Innstillinger

-Telefon

-Display

-Slumremodus AV

= lyset er av

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
"AstraPower": Er det noen her som vet om det går an å få vekk det irriterande blinkande blå lyset som kommer når tlfen er i strømsparemodus?

 

"groov": Det lyset er helt sinnsvakt irriterende, omtrent som å ha en ambulanse på soverommet. Her og på andre forum har jeg sett tett med folk som lurer på hvordan man kan slå det av.

Hva er det Nokia har tenkt?

Jeg synes det er en veldig bra feature på mobilen. Og når man ikke vil se den så er det bare å snu mobilen. Siden det er såpass enkelt* å slå av det lyset kan jeg heller ikke se på det lyset som et problem for de som syns det er irreterenes.

 

*Som nevnt ovenfor av "N73_user":

 

-Innstillinger

-Telefon

-Display

-Slumremodus AV

= lyset er av

7398197[/snapback]

 

 

 

Sjå der ja :D Dæ ordna seg nå. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

 

 

Fordeler / Ulemper:

Jeg personlig ser ingen ulemper i oppgraderingen, mp3 spilleren er enklere i bruk, ligger i bakgrunnen å kjører slik at den starter raskere :) kjekt... Har dog ikke opplevd noe negativt med det med tanke på batteritid og respons på telefonen.

 

 

 

-Synes du er veldig positiv til ME jeg ja Stig-Arne...

Må si meg litt uenig da...

Kommer med det jeg har funnet negativt, som jeg ikke hadde problemer med på "vanlig" FW...

 

1. Minnet i spilleren funker ikke, slik at du er nødt til å velge innstillingene du har forhåndsprogrammert hver gang du reststarter telefonen, eller skrur av/på spilleren.

2. Muligheten til å se neste spor i "spilles nå" er borte.

3. Får opp en masse feilmeldinger på andre program. Bare det å slette en kalenderoppføring i Papyrus byr på problemer. Da dukker et utropstegn med teksten "Progr. lukket: Papyrus. KERN-EXEC3 opp (og programmet lukkes som teksten sier). :mad:

4. Har også fått trøbbel med filoverføring. Der får jeg beskjed om at minnekort er ibruk av et annet program, slik at filoverføring ikke kan starte (finner ikke ut hva slags program som fåkker opp heller).

 

Men tross disse irriterende småfeilene, deler jeg oppfatningen av de positive sidene av oppgraderingen.

Og håper det er ordnet opp på neste FW...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å spole med realplayer i N73? Jeg har ikke lyktes med det foreløpig.

 

Har prøvd å installere divx player isteden, og der kan man spole. Men vet ikke om det går an å bruke SUPER til å konvertere vanlige divx filer til mobilkomprimerte divx filer?

7399100[/snapback]

Det går å bruke SUPER til formålet du ønsker ja, men jeg mener SmartMovie gjør komprimeringsjobben både enklere og bedre (ihverfall enklere). I den henter du filen du vil komprimere, velger N73 og bitrate på lyd. Resten ordner seg selv...

Eneste negative med Smartmovie-konverteren, er at jeg ikke har fått til å konvertere mpg-filer til avi.

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å spole med realplayer i N73? Jeg har ikke lyktes med det foreløpig.

 

Har prøvd å installere divx player isteden, og der kan man spole. Men vet ikke om det går an å bruke SUPER til å konvertere vanlige divx filer til mobilkomprimerte divx filer?

7399100[/snapback]

Det går å bruke SUPER til formålet du ønsker ja, men jeg mener SmartMovie gjør komprimeringsjobben både enklere og bedre (ihverfall enklere). I den henter du filen du vil komprimere, velger N73 og bitrate på lyd. Resten ordner seg selv...

Eneste negative med Smartmovie-konverteren, er at jeg ikke har fått til å konvertere mpg-filer til avi.

7399367[/snapback]

 

Ok, takk! Tror jeg går for SUPER i første omgang, får se om den klarer å være stabil med å konvertere alle avi-filene mine. Har hatt litt blandede resultater med å konvertere AVI til 3GP, kræsjer ofte for store filer.

Lenke til kommentar

Men...

Hvorfor konvertere avi til 3gp?

Dette blir da i mye dårligere kvalitet !

Og når du sa mobilkomprimerte divx-filer, gikk jeg ut ifra at du snakket om .avi-, .mpg- eller .divx-filer ja?

.3gp er ikke en divx-fil etter det jeg har lært ihverfall...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
hvordan endrer man meldingslyden til en mp3 tone?

7394446[/snapback]

Det lurer jeg også litt på

7396072[/snapback]

-Profiler

-Valg (på profilen dette skal gjelde for)

-Tilpass

-Varseltone for meld.

