Antarctica Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Min mor er kjørelærer og medeier i den lokale trafikkskolen her i byen. De hadde lyst på en plass å meddele priser, informasjon o.l. Jeg fikk derfor i oppgave å lage hjemmeside til dem! Jeg satte igang, og brukte et par helger på den. Nå har jeg sett på siden mange ganger, og ser at det er noe vesentlig i designet som gjør det hele litt tamt! Jeg vil tro at det er gråfargen i kombinasjon med headeren på siden. Men jeg har en liten idé for siden - Jeg drar ut med fotoapparatet mitt en dag, og tar et lav standpunktbilde fra en vei, der jeg får med et par skilt - Det skal vertfall se teknisk ut ... Men jeg trenger litt hjelp fra dere, ideér til å sette prikken over i'en på siden. Slik at alle parter bli fornøyde =) www.zentrum-trafikkskole.no Endret 2. juni 2006 av Antarctica Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Min mor er kjørelærer og medeier i den lokale trafikkskolen her i byen. De hadde lyst på en plass å meddele priser, informasjon o.l. Jeg fikk derfor i oppgave å lage hjemmeside til dem! Jeg satte igang, og brukte et par helger på den. Nå har jeg sett på siden mange ganger, og ser at det er noe vesentlig i designet som gjør det hele litt tamt! Jeg vil tro at det er gråfargen i kombinasjon med headeren på siden. Men jeg har en liten idé for siden - Jeg drar ut med fotoapparatet mitt en dag, og tar et lav stanpunktbilde fra en vei, der jeg får med et par skilt - Det skal vertfall se teknisk ut ... Men jeg trenger litt hjelp fra dere, ideér til å sette prikken over i'en på siden. Slik at alle parter bli fornøyde =) www.zentrum-trafikkskole.no 6232229[/snapback] Hva med litt bilder, jeg så ingen bilder da jeg gikk fort i gjennom den... Ikke at det hjalp deg med designet, men bare en liten pekepinn på hvordan man oppfatter siden når man ser på den. Endret 2. juni 2006 av Sindre1001 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Enig. Bilder i headeren/logoen og litt rundt om kring på siden hadde gjort seg. Men ikke bruk alt for mye bilder. Bildene skal fremheve innholdet, ikke være til pynt! Du bør vite at de fleste syns tabellkode er fy, fy. Så har du tid og har lyst til å gjøre siden ekstra bra bør du lære deg css og divs. Og bruke det istedenfor. Designet på siden er ikke veldig pent. Men det er brukbart. Den blir veldig grå og er litt kjedelig å se på. I headeren bør du også ha litt farger og en skikkelig bakgrunn (ikke hvit, det blir alt for kjedelig). Linkene er litt vanskelig å se. Du bør vurdere å bruke en annen farge på dem så det er lettere å få øye på dem. De færreste gidder nemmelig å lese alt som står på siden og da er det greit å raskt få oversikt over linkene. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei. Hva med å gi linkene samme farge som Z-en i Zentrum. Holde deg til få farver Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 ..Holde deg til få farver 6233718[/snapback] Ja. Du kan ikke ha for mange fargen. Men du kan godt ha litt farger som er mer fargete enn sort, hvitt og grått. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Hei.Hva med å gi linkene samme farge som Z-en i Zentrum. Holde deg til få farver 6233718[/snapback] Jeg hadde linkene røde til å begynne med, men det var ikke fint i det hele tatt, fant det egentlig svært irriterende. Men jeg har prøvd å eksprimentere med mouseovers, men jeg får det ikke til å virke! For hadde jeg fått det til å virke, kunne jeg ha hatt rød mouseover. Det tror jeg kunne blitt bra! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Rød mousover funker ikke vis du skal bruke den samme fargen på linkene som du har nå. Meningen med linkene er jo at de skal synes. Men vis du skal ha en mousover effect kan du bruