Lidskjalv Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Pappa er antagelig et "sykt arbeidsmenneske" - og ikke faen om han har sovet fem timer en natt på leeeenge. 6235383[/snapback] Ja, det er slike jeg tenker på. Det kan fungere en stund, men det tærer nok på kroppen. Men mennesker er uansett forskjellige, noen takler lite søvn bra og noen ikke. Jeg merker faktisk at noen ganger jeg har fått for lite søvn så klarer jeg å konsentere meg og arbeide vel så bra som med mye søvn. For mye søvn gjør uansett at jeg blir daff. 6235444[/snapback] Stikk motsatt her. Jeg er sikker på at hvis det var mulig å måle intelektuell ytelse så hadde jeg skåret minst 50 prosent så dårlig på dager der jeg har slurvet med søvn. Klarer meg med 2 timer på skole dager, men da sovner jeg som oftest da jeg lkommer hjem... Men vill tro at 8-9 timer ville vert bra 6236037[/snapback] To timer høres farlig lite ut. Jeg har hørt at det faktisk skal være helt greit å sove to ganger i døgnet, så lenge en får nok perioder med dyp drømmeløs søvn. Kommer meg til nøds gjennom en arbeidsdag etter en natt med 5 timer søvn, men bør ha 7. 6236211[/snapback] *ler* jeg kjenner meg faktisk igjen der. Angres bittert den tapte søvn. kan klare meg 3-4 uker på 1,2og3 timers søvn i døgnet men etter det da stuper jeg... hehe har prøvd det gitt.... går fint hvis man har noe å gjøre HELE tiden. er ikke sunt. selv om døgnet blir lenre så blir livet kortere. 6236916[/snapback] Der nevner du noe som visst er veldig viktig ang. søvn/søvnmangel. Total mangel på søvn betyr den sikre død. Det skal ikke mer en et par uker til. Å gå konstant rundt med søvnmangel sliter sikkert mer enn beregnet på kroppen. Jeg tror jeg går og legger meg.... ...om en time eller to :!: Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg trenger rundt 10 timer for å være uthvilt. Men det blir det sjelden. Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Er sjelden utvilt selvom jeg sover mye. Men klarer meg med 2 timer søvn hvis jeg må. Lenke til kommentar
Gullstad Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 7-8 til vanlig.. helst 12 etter fest Lenke til kommentar
araziel Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Stort sett 5-6 timer på hverdager, tar det igjen i helga med rundt 10 timer. I går sov jeg forøvrig 19 timer straight, freaky. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Det spørs helt egentlig. I helgene sover jeg rundt 10-12 timer, mens til vanlig rundt 4-5 timer. Altså jeg sover lenger i helgene på grunn av at jeg sover så lite til vanlig Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) 7-8 er vel idèelt, men klarer meg med 5-6. Ikke flere uker på rad, men med litt oppladning igjen i helgene så går det. 9-10 og over så blir jeg bare helt ødelagt. Fullstendig zombie. Hodepine, depresjon (over at halve dagen allerede er gått), tiltaksløs, usosial osv. Nei, jeg konkluderer med 7 timer som perfekt for meg Endret 4. juni 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 7- 8 her er perfekt. Under hard trening MÅ jeg ha 8 timer. Hvis ikke blir jeg heklt knust hehe btw: Steffenm heter du Steffen Magnus? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Må nok si det ideele er 8 timer for meg på hverdager, sover jeg lengre så blir jeg som oftest veldig daff og sløver resten av dagen... I helger virker det som jeg følger samme søvnlengde som på hverdager som oftest, dvs. jeg våkner av meg selv etter ca 8 timer, med mindre jeg har sovet veldig lite dagen(e) før... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Trenger vel egentlig 9-10 timer søvn, men klarer aldri å sove mer enn 4-5 timer når jeg skal på skola. Grunnen er at jeg er ekstremt b-menneske, og jeg må opp halv seks på hverdagene Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Det er helt individuelt hvor mye søvn man trenger, f.eks har jeg lest om en gammel dame som ikke trengte mer enn 1-2 timer søvn i døgnet. Hun fortalte forskerne at hun hadde sovet lite hele livet, men det hadde blitt enda mindre med årene. Damen hadde forøvrig ikke problemer med å fylle sine 22 våketimer med aktiviteter og hun var ikke trøtt i løpet av tiden hun var våken. Indusdelfinen sover såkalt mikrosøvn, 1-2 sekunder av gangen og tilsammen 6-7 timer i døgnet. Tumleren (Flipper-delfin) sover med en hjernehalvdel av gangen.Likevel har man aldri funnet en levende organisme som ikke sover i det hele tatt! 6236599[/snapback] Jeg tror vår kjære Gro Harlem Bruntland uttalte at hun ikke sov noe særlig mer enn 4 timer hver natt. Så tror det går ann og at det er forskjellig fra person til person hvor mye søvn man trenger. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 jeg klarer meg fint med rundt 8 timer til vanlig men i helgene blir det ofte 10 timer eller mer. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 6-12 timer, varierer ekstremt... noen dager er jeg Rambo, andre dager like oppegående som Jarle. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 mellom 10 og 14 timer så er vi der :----------) Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Det er farlig og sove for lite. Jeg har hørt at hvis man har døgna(være våken i 24timer) så oppfører man seg som om man har 0,2 promille. er dette sant? 6234521[/snapback] 0,8 tror jeg det er Jeg pleier å legge meg rundt 11-12 tiden og stå opp litt over 7 i ukedagene. I helgene varierer det veldig, kommer mest ann på om det er noe å finne på om kvelden. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Har 8.5 timer på hverdager, helga 6-12 timer, spørs hvor seint jeg legger meg.. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Når jeg legger meg til normal tid på skoledager: 7-8 timer er nok til å føle meg uthvilt. Helgene rundt 3-tiden: 12 timer minst. Merkelig egentlig. : / Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg