Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mamma sier jeg trenger rundt 9 timer søvn, men jeg føler det er altfor lite. Elsker å ligge i senga å slaske utover dagen, selvom jeg blir slapp i hele kroppen etterhvert av det. Og ikke på en sånn, "deilig sliten" måte, mer sånn "sliten-i-alle-ledd sliten", og det er egentlig ganske ekkelt. Mener da når jeg drar meg til 3-4 tiden, noe som er ganske lenge i min familie.

Lenke til kommentar

Jeg har fått inn en vane som til nå har vert veldig poritiv for meg med tanke på skole åg hva jeg får til. jeg har aldrig gjort det så bar p skolen som nå men jeg legger meg i 01:00-02:00 tia og våkner fast 06:30 dette betyr at jeg sover max 5.5 timer.

Til vanig bare 4 timer har vert at jeg våkner av meg selv helt utvilt klokka 6 og det gjør at jeg sover ca 4 timer om dagen. og jeg har 5 i nat, fysikk og 4 i matte osv slike karakterer fire og fem i karakterer.

Lenke til kommentar

prøver å få så mye søvn som mulig, uansett dag....

 

Ukedagen legger jeg meg som vanlig i 00-01 tiden, å står opp 7

men i ukedagen tror jeg 8timer er ideelt, synd at jeg sjelden får så mye søvn i ukedagene :ermm:

 

Når jeg har fri, og fri dagen etterpå, blir det bestandig så mye senere...sover gjerne i 12timer+ når jeg har sjangsen :love:

Lenke til kommentar
mellom 10 og 14 timer så er vi der :----------)

6242770[/snapback]

 

mellom 10 og 14 timer hver natt? Geeeh. Det var mye. Fullt pes når du er våken da?

 

Jeg har etter hvert kommet i en feil "rytme" slik at jeg ikke får sove før tidligst halv 3. Og det er når jeg skal stå opp 7.

6243321[/snapback]

 

Kjenner meg i gjen her. I en periode måtte jeg sove to ganger i døgnet. Jeg la meg i 2-3 tiden, sto opp kl. 5:30 og gikk på jobb. På veien hjem hold jeg alltid på og sovne bak rattet i bilen. Rett etter jeg var kommet hjem til leiligheten stupte jeg i seng og sov til 10 eller 11 på kvelden. Så var det full aktivitet frem til seint på natt. Holdt ikke i lengden. Ble helt mentalt skrelt av det. Gjevn døgnrytme er mye bedre.

Lenke til kommentar

På ukedager er det leggetid 00-01 og stå opp tid 07.00, altså 6-7 timer søvn.

I frihelgene blir det fort både 02-03 og 04 før det er leggetid, står da opp 11-12, noe som blir 8-9 timer søvn.

 

Tror nok det kan stemme godt med min trang på søvn, tror jeg trenger 7 timer ca. mangel på søvn i uka gir mere søvn i helga.

 

Enkelte helger, slik som denne har jeg vært så uheldig at jeg må på jobb til klokken 07.00, mn leggetiden blir allikevel fort 01.30, noe som gir meg alt for lite søvn. (Noe som igjenn fort merkes ved at jeg sovner forran tven så fort jeg har kommet hjemm fra jobb)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...