Gå til innhold

Dynavoice høytallere, bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, ikke sikkert det blir så lett å bestille CurSiO, komplett solgte ut to containere på et par dager nå i august i følge han jeg snakket med

Jeg synes C6 virker litt voldsom så jeg ringte for å mase etter S5 og C5 - gjerne i Dark Cherry. Hvis det er flere som kan tenke seg slike burde dere sende en mail til komplett om det ;)

Blir fint å få hjem høyttalerne mine i helgen - håper bare jeg får plass til C6 i hyllen!

6752031[/snapback]

Hva mener du egentlig? Bestilte du C6, men har du mer lyst på C5? Jeg tror det er bedre å ha C6 siden den matcher M85 bedre! Samtidig som mesteparten av lyden blir sendt gjennom center, mener mange dette er den viktigste høyttaleren.

Siden pakken var fra Fredrikstad, regner jeg med at han har fått de fra PCutstyr.no.. Komplett ligger i Sandefjord :)

Nei, jeg bestilte på digihome.no, ETA står til 03.09.2006, jeg krysser fingrene på at dette stemmer! :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått mine i hus nå, M85 er jammen store - mens C6 ikke var så stor som jeg fryktet. Begge både spiller og ser ut som de er ment for mye lyd og store lokaler - forbløffende mye lyd selv med en 7x90W Yamaha reciever.

Lyden er helt ok, skal bli spennede å se etterhvert som de blir litt mer innspillte og lyden løsner mer - DAB-radio på disse har i hvert fall gjort meg til en ivrig radiolytter :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mottok også mine M85 for litt over en uke siden, og jeg må si, med en skikkelig forsterker spiller de overraskende bra! De spiller bedre en det jeg trodde de ville gjøre til denne prisen! Diskanten er skarp og nøyaktig, men ikke ubehagelig, mellomtonen er fyldig, og bassen er stram og kontant! Lite brumling! Om jeg skulle peke på noe ville det være dypbassen. De står oppgitt til å fungere fra 25 - 32.000 hz (-3 dB) men jeg vil ikke tro de går så mye lenger ned en 35-40 hz. Dette er uansett bra til 3000!

Ta en kikk på profilen min på minhjemmekino.no for bilder!

Lenke til kommentar
Jeg mottok også mine M85 for litt over en uke siden, og jeg må si, med en skikkelig forsterker spiller de overraskende bra! De spiller bedre en det jeg trodde de ville gjøre til denne prisen! Diskanten er skarp og nøyaktig, men ikke ubehagelig, mellomtonen er fyldig, og bassen er stram og kontant! Lite brumling! Om jeg skulle peke på noe ville det være dypbassen. De står oppgitt til å fungere fra 25 - 32.000 hz (-3 dB) men jeg vil ikke tro de går så mye lenger ned en 35-40 hz. Dette er uansett bra til 3000!

6853646[/snapback]

Annlegget ditt ser veldig greit MEN de kablene du har bør skiftes ut..... seriøst!

Jeg tør og påstå at kablene har 45% med lyden og gjøre et triks er og få lyd og signal kablene så langt fra værandre som mulig.

Lenke til kommentar
De er helt sikkert gode som bak høytalere men ellers ser det ut som noe plastikk dritt...

Tja, må si meg uenig der. På bilder ser kanskje høyttalerene billige ut, men når du ser dem på nært hold, ser de jammen ikke verst ut! Men lyden er jo førsteprioritet, og jeg er fornøyd! De er ikke dårlige! Jeg vil forresten si at det er litt overkill å bruker 26 kgs 110 cm høye høyttalere med 2x8" som bakhøyttalere, særlig til mitt bruk :)

Annlegget ditt ser veldig greit MEN de kablene du har bør skiftes ut..... seriøst!

Jeg tør og påstå at kablene har 45% med lyden og gjøre et triks er og få lyd og signal kablene så langt fra værandre som mulig.

Jeg forstår. Jeg vil nok ikke tro at kabler har en så stor effekt på lyden, men det kan jo ha litt å si. Hvis det var RCA-kablene mine du tenkte på er disse byttet ut siden jeg tok bildet. Eller tenkte du alle kablene?

Lenke til kommentar

6855735[/snapback]

:!:

Det kan du da ikke seriøst mene? Litt jobbing med f.eks høyttalerplassering i rommet påvirker etter min mening lyden langt mer enn hva et par kabler kan gjøre.

Lenke til kommentar

6853646[/snapback]

dei går faktisk ned til ca. 25 hz men det har mye med rommet og bass-portane og gjøre! eg har jobbet ganske mye med plasseringa av mine M-85 og no spiller dei heilt nydelig ;) meget godt kjøp for så lite :thumbup:

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Det der har jeg ikke tro på gitt, iallfall ikke med denne type low-end høyttalere.

Signalkablene har i såfall mye mer å si, men en behøver ikke bruke mer enn toppen en femhundrings på det her. Noen meter av de rimeligste fra utvalget til enhver HiFi sjappe som høyttalerkabler holder også i bøtter og spann her.

Det største oppgraderingspotensialet ligger nok i signalkildene som CD/DVD spiller og selve høyttalerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...