Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har installert NSS og fikset det som skal fikses, men nå vil ikke Nokia Software uppdater kjøre!

 

Er det noen som vet hva jeg skal gjøre da? Jeg har prøvd og laste det ned på nytt, men det funka ikke

7377812[/snapback]

 

Vanskelig å forstå når du sier den ikke vil kjøre. Mener du den ikke vil starte, ikke finner mobilen, ikke finner update, gir snodig feilmelding?

 

Pass ihvertfall på at NSS er avslutta. Den går i bakgrunnen, som jeg har nevnt før, og må avsluttes via sitt icon i notification area'et.

 

Om du ikke finner update, pass på at du har skrevet inn riktig produktkode.

 

Sjekk om du faktisk har skrevet produktkoden til mobilen. Jeg feila først med at når jeg clone'n'mutilate det inn så snek det med seg en space bak koden som NSS ikke klaget på. Alt gikk bra med write ifølge NSS, men read av kode viste at den ikke var endra. Når jeg fjerna spacen ble den ny-programmerte produktkoden returnert ved lesing.

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest igjennom fem sider i denne tråden med diskusjoner rundt hvordan man flasher den originale N73 firmware til ME-firmware...

 

For meg virker det som det flere problemer enn gleder ved å gå over til ME-firmware med den originale N73.

 

Kanskje d ville vært enklere å bare kjøpe en N73 ME istedenfor å tape mye tid og "ødelegge" sin N73...

 

Og foresten er det noen som har prøvd å levere inn sin N73 til reparasjon med en ME-firmware etter at mobilen ble fucka opp?

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Jeg har nå lest igjennom fem sider i denne tråden med diskusjoner rundt hvordan man flasher den originale N73 firmware til ME-firmware...

 

For meg virker det som det flere problemer enn gleder ved å gå over til ME-firmware med den originale N73.

 

Kanskje d ville vært enklere å bare kjøpe en N73 ME istedenfor å tape mye tid og "ødelegge" sin N73...

 

Og foresten er det noen som har prøvd å levere inn sin N73 til reparasjon med en ME-firmware etter at mobilen ble fucka opp?

7378294[/snapback]

 

spare tid? :p

tar 5 min å flashe til ME, og til nå har jeg ikke opplevd noe negativt med ME.

Lenke til kommentar
noen som har denne gps motakeren?

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:721792

hvordan funker den i bil?

bra kart?

bra programvare som følger med?

7371703[/snapback]

Den fungerer veldig bra. Brukte den først sammen med Nav4All på min Nokia 6280. Fungerte utmerket som navigasjon i bil. Bruker den nå på N73 med TomTom Mobile.

 

Det følger ikke med navigeringssoftware, men du kan laste ned Nav4All gratis på denne siden http://www.nav4all.com. Dette programmet er foreløpig gratis. Du legger ikke inn noen kart, det laster programmet ned automatisk fra nettet. Med Nav4All har du tiljengelig kart fra hele verden via NavTechs karttjeneste.

 

Det beste alternativet jeg har prøvd er TomTom mobile http://www.tomtom.com som gjør at du i tillegg har mulighet til å vise POIs og få fotoboksvarsling og oppdatert trafikkinformasjon. Dette programmet koster noen kroner, men jeg mener det absolutt er vært det for å få en fullgod navigasjon til mobilen.

 

Mvh

 

Lars Erik :)

Lenke til kommentar
noen som har lagdt inn tomtom? hvilken gps mottaker bruker dere? fikk tomtom til å funke i går kveld så jeg må kjøpe en hehe.

7329695[/snapback]

 

Kjøpte nettopp en Holux GPSlim 236 som fungerer utmerket. Utrolig god og stabil; får t.o.m. inn satelittsignaler innendørs, selv uten ekstra antenne. Ser at Komplett(idiot) selger dem for 1300,- Amento tar imidlertid under tusenlappen. (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:721792)

 

Ellers bør du sjekke ut SmartComgps (http://www.wild-mobile.com/eng/viewproject.php?mid=b2d472166bbd3016587cfc659c792435) Du kan laste ned en demoversjon som varer i 15 dager. Fungerer utmerket med topografiske kart. Fant også en enkel fremgangsmåte for å konvertere Garmin-kart over til ogf2-format som passer til Smartcomgps.