-Valg

-Endre

-Bla igjennom til ønsket tone

7396726[/snapback]

var ingen mp3 toner der..

7397141[/snapback]

 

Da har ikke du lagt inn noen mp3 filer, for hos meg ligger alle mp3 filene i den listen :)

7397257[/snapback]

Jeg fant dem, merkelig..

Lenke til kommentar
Dere som har så lyst å gå tilbake til den orginale firmwaren så skal dev være mulig med Phoenix 2006

og en n73 produktkode selv om du bruker firmware fila til N73ME som ligger her N73ME

Jeg har ikke prøvd dette men det skal være mulig :ermm:

7399257[/snapback]

Ja, men man trenger vel firmware fila. Hvor kan den finnes?

Lenke til kommentar
-Synes du er veldig  positiv til ME jeg ja Stig-Arne...

Må si meg litt uenig da...

Kommer med det jeg har funnet negativt, som jeg ikke hadde problemer med på "vanlig" FW...

 

1. Minnet i spilleren funker ikke, slik at du er nødt til å velge innstillingene du har forhåndsprogrammert hver gang du reststarter telefonen, eller skrur av/på spilleren.

2. Muligheten til å se neste spor i "spilles nå" er borte.

3. Får opp en masse feilmeldinger på andre program. Bare det å slette en kalenderoppføring i Papyrus byr på problemer. Da dukker et utropstegn med teksten "Progr. lukket: Papyrus. KERN-EXEC3 opp (og programmet lukkes som teksten sier). :mad:

4. Har også fått trøbbel med filoverføring. Der får jeg beskjed om at minnekort er ibruk av et annet program, slik at filoverføring ikke kan starte (finner ikke ut hva slags program som fåkker opp heller).

 

Men tross disse irriterende småfeilene, deler jeg oppfatningen av de positive sidene av oppgraderingen.

Og håper det er ordnet opp på neste FW...

7398853[/snapback]

 

1: Minnet fungerer perfekt her.. spilleren husker alle instillingene ved en omstart.

 

2. Ser ikke det store probleme med at neste sport er borte.

 

3. Har til nå ikke hadd noen feilmeldinger ved bruk av andre programmer

 

4. Dette problemet har jeg heller ikke opplevd.

 

Så, ja.. jeg er positiv til ME utgaven da den ikke har ført med seg noen ulemper for meg. :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
-Synes du er veldig  positiv til ME jeg ja Stig-Arne...

Må si meg litt uenig da...

Kommer med det jeg har funnet negativt, som jeg ikke hadde problemer med på "vanlig" FW...

 

1. Minnet i spilleren funker ikke, slik at du er nødt til å velge innstillingene du har forhåndsprogrammert hver gang du reststarter telefonen, eller skrur av/på spilleren.

2. Muligheten til å se neste spor i "spilles nå" er borte.

3. Får opp en masse feilmeldinger på andre program. Bare det å slette en kalenderoppføring i Papyrus byr på problemer. Da dukker et utropstegn med teksten "Progr. lukket: Papyrus. KERN-EXEC3 opp (og programmet lukkes som teksten sier). :mad:

4. Har også fått trøbbel med filoverføring. Der får jeg beskjed om at minnekort er ibruk av et annet program, slik at filoverføring ikke kan starte (finner ikke ut hva slags program som fåkker opp heller).

 

Men tross disse irriterende småfeilene, deler jeg oppfatningen av de positive sidene av oppgraderingen.

Og håper det er ordnet opp på neste FW...

7398853[/snapback]

 

1: Minnet fungerer perfekt her.. spilleren husker alle instillingene ved en omstart.

 

2. Ser ikke det store probleme med at neste sport er borte.

 

3. Har til nå ikke hadd noen feilmeldinger ved bruk av andre programmer

 

4. Dette problemet har jeg heller ikke opplevd.

 

Så, ja.. jeg er positiv til ME utgaven da den ikke har ført med seg noen ulemper for meg. :)

7401560[/snapback]

 

har heller ikke opplevd noen av disse feilene med min n73 ME

Lenke til kommentar

Hva i he**** foregår med min mob. da?

Trenger ikke være 3. parts programvare jeg får feilmelding på heller. Har også fått lignende feilmeldinger i instillingene på mp3-spilleren.

Hadde småtrøbbel, som ingen andre hadde (på dette forumet ihvertfall) før oppdateringen til "vanlig" FW også. Som f.eks. at #-tasten ikke fungerte som hotkey til lydløs...

 

Operatørlåsen som knoter det til for meg kanskje?

 

Da er jeg heller med på notene om hvorfor dere er så fornøyd...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...