Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har lagdt inn tomtom? hvilken gps mottaker bruker dere? fikk tomtom til å funke i går kveld så jeg må kjøpe en hehe.

7329695[/snapback]

 

Kjøpte nettopp en Holux GPSlim 236 som fungerer utmerket. Utrolig god og stabil; får t.o.m. inn satelittsignaler innendørs, selv uten ekstra antenne. Ser at Komplett(idiot) selger dem for 1300,- Amento tar imidlertid under tusenlappen. (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:721792)

 

Ellers bør du sjekke ut SmartComgps (http://www.wild-mobile.com/eng/viewproject.php?mid=b2d472166bbd3016587cfc659c792435) Du kan laste ned en demoversjon som varer i 15 dager. Fungerer utmerket med topografiske kart. Fant også en enkel fremgangsmåte for å konvertere Garmin-kart over til ogf2-format som passer til Smartcomgps.

7332972[/snapback]

Vurderer denne, hva tror dere?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=32401

Lenke til kommentar

Kunne noen av dere med musikklært N73 postet en for dummies-guide i Programmer, spill og OS-forumet?

 

Det hadde vært genialt om dette ble forklart litt mer systematisk og kanskje også med en FAQ (kan jeg flashe tilbake, mister jeg garanti, kan man fjerne alle spor av oppgraderingen som produktnummer mht service, må telefonen være helt oppladet ved oppgraderingen osv.).

 

Det er nærmest umulig å finne noe pga denne trådens nesten 2000 poster, så om alt relatert til hvordan man oppgraderer N73 til musikk edition kunne vært i en egen tråd ville man kanskje klare å finne det man ser etter. :)

 

Det er vel til og med mulig en admin kan flytte poster om de hører hjemme i oppgraderingstråden.

Lenke til kommentar

Jeg koblet N73 til pc'en via USB for å lage en sikkerhetskopi, men den kommer bare til 1%, og så kommer det melding om at telefonen ble koblet fra. (Men den er koblet til). Hva kan være feil?

 

Siden jeg ikke fikk gjort det, gikk jeg bare videre for å oppdatere fw, men fikk da melding om at det ikke fantes noen nyere fw enn den jeg allerede har. (Jeg har

versjon 2.0628.0.0.1). Hva kan det komme av?

Endret av Fender2
Lenke til kommentar
Jeg koblet N73 til pc'en via USB for å lage en sikkerhetskopi, men den kommer bare til 1%, og så kommer det melding om at telefonen ble koblet fra. (Men den er koblet til). Hva kan være feil?

 

Siden jeg ikke fikk gjort det, gikk jeg bare videre for å oppdatere fw, men fikk da melding om at det ikke fantes noen nyere fw enn den jeg allerede har. (Jeg har

versjon 2.0628.0.0.1). Hva kan det komme av?

 

Og som en del andre har forespurt, hadde det vært veldig fint om en av dere som har oversikt/kunnskap om hvordan man legger inn ME-fw, kunne lage en liten

detaljert veiledning.

7361155[/snapback]

 

Du finner en ganske detaljert instruksjon på forrige side (Post #19747359760[/snapback]). Om du ikke får oppgradert fw kan det være fordi du har en brandet mobil, f.eks. fra telenor eller netcom. Ved å bytte product code, til enten N73 ME eller vanlig N73, kan du upgrade til en ubrandet firmware. Du mister da det telenor/netcom/whoever har lagt til, men får originalen til nokia i stedet.

 

Om backupen som feilet så kan det være dårlig kontakt mellom kabelen om mobilen. Bruker selv data-kabelen jeg brukte til 6230'en min fordi den sitter mye bedre. Pass på å ikke rør på mobilen eller skape vibrasjoner på bordplaten.

 

Og et tips: Ikke flash på et nær tomt batteri, kjør helst med laderen tilkoblet.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det? Jeg får bare et valg og det er Exit.

7360487[/snapback]

 

Som sagt, du får opp et baloon-tip. Om du da ser hvor baloon-tip'et kommer fra så er det et ikon på notification area'et. Right-click på ikonet gir deg pop-up meny som lar deg exit'e.

7361116[/snapback]

Gjelder dette NSU? Jeg får ikke noe ballon tips. Den sjekker bare om det er ny software, så får jeg beskjed om at jeg har siste tilgjengelige og ikke nødvendig med oppdatering. Eneste valget jeg ha da er exit.

 

Er det muligens et annet program jeg skal bruke?

Lenke til kommentar
Gjelder dette NSU? Jeg får ikke noe ballon tips. Den sjekker bare om det er ny software, så får jeg beskjed om at jeg har siste tilgjengelige og ikke nødvendig med oppdatering. Eneste valget jeg ha da er exit.

 

Er det muligens et annet program jeg skal bruke?

7361433[/snapback]

 

Trodde det var snakk om NSS og ikke NSU. I NSU fikk jeg melding om at jeg allerde hadde siste, men kunne reflashe. Måtte da markere av en checkbox og fikk trykke next.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det? Jeg får bare et valg og det er Exit.

7360487[/snapback]

 

Som sagt, du får opp et baloon-tip. Om du da ser hvor baloon-tip'et kommer fra så er det et ikon på notification area'et. Right-click på ikonet gir deg pop-up meny som lar deg exit'e.

7361116[/snapback]

Gjelder dette NSU? Jeg får ikke noe ballon tips. Den sjekker bare om det er ny software, så får jeg beskjed om at jeg har siste tilgjengelige og ikke nødvendig med oppdatering. Eneste valget jeg ha da er exit.

 

Er det muligens et annet program jeg skal bruke?

7361433[/snapback]

 

Trodde det var snakk om NSS og ikke NSU. I NSU fikk jeg melding om at jeg allerde hadde siste, men kunne reflashe. Måtte da markere av en checkbox og fikk trykke next.

7361482[/snapback]

Hvilken versjon brukte du av NSU og er det mulig å bruke NSS? Må vel laste ned firmwaren på en annen måte da

Lenke til kommentar
noen som har lagdt inn tomtom? hvilken gps mottaker bruker dere? fikk tomtom til å funke i går kveld så jeg må kjøpe en hehe.

7329695[/snapback]

 

Kjøpte nettopp en Holux GPSlim 236 som fungerer utmerket. Utrolig god og stabil; får t.o.m. inn satelittsignaler innendørs, selv uten ekstra antenne. Ser at Komplett(idiot) selger dem for 1300,- Amento tar imidlertid under tusenlappen. (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:721792)

 

Ellers bør du sjekke ut SmartComgps (http://www.wild-mobile.com/eng/viewproject.php?mid=b2d472166bbd3016587cfc659c792435) Du kan laste ned en demoversjon som varer i 15 dager. Fungerer utmerket med topografiske kart. Fant også en enkel fremgangsmåte for å konvertere Garmin-kart over til ogf2-format som passer til Smartcomgps.

7332972[/snapback]

Vurderer denne, hva tror dere?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=32401

7360757[/snapback]

Anyone?

 

Hvordan endrer jeg forresten meldingslyden til et mp3 spor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...