Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du endret.

 

Prøvde å skrive det inn flere steder, uten at det skjedde noe

 

Hvor skal ny kode skrives inn?

 

Hvor skal det trykkes for å overføre koden?

7253553[/snapback]

 

NSS, Scan for new device til høyre, Phone info.

Trykk så scan

så read

trykk enable på høyre side ved product code.

Endre så koden til den språkutgaven du vil ha (f.eks 0529605),

Trykk så write.

Prøv read igjen for å verifisere at code har endret seg.

PS! Dette gjøres på egen risiko. Det fungerte fint for meg og mange andre på linken jeg har lagt inn tidligere i tråden.

Avslutt NSS (sjekk at den ikke ligger i taskbar).

 

Kjør så Nokia Software Update.

7253582[/snapback]

 

Fikk endret til ny code nå (0529605), det gikk å trykke på write selv om den var grået ut.

 

Da startet oppdateringen på første forsøk.

 

Får bare håpe at det ikke skjer noe galt underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, fikk byttet code, men nå nekter oppdateringsprogrammet å starte. Står bare Starting application. Telefonen er ikke koblet til og NSS er skrudd av i taskmanager og ja. Noen som vet noe? Fungerte for noen timer siden da jeg prøvde å oppdatere og ikke fikk til.

7254244[/snapback]

 

 

 

Samme som meg. bortsett fra at jeg aldri har kommet meg lenger enn til at det står "Starting application"

 

Deretter skjer det ingen ting.

 

NSU versjonen jeg har heter V1.1.30en

 

post-57831-1163109581_thumb.jpg

Endret av Pallister
Lenke til kommentar
Tja, fikk byttet code, men nå nekter oppdateringsprogrammet å starte. Står bare Starting application. Telefonen er ikke koblet til og NSS er skrudd av i taskmanager og ja. Noen som vet noe? Fungerte for noen timer siden da jeg prøvde å oppdatere og ikke fikk til.

7254244[/snapback]

 

 

 

Samme som meg. bortsett fra at jeg aldri har kommet meg lenger enn til at det står "Starting application"

 

Deretter skjer det ingen ting.

 

NSU versjonen jeg har heter V1.1.30en

 

post-57831-1163109581_thumb.jpg

7254586[/snapback]

 

Tror du bør avslutte NSS helt før du kjører NSU (de aksesserer samme kabel...).

 

Hvis NSU har hengt seg en gang så kan det hende en av prosessene henger igjen (det er to prosesser i task manager - ns... hvis jeg husker riktig).

Prøvd å reboote og så starte NSU?

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått oppdatert. Jeg må si at jeg er imponert over Nokias oppdateringstjeneste. Den denger Sony Ericsson sin crap'o'holic møkkatjeneste (i hvert fall den de lanserte for min K750i). Med backup av dataene på minnekortet, var det jo bare å rulle ut sikkerhetskopien på telefonen etter oppdateringen, og så er alle avtaler, innstillinger og programmer tilbake i god stand. Hurra!

 

Et spørsmål til dere andre som har oppdatert: Hva er det "sånn egentlig" som skal være blitt så mye bedre? Jeg har merket meg én gledelig ting - nemlig at headsettet mitt fungerer som det skal! I tillegg er skriften i "ventemodus" (oppgaver, avtaler etc) blitt fet. Hvorfor det? Jeg likte det da den var tynn og liten...

 

Ellers er det jo få merkbare forskjeller.

 

Enlighten me...

Lenke til kommentar
Hjelp...

Min mob ble helt død etter at update failed.. Starter ikke i hele tatt.Hva gjør jeg nå

7254902[/snapback]

Fikk du beskjed om at oppdateringen var ferdig og at du kunne koble fra? Hvis ikke kan det hende du må stikke til et verksted og få hjelp der... :ermm: Håper det ordner seg!

7254922[/snapback]

 

Nei fikk beskjed at det feilet.. Prøvde retry flere ganger. Trykket cancel til slutt,etter det var den død.

Lenke til kommentar
Finnes det en plass i Trondheim hvor jeg kan dra å få det gjort??

Dette er kjipt,den er bare helt død. Ikke lys,ingenting.

Er som om batteriet ikke står i.

7254947[/snapback]

Var mobilen full ladet? Det har skjedd et par ganger med mobiler som kun mangla en prikk eller to på batteriet at de plutselig døde. Leste det på nokia forumet et sted ser du :hrm:

Lenke til kommentar
Finnes det en plass i Trondheim hvor jeg kan dra å få det gjort??

Dette er kjipt,den er bare helt død. Ikke lys,ingenting.

Er som om batteriet ikke står i.

7254947[/snapback]

Var mobilen full ladet? Det har skjedd et par ganger med mobiler som kun mangla en prikk eller to på batteriet at de plutselig døde. Leste det på nokia forumet et sted ser du :hrm:

7255056[/snapback]

 

 

Batteriet var fullt,vet du hva de som var utsatt for dette problemet gjorde da?

Lenke til kommentar
Hjelp...

Min mob ble helt død etter at update failed.. Starter ikke i hele tatt.Hva gjør jeg nå

7254902[/snapback]

 

Faen heller! :mad:

det skjedde nettop med meg også, midt i oppdateringen gikk kabelen ut av tilkobling :nei:

 

nå er telefon min død..

hva skal jeg gjøre nå?

sende den til service, hvilket service isåfall?

 

edit: Problem løst :dribble:

koblet bare kabelen inn igjen, og da fortsatt den bare og oppdatere :)

Endret av Gangstah
Lenke til kommentar
Hjelp...

Min mob ble helt død etter at update failed.. Starter ikke i hele tatt.Hva gjør jeg nå

7254902[/snapback]

 

Faen heller! :mad:

det skjedde nettop med meg også, midt i oppdateringen gikk kabelen ut av tilkobling :nei:

 

nå er telefon min død..

hva skal jeg gjøre nå?

sende den til service, hvilket service isåfall?

 

edit: Problem løst :dribble:

koblet bare kabelen inn igjen, og da fortsatt den bare og oppdatere :)

7255390[/snapback]

Apropos det: Jeg har OFTE problemer med tilkoblingen med kabel. Den hopper av og på. Jeg gikk over til Nokia fra SE pga. dårlig kontakt med min K750i. Men det ser visst ut til at Nokia ikke er en tøddel bedre. Jeg synes det er rart at de ikke går over til kobling à la iPod sin - den sitter jo som støpt og rikker seg ikke (kan ikke vippes frem og tilbake etc). Noen som jobber i Nokia eller SE her? Bring det til toppen! This has to stop! :p

Lenke til kommentar
Finnes det en plass i Trondheim hvor jeg kan dra å få det gjort??

Dette er kjipt,den er bare helt død. Ikke lys,ingenting.

Er som om batteriet ikke står i.

7254947[/snapback]

Lyd og Tele

 

Sorgenfriveien 11

7037 Trondheim

Tel: 73 94 97 00

Fax: 73 94 97 01

E-post: [email protected]

 

 

Nordialog Trondheim AS

 

Tempeveien 41

7037 Trondheim

Tel: 73 82 34 00

Fax: 73 82 34 15

E-post: [email protected]

 

 

Telenor Telehuset

 

Thoning Owesens gate 22

7044 Trondheim

Tel: 73 84 50 20

Fax: 73 84 50 06

E-post: [email protected]

Www: www.telehuset.no

Lenke til kommentar
Finnes det en plass i Trondheim hvor jeg kan dra å få det gjort??

Dette er kjipt,den er bare helt død. Ikke lys,ingenting.

Er som om batteriet ikke står i.

7254947[/snapback]

Lyd og Tele

 

Sorgenfriveien 11

7037 Trondheim

Tel: 73 94 97 00

Fax: 73 94 97 01

E-post: [email protected]

 

 

Nordialog Trondheim AS

 

Tempeveien 41

7037 Trondheim

Tel: 73 82 34 00

Fax: 73 82 34 15

E-post: [email protected]

 

 

Telenor Telehuset

 

Thoning Owesens gate 22

7044 Trondheim

Tel: 73 84 50 20

Fax: 73 84 50 06

E-post: [email protected]

Www: www.telehuset.no

7255974[/snapback]

 

 

Jeg prøvde alle disse. Ingen av de har mulighet til å flashe en helt død telefon,så det ser ut som den må sendes inn. Dette tok 3-4 uker,så nå er jeg en smule deppa her.

Tenk dere om 2-3 ganger før dere skal kjøre inn ny fw.

Lenke til kommentar
Først så det ut som det gikk, men rett eterpå, så stoppet den og nå får jeg denne feilmeldingen:

7252938[/snapback]

 

Samme som jeg fikk før jeg endret product code. Hvilken code er det på din telefon (står under batteriet hvis du ikke har NSS tilgjengelig).

7253536[/snapback]

 

Hvordan fikk du endret.

 

Prøvde å skrive det inn flere steder, uten at det skjedde noe

 

Hvor skal ny kode skrives inn?

 

Hvor skal det trykkes for å overføre koden?

7253553[/snapback]

 

 

Litt på siden, men er litt desperat nå:

Sliter med min nyinnkjøpte N73: Straks jeg startet den for første gang begynte den å restarte titt og ofte... skjermen fader ut som i en fancy spesialeffekt.

Firmware versjonen telefonene kom med var 2.0628.0.0.1 og oppdaterte den hos Lyd og Tele (i Trondheim) til v2.0628.0.0.3 men problemet med reset'ing er der fortsatt. Har code 0529605 og får beskjed om at det ikke eksisterer noen oppdateringer når jeg forsøker via Nokias offisielle sider. Er det fordi jeg har siste versjon allerede? Er det bare å sende telefonen tilbake til forhandler, eller har jeg et softwareproblem? Må ellers si at jeg er fornøyd med telefonen, fungerer fint til gps (god skjerm) og til bildetagning.

 

Hvis dette er et gjennomgansproblem med N73 går jeg til innkjøp av en N93 - noen som har hørt om liknende problemer med den modellen?

 

 

 

SGu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...