7332972[/snapback]

 

Jeg har også innstallert SmartComGPS. Har garmin topografiske, men jeg lurer på hva jeg sakl gjøre for å bruke de på mobilen. Hvordan konverterer jeg dem. Har Oziexplorer, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det.

 

Mvh

 

Lars Erik

Lenke til kommentar
noen som har lagdt inn tomtom? hvilken gps mottaker bruker dere? fikk tomtom til å funke i går kveld så jeg må kjøpe en hehe.

7329695[/snapback]

 

Hei,

bruker N73'en med en Holux GPSslip 236 (med TomTom) og funker fin-fint. Kjøpte den for rundt 500,- nok på eBay. Etter å ha oppdatert sofware'n er også bluetooth-tilkoplingen stabil.

7342074[/snapback]

Jeg sitter her og prøver å få gps signaler fra en msi, men det går ikke. Jeg får koblet opp til den, men det vil ikke gi meg noe gps signaler. Vi har prøvd msi'n på en pda og der funka det fett.

 

Jeg vet ikke hvilken fw jeg har, men har prøvd og oppgradere men det funka ikke.

Lenke til kommentar
noen som har denne gps motakeren?

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:721792

hvordan funker den i bil?

bra kart?

bra programvare som følger med?

7371703[/snapback]

Den fungerer veldig bra. Brukte den først sammen med Nav4All på min Nokia 6280. Fungerte utmerket som navigasjon i bil. Bruker den nå på N73 med TomTom Mobile.

 

Det følger ikke med navigeringssoftware, men du kan laste ned Nav4All gratis på denne siden http://www.nav4all.com. Dette programmet er foreløpig gratis. Du legger ikke inn noen kart, det laster programmet ned automatisk fra nettet. Med Nav4All har du tiljengelig kart fra hele verden via NavTechs karttjeneste.

 

Det beste alternativet jeg har prøvd er TomTom mobile http://www.tomtom.com som gjør at du i tillegg har mulighet til å vise POIs og få fotoboksvarsling og oppdatert trafikkinformasjon. Dette programmet koster noen kroner, men jeg mener det absolutt er vært det for å få en fullgod navigasjon til mobilen.

 

Mvh

 

Lars Erik :)

7380073[/snapback]

ok takk for svar.

så med nav4all må jeg være på internett med mobilen mens jeg kjører?

og vil mobilen fungere like bra som en "skikkelig" gps?

Lenke til kommentar

Heisann folkens! :D

 

Kjempebra at dere har fått opprettet et slikt forum.

Jeg kjøpte for øvrig en Nokia N73 for en måneds tid siden. Pga treghet sendte jeg mobilen inn til service. Da jeg mottok den noen uker senere hadde de byttet ut hele mobilen, bortsett fra bakdekselet. Så jeg fikk så å si en ny mobb :)

 

Jeg hadde hørt mye snakk om at man kunne laste inn masse artige programmer osv på N73, så jeg satte meg ned en kveld og begynte å laste inn. Jeg må ha installert minst 6-7 programmer den kvelden (msn,værvarsling osv).

 

Ettersom jeg hadde hatt mobilen på en liten stund pga all programnedlastingen samt installeringen, valgte jeg å slå mobilen av og på. Det som skjedde var følgende: Mobilen skrudde seg på med den velkjente Nokia-lyden, men det kom ikke opp noe på skjermen. Skjermen var rett og slett helt svart med en svak belysning i bakgrunnen. Jeg prøvde å sanse meg frem, og klarte til slutt å slå i pin-kode. Men hva hjalp vel dette? INGENTING!

 

Jeg tenkte det kunne være 2 ting som hadde skjedd:

Enten at jeg hadde fått virus ELLER at det var fordi jeg ikke hadde oppdatert programvaren på mobiltlf min, ettersom mobilen faktisk var splitter ny.

 

Dagen etter sendte jeg den inn til service IGJEN...

 

Mine spørsmål er som følgende:

- Hva mener dere kan ha vært grunnen til problemet?

- Hvilken side finner jeg den siste softwareoppdateringen for N73 på?

- Finnes det noen BILLIG måte å surfe på nettet med mobilen? Da tenker jeg på ettersom N80 har trådløs-internett funksjon. Det koster jo flesk å bruke teleskritt!

 

Takker dypt for seriøse svar.

 

Mvh,

N73-amatør. :blush:

Lenke til kommentar
Hei. Ser det går an å få tak i mini SD-kort på opp til 4 gb. Er det noen som har forsøkt et så stort minnekort i n73? Blir den treig av det? Er det noen typer minnekort som gjør  n73 treigere enn andre?

7380502[/snapback]

 

ja, ikke alle minnekort fungerer like bra med telefonen.

men sandisk kortene fungerer topp

Lenke til kommentar
Mine spørsmål er som følgende:

- Hva mener dere kan ha vært grunnen til problemet?

- Hvilken side finner jeg den siste softwareoppdateringen for N73 på?

- Finnes det noen BILLIG måte å surfe på nettet med mobilen? Da tenker jeg på ettersom N80 har trådløs-internett funksjon. Det koster jo flesk å bruke teleskritt!

 

Takker dypt for seriøse svar.

 

Mvh,

N73-amatør. :blush:

7380471[/snapback]

En kompis av meg hadde samme problem på sin egen telefon, men det var ikke N73. En gammel symbiantelefon. Kan spørre han i morra om han har fått fiksa det, og isåfall hva han gjorde.

 

Softwareoppdatering

 

Vet ikke helt hvor du fikk det fra at man bruke tellerskritt når man surfer på nettet (GPRS har vel nesten tatt over?), men med N73 er det vel billigst å surfe med Opera minibrowser med GPRS. Blir ganske lite med data som skal lastes ned på telefonen din da.

Lenke til kommentar
Finnes det en oversikt over minnekort som funker spesielt bra eller en oversikt over minnekort som er støttet av Nokia?

7380911[/snapback]

 

Kjøp "Sandisk miniSD Card 2048MB", dem fungerer veldig bra. (kilde: min egen erfaring og denne N73 tråden)

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Jeg har også innstallert SmartComGPS. Har garmin topografiske, men jeg lurer på hva jeg sakl gjøre for å bruke de på mobilen. Hvordan konverterer jeg dem. Har Oziexplorer, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det.

 

Mvh

 

Lars Erik

7380231[/snapback]

 

Man trenger programmet MapEdit Det er ikke nødvendig å kjøpe, det holder med de funksjonene som allerede er der.

 

1. Åpne garmin kart-filen i Mapedit og konverter kartfilen til BMP og MAP (Du skal m.a.o. ha to filer). File > Export > oziExplorerMap. Dette gir deg to filer. En .Map-fil og en .BMP fil.

 

2. Konverter BMP-filen til OGF2 med programmet 'ogf2tool' som følger med SmartComGPS.

 

3. Kopier så over MAP-filen (fra punkt 1) og OGF2-filen (fra punkt 2) over på telefonen.

 

That's it!

 

Zoom'ing fungerer noe dårlig. Jeg har funnet ut at en optimal løsning er å zoome'e ned til 150 meter i Mapedit for så å gjøre konverteringen der. Alternativ kan man gjøre det samme på 200 meter, 300 meter osv. for så å bytte mellom kart når det ønskes mer eller mindre zoom'ing

Endret av Atrus
Lenke til kommentar

Til dere som har ME-software. Klarer spilleren å vise informasjon fra .m4a-filer? mp3 går greit på min N73. Dvs. den viser artist, navn på spor, osv. Men m4a-filer kommer opp som 'ukjent artist'. Å spille av filene går helt greit.

 

Dette er mildt sagt skuffende. T.o.m. eldre SE-telefoner klarer dette filformatet helt ok. Det som hvertfall er sikkert, er at N73 aldri vil bli noe iPod-killer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...