Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge iphone ikke er kommet på markedet  så er N73 en verdig ipod "killer".

7381371[/snapback]

 

Nja, jeg synes lyden er litt for slapp, spesielt tam på bass om jeg skal sammenligne med W-serien til SE. Når jeg kjører maks bass-innstilling i EQ og bruker sony ex71sl (som er kjent for god bass) blir den brukbar, men jeg ville gjerne hatt enda mer.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det kunne være 2 ting som hadde skjedd:

Enten at jeg hadde fått virus ELLER at det var fordi jeg ikke hadde oppdatert programvaren på mobiltlf min, ettersom mobilen faktisk var splitter ny.

 

Dagen etter sendte jeg den inn til service IGJEN...

 

Mine spørsmål er som følgende:

- Hva mener dere kan ha vært grunnen til problemet?

 

Hvis du ikke hadde sendt den inn allerede så kunne du prøvd dette:

 

Det kan være at et av programmene du har installert har lagt seg i telefonens 'autostart' og at programmet feiler når telefonen starter opp og gjør at alt henger seg. Prøv og start telefonen i safe mode og så avinstallere programmene:

 

If you experience problems with booting the phone (e.g. it restarts during startup or right after the system finishes loading) and you can't or don't want to format the internal memory you can try to start your device in so called "safe mode". In this mode only the neccessary system task are being run and all autostarting 3rd party applications are being skipped.

 

To start your phone in the safe mode press and hold the "ABC" or (depending on phone model) the "Pen" key, turn on the phone and hold the ABC / Pen key pressed until the system finishes loading.

http://my-symbian.com/s60v3/faq/showquesti...ldAuto=10&faq=2

 

Formatering av telefonen finnes det info om her:

http://my-symbian.com/s60v3/faq/showquesti...fldAuto=7&faq=1

(Kan brukes hvis du klarer å få i gang telefonen, men ikke klarer å fjerne programmet som gjør at den henger).

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Må si jeg tviler sterkt på det tipset om formatering av telefonen. Dette blir akkurat det samme valget som du har i telefonen det (innstillinger, telefon, generell, oppr. innstillinger). Dette setter bare innstillingene tilbake til default, å har ingenting med formatering av telefonminne/fjerne program å gjøre.

Så jeg kan derfor si at jeg er 100% (OK 99,99% da) sikker på at dette ikke hadde hjulpet khvm.

Angående safe mode så skal jeg ikke påstå noe, for det har jeg ikke prøvd....

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Må si jeg tviler sterkt på det tipset om formatering av telefonen. Dette blir akkurat det samme valget som du har i telefonen det (innstillinger, telefon, generell, oppr. innstillinger). Dette setter bare innstillingene  tilbake til default, å har ingenting med formatering av telefonminne/fjerne program å gjøre.

Så jeg kan derfor si at jeg er 100% sikker på at dette ikke hadde hjulpet khvm.

Angående safe mode så skal jeg ikke påstå noe, for det har jeg ikke prøvd....

7383096[/snapback]

 

Når jeg oppdaterte min ble tlf-minnet slettet/formatert. Alle mobiler jeg har vært borti tidligere ble formatert når de ble resatt, men f.eks på siemens kunne du velge å beholde operatørinnstillinger.

Lenke til kommentar

Kan være at det fjerner kalenderoppføringer, kontakter, etc., men jeg tror ikke det er noe feilrettingsverktøy nei.

Bra jeg hengte på 99,99% da... :)

Var en med N70 som hadde trøbbel med at telefonen ikke ville skrive bokstaver på forumet. Han prøvde dette, men til ingen nytte. Han måtte følge formateringsprosedyren for S60 (skru av tlf, holde 3 knapper mens du skrur på tlfen igjen). Bare at denne prosedyren ikke funker på S60 v.9.1. Å etter det jeg har lest, så finnes det ikke noen formateringsmulighet for v9.1, annet enn det valget du har fått på NSU om å laste ned FW igjen...

Lenke til kommentar
Mine spørsmål er som følgende:

- Hva mener dere kan ha vært grunnen til problemet?

- Hvilken side finner jeg den siste softwareoppdateringen for N73 på?

- Finnes det noen BILLIG måte å surfe på nettet med mobilen? Da tenker jeg på ettersom N80 har trådløs-internett funksjon. Det koster jo flesk å bruke teleskritt!

 

Takker dypt for seriøse svar.

 

Mvh,

N73-amatør. :blush:

7380471[/snapback]

En kompis av meg hadde samme problem på sin egen telefon, men det var ikke N73. En gammel symbiantelefon. Kan spørre han i morra om han har fått fiksa det, og isåfall hva han gjorde.

 

Softwareoppdatering

 

Vet ikke helt hvor du fikk det fra at man bruke tellerskritt når man surfer på nettet (GPRS har vel nesten tatt over?), men med N73 er det vel billigst å surfe med Opera minibrowser med GPRS. Blir ganske lite med data som skal lastes ned på telefonen din da.

7380938[/snapback]

 

Tusen takk for god besvarelse!

Ja, det hadde jeg satt stor pris på om du kunne hørt med han kompisen din. Mobilen er jo for øvrig inne til service nå, men greit å få vite hva problemet kan være. Ettersom de som fikser'n som oftest ikke har greie selv :nei:

Lenke til kommentar
Må si jeg tviler sterkt på det tipset om formatering av telefonen. Dette blir akkurat det samme valget som du har i telefonen det (innstillinger, telefon, generell, oppr. innstillinger). Dette setter bare innstillingene  tilbake til default, å har ingenting med formatering av telefonminne/fjerne program å gjøre.

Så jeg kan derfor si at jeg er 100% (OK 99,99% da) sikker på at dette ikke hadde hjulpet khvm.

Angående safe mode så skal jeg ikke påstå noe, for det har jeg ikke prøvd....

7383096[/snapback]

 

Har ikke testet det selv (og håper jeg slipper å få behov for det...), men tenkte det kunne være nyttig å teste ut før en sender inn enheten på service i flere uker.

Lenke til kommentar
Mine spørsmål er som følgende:

- Hva mener dere kan ha vært grunnen til problemet?

- Hvilken side finner jeg den siste softwareoppdateringen for N73 på?

- Finnes det noen BILLIG måte å surfe på nettet med mobilen? Da tenker jeg på ettersom N80 har trådløs-internett funksjon. Det koster jo flesk å bruke teleskritt!

 

Takker dypt for seriøse svar.

 

Mvh,

N73-amatør. :blush:

7380471[/snapback]

En kompis av meg hadde samme problem på sin egen telefon, men det var ikke N73. En gammel symbiantelefon. Kan spørre han i morra om han har fått fiksa det, og isåfall hva han gjorde.

 

Softwareoppdatering

 

Vet ikke helt hvor du fikk det fra at man bruke tellerskritt når man surfer på nettet (GPRS har vel nesten tatt over?), men med N73 er det vel billigst å surfe med Opera minibrowser med GPRS. Blir ganske lite med data som skal lastes ned på telefonen din da.

7380938[/snapback]

 

Tusen takk for god besvarelse!

Ja, det hadde jeg satt stor pris på om du kunne hørt med han kompisen din. Mobilen er jo for øvrig inne til service nå, men greit å få vite hva problemet kan være. Ettersom de som fikser'n som oftest ikke har greie selv :nei:

7383758[/snapback]

 

Jeg installerte nemlig de nye programvarene på minnekortet, men jeg sendte bare inn mobilen inn til service uten minnekort. Det jeg da lurer på er:

 

Når jeg mottar mobilen fra service, hva er det første jeg bør gjøre?

Ettersom det KAN være virus eller shit på minnekortet, som jo vil "ødelegge" mobilen når den kommer fra service??

 

Hjelper det om jeg oppgraderer softwaren på mobilen, og SÅ putter inn minnekortet? Finnes det ikke noen funksjonable virusprogrammer for N73 man kan laste ned?

 

Takker for svar! :roll:

Lenke til kommentar
Jeg installerte nemlig de nye programvarene på minnekortet, men jeg sendte bare inn mobilen inn til service uten minnekort. Det jeg da lurer på er:

 

Når jeg mottar mobilen fra service, hva er det første jeg bør gjøre?

Ettersom det KAN være virus eller shit på minnekortet, som jo vil "ødelegge" mobilen når den kommer fra service??

 

Hjelper det om jeg oppgraderer softwaren på mobilen, og SÅ putter inn minnekortet? Finnes det ikke noen funksjonable virusprogrammer for N73 man kan laste ned?

 

Det finnes virusprogram (det er til og med nedlasting for det som standard på telefonen). Hvis du vil være helt sikker så kan du koble til kortet på din pc med minnekortleser og formatere det først (du kan også kopiere ut verdifulle data først hvis du har bilder etc liggende på kortet).

 

Uansett så kan det være greit å oppgradere telefonen med en gang når du får den (hvis det ikke ble gjort på service da).

Endret av Spectre
Lenke til kommentar
Andre med ME som opplever at pakkedata står på hele tiden selv om ingen progammer tilsynelatende kjører?

7384669[/snapback]

 

Har opplevd det en gang inne i mellom på flere symbian telefoner jeg har hatt. Har ikke opplevd det med ME firmware ennå. Det er bare å koble det ned via tilkoblingsbehandlingen under verktøy.

Lenke til kommentar
Så lenge iphone ikke er kommet på markedet  så er N73 en verdig ipod "killer".

7381371[/snapback]

først etter å ha oppdatert den til ME så er den en verdig mp3 spiller

7385375[/snapback]

 

 

Den er ikke så veldig verdig mp3 spiller hvis man forsøker å oppgradere til ME, så blir det noe tull som er størstsannsynlig, så dør telefonen!

Lenke til kommentar
Så lenge iphone ikke er kommet på markedet  så er N73 en verdig ipod "killer".

7381371[/snapback]

først etter å ha oppdatert den til ME så er den en verdig mp3 spiller

7385375[/snapback]

 

 

Den er ikke så veldig verdig mp3 spiller hvis man forsøker å oppgradere til ME, så blir det noe tull som er størstsannsynlig, så dør telefonen!

7385486[/snapback]

 

Vel.. det er jo helt opp til hver enkelt bruker.. men at telefonen dør under oppgraderingen er 99 % sikkert brukerleif..

Lenke til kommentar
Så lenge iphone ikke er kommet på markedet  så er N73 en verdig ipod "killer".

7381371[/snapback]

først etter å ha oppdatert den til ME så er den en verdig mp3 spiller

7385375[/snapback]

 

 

Den er ikke så veldig verdig mp3 spiller hvis man forsøker å oppgradere til ME, så blir det noe tull som er størstsannsynlig, så dør telefonen!

7385486[/snapback]

Min lever i beste velgående, faktisk så er den bedre en den var før

Lenke til kommentar
Andre med ME som opplever at pakkedata står på hele tiden selv om ingen progammer tilsynelatende kjører?

7384669[/snapback]

 

Har opplevd det en gang inne i mellom på flere symbian telefoner jeg har hatt. Har ikke opplevd det med ME firmware ennå. Det er bare å koble det ned via tilkoblingsbehandlingen under verktøy.

7384737[/snapback]

 

Takk for tipset, var faktisk ikke klar over den muligheten. Stadig no nytt å lære med disse telefonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...