Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg sover i 10-20 minutter blir jeg bare mer trøtt og sliten etterpå  :hrm:

6233964[/snapback]

Ah, jeg har lett i årevis på å finne forskjeller mellom deg og meg, og nå har jeg endelig funnet det...

 

"Vi er ikke like, la oss være glad for det"

 

Powernaps er så utrolig POWERFUL!

Lenke til kommentar
Hvis jeg sover i 10-20 minutter blir jeg bare mer trøtt og sliten etterpå  :hrm:

6233964[/snapback]

Ah, jeg har lett i årevis på å finne forskjeller mellom deg og meg, og nå har jeg endelig funnet det...

 

"Vi er ikke like, la oss være glad for det"

 

Powernaps er så utrolig POWERFUL!

6234019[/snapback]

 

haha, tror ikke du har lett i årevis :p det er bare noen dager siden jeg kom inn i forumet da ;)

Lenke til kommentar

De av dere som sover alt fra 3 til 6 timer i ukedagene og 10 timer i helgen kan muligens ha behov for noe mer søvn i ukedagene. Søvnbehovet er nesten på det gjevne uavhengig av fyskis/psykisk aktivitet i våken tilstand. Det nevnes "å ta igjen søvn" i helgene. Noe som er godt beskrivende for det som man kaller for søvngjeld. Og snyter du det biologiske ur for søvn i ukedagene, betaler du det tilbake i helgen når du kan sove fritt.

 

Den pillen som var nevnt tidligere høres skummel ut. Den er ikke bare bittelittegranne amfetamin i eller?

Lenke til kommentar
Jeg leste i et eller annet norsk tidskrift om en ny superpille som er på vei. Denne har vissnok ingen bivirkninger. Når du tar pillen trenger du bare to timer søvn i døgnet. Slutter du å ta den kommer du til normal søvnrytme, uten behov for å ta igjen det "tapte". Dette skyldes vel at pillen gir riktig søvn i en "komprimert" utgave.

 

Søkte på nettet, men fant ikke den norske artikkelen, men kom over denne.. Her er også litt fra wikipedia.

 

Selv ser jeg fram til en døgnrytme hvor jeg kan være våken 22 timer i døgnet  :whistle:

6233229[/snapback]

Gud, hvor deilig. Amfetamin eller ikke, det høres virkelig kjekt ut. Har uansett ikke tid til noe særlig mer enn fire, seks hvis jeg har lite å gjøre, søvn på hverddagene.

 

En ide kunne også være å kutte ned åp tid brukt på forumet.

Lenke til kommentar
Det er farlig og sove for lite. Jeg har hørt at hvis man har døgna(være våken i 24timer) så oppfører man seg som om man har 0,2 promille. er dette sant?

6234521[/snapback]

0,2 promille... Det er jo strengt tatt ingenting.

6234535[/snapback]

 

Nei, men det er jo det som bl.a er grensen på å kjøre bil. og hvis man oppfører seg likt så kan man jo være en fare for trafikken :p

Lenke til kommentar
Husker selv at til og med militæret sa at minst 5 timer søvn over lengre perioder er minstekrav, så jeg fnyser like mye hver gang jeg hører folk si 4 timer (og mindre) og trives med det..

 

Selv trenger jeg ~9 timer søvn for å være i god og opplagt form.

6233212[/snapback]

Finnes mange triks for å lure kroppen til å takle lite søvn. Noen av de syke arbeidsmenneskene bruker det. Man merker kanskje ikke mangelen på søvn, men det tærer jo på kroppen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...