Crazymonkey Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hey! Har snuset litt på det me nettradio og tenkte at det kunne være morsomt å lage en radio kanal, sann for venner å slikt. Men har ikke peiling på hvordan man lager nettradio! Altså 0 peiling da...Hva utstyr trenger jeg og ja, hva må jeg gjøre for å få det til?? Mvh Øystein Lenke til kommentar
mikk3l Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Hei. Tenkte jeg kunne være så behjelpelig med å poste en link til en guide som er på Arcticgaming sitt forum. Alt er godt forklart der, bare sett igang. Lykke til! Bård Endret 2. juni 2006 av mikk3l Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Uten å ha sett hva mikk3l foreslo, sier jeg bare Winamp Shoutcast. Det er det enkleste som fins og lett og sette opp samt få det til å faktisk fungere. www.shoutcast.com Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Hei. Tenkte jeg kunne være så behjelpelig med å poste en linktil en guide som er på Arcticgaming sitt forum. Alt er godt forklart der, bare sett igang. Lykke til! Bård 6232345[/snapback] Men der du skal skrive inn , På shout cast source, adresse og password..kan jeg skrive det jeg vil der eller? Har lite peiling skjønner du...Og pasword fra sc_server...hva skulle jeg gjøre der egentlig? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bare så du ikke tror det er fritt fram: TONO - Musikk på internett Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Bare så du ikke tror det er fritt fram: TONO - Musikk på internett 6232705[/snapback] Det er jo heller ikke lov til å laste ned musikk fra internett, er jo samme pointet..men hva gjør man med det? Endret 2. juni 2006 av Crazymonkey Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Nedlasting av MP3er og nettradio er ganske forskjellige ting. Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Nedlasting av MP3er og nettradio er ganske forskjellige ting. 6232720[/snapback] Ja ja..men jeg har ikke sagt noe om hva musikk jeg skal sende ut så...har jo noen egenproduserte sanger da Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hehe, hvis det er bare egenproduserte sanger er det jo greit Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 men trenger fortsatt litt hjelp da, vist det finst nokken hjelpsomme vakne her enda..? Som hva jeg skal skive inn på ADRESSE og på PASSWORD..? Er det min IP-adresse jeg skal bruke? Den jeg finner når jeg kjører og IP-config..? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Adressen er nok IP-adressen din ja. Riktignok den du finner på http://www.ipadresse.no Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Nå har jeg begynt å sette opp Shouth cast source. Der har jeg skreve inn ADRESSE, som er IP-en jeg fann på http://www.ipadresse.no. Så har vi PASSWORD som jeg er usikker på. Tidligere stod det: "Dette er konfigurasjonsfila for serveren. Du trenger kun å stille inn passordene. Password og adminpassword. " på sc_serv . Der stor det jo bare mye tekst. Leste litt over det, og en plass stod det PASSWORD da, og changeme. Skal jeg skrive noe inn der? For det gjorde jeg. Lagret og gikk tilbake til Shout cast. Prøvde så å connecte. Det gikk ikke. Jeg er også usikker på om portene mine er åpne..Der brukte jeg også ipen som jeg fann på ipadresse.no. Har er det mye å svare på Håper jeg får det til ialefall.. Endret 3. juni 2006 av Crazymonkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå