diversity Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 En vanlig natt for meg er ca 5-6 timer Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 For et par år siden sov jeg ca 3-5 timer hver natt når jeg skulle på skolen. Gikk bra det. Sov mer i helgene da. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 vanlig for meg er å sove mellom 10 og 12 timer hver natt. Ukedager og helger. Men er ikke no problem for meg å f.eks. sove 2 timer. Blir like våken. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Får jeg ikke 10 er jeg for trøtt til å ta noe som helst seriøst Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Trenger 5-8 timer på hverdager. Ofte føler jeg meg mer opplagt etter 6 timer enn etter 8, så det kan tyde på at 6-7 er optimalt for meg. I helgene blir det ofte opptil 10 timer søvn. Da har jeg fryktelig dårlig samvittighet når jeg våkner klokken 2 på ettermiddagen og føler at jeg har kastet vekk en hel dag Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Pappa er antagelig et "sykt arbeidsmenneske" - og ikke faen om han har sovet fem timer en natt på leeeenge. 6235383[/snapback] Ja, det er slike jeg tenker på. Det kan fungere en stund, men det tærer nok på kroppen. Men mennesker er uansett forskjellige, noen takler lite søvn bra og noen ikke. Jeg merker faktisk at noen ganger jeg har fått for lite søvn så klarer jeg å konsentere meg og arbeide vel så bra som med mye søvn. For mye søvn gjør uansett at jeg blir daff. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Finnes mange triks for å lure kroppen til å takle lite søvn. Noen av de syke arbeidsmenneskene bruker det. Man merker kanskje ikke mangelen på søvn, men det tærer jo på kroppen.6235380[/snapback] Vel og greit. Det sier seg jo selv også at de fleste i militæret, la det være noe elstraordinært (ala jeger o.l.), de sover ikke mye i løpet av da sin min. 2-års kontrakt (<--etter hva jeg har skjønt). Jeg snakker jo om å holde dette over en lang periode, uten mulighet for å "reparere" søvnlageret som etterhvet hoper seg opp. Mange som glemmer at man sover inn/tar igjen i helgen og slikt. Men at et fåtall klarer å presse seg mentalt til å sove et par timer om natta, er sikkert mulig. Dog personlig tror jeg man må være utrolig sterk psykisk.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Pappa er antagelig et "sykt arbeidsmenneske" - og ikke faen om han har sovet fem timer en natt på leeeenge. 6235383[/snapback] Ja, det er slike jeg tenker på. Det kan fungere en stund, men det tærer nok på kroppen. Men mennesker er uansett forskjellige, noen takler lite søvn bra og noen ikke. Jeg merker faktisk at noen ganger jeg har fått for lite søvn så klarer jeg å konsentere meg og arbeide vel så bra som med mye søvn. For mye søvn gjør uansett at jeg blir daff. 6235444[/snapback] Enig. Har litt av pappa i meg. Kan ha en like grei dag uten å ha sovet mer enn en liten "napp" på tyve minutter en natt, også mht til prøver og deadlines. Men har en tendenes til å måtte ta igjen litt i helgene. Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Sover fra rundt 24:00 til 0730 på hverdager, og på helg så er det alt fra 24:00-04:00 11:00-14:30 elns. Sover mye i helger, og lite i hverdagen. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Må ha 8 timer jeg. Pleier å legge meg 23:00, og stå opp 07:00. I helgene sover jeg i 12 timer ca da. Hehe. Lenke til kommentar
Gjerviken Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Klarer meg med 2 timer på skole dager, men da sovner jeg som oftest da jeg lkommer hjem... Men vill tro at 8-9 timer ville vert bra Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Mellom 6 og 8 timer funker når jeg skal på skole... Sover det igjen i helgene Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Kommer meg til nøds gjennom en arbeidsdag etter en natt med 5 timer søvn, men bør ha 7. Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 8 timer er evig nok for meg, står opp klokken 7 på morgen, kommer hjem fra jobb klokken 4 på ettermiddagen. sitter oppe til 11-12 tiden på kvelden og så går jeg og legger meg! er Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg sover ofte ikke mer enn 4 timer hver natt. Problemer med å få sove.. Trøtt hver dag. Det jeg hadde trengt hadde vel vært minst det dobbelte.. Lenke til kommentar
linekaro Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er helt individuelt hvor mye søvn man trenger, f.eks har jeg lest om en gammel dame som ikke trengte mer enn 1-2 timer søvn i døgnet. Hun fortalte forskerne at hun hadde sovet lite hele livet, men det hadde blitt enda mindre med årene. Damen hadde forøvrig ikke problemer med å fylle sine 22 våketimer med aktiviteter og hun var ikke trøtt i løpet av tiden hun var våken. Indusdelfinen sover såkalt mikrosøvn, 1-2 sekunder av gangen og tilsammen 6-7 timer i døgnet. Tumleren (Flipper-delfin) sover med en hjernehalvdel av gangen.Likevel har man aldri funnet en levende organisme som ikke sover i det hele tatt! Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Men basert på et felles grunnlag/gjennomsnitt så skal man ikke se bort fra at 4-5 timer er bortimot minimum med søvn et gjennomsnittlig menneske må ha. Ser veldig på eksempelet ditt som å sammenligne verdens høyeste mann med resten av verden, og derfor konkludere med at alle mennesker vil bli så høye. Eller noe slikt nedover den gaten. Edit: Ikke at jeg har noe medisinsk grunnlag for å uttale meg da.. Så kan likesågodt være helt på vidda her.. Endret 3. juni 2006 av daniel_984 Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 kan klare meg 3-4 uker på 1,2og3 timers søvn i døgnet men etter det da stuper jeg... hehe har prøvd det gitt.... går fint hvis man har noe å gjøre HELE tiden. er ikke sunt. selv om døgnet blir lenre så blir livet kortere. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 8 i kvardagane, 10-14 i helgene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg