eirikbr1979 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 I dag fikk jeg min nye mist 600w psu og skrudde den inn i nytt kabinett. Det gamle hovedkortet mitt (et AOPEN MX4BS) funket utmerket med den gamle PSUen min, men da jeg forsøker med MISTen får jeg kun strøm uten at det skjer noe mer. Jeg har forsøkt å bytte flere ganger nå, og med den gamle PSUen booter maskinen som normalt, mens det ikke skjer noe på skjermen med MISTen. Er det noen logisk grunn til dette eller er det rimelig å anta at den nye PSUen er defekt? Den gir jo strøm i og med at vifter etc starter. HKet er utgammelt, men er jo i henhold til ATX så det ville jo vært rart om problemet ligger der også. Forslag til hva som kan være galt mottas med takk!! Eirik Lenke til kommentar
eirikbr1979 Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Prøvd å jumpstarte psu? 6233735[/snapback] Jeg har forsøkt meg litt mer med den gamle PSUen og kommet til at det er P4 kabelen som ikke gir strøm på den nye MISTen. Når jeg kobler den gamle PSUen uten å sette i denne kabelen får jeg samme resultat som med MIST - hovedkortet får strøm, men det booter ikke. Hva er rimelig å anta da, at kabelen el. PSUen er defekt? Ev. noen forslag til andre ting som kan være galt? Eirik Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Mål spenningene der med et multimeter for å se om det er noe som er defetk der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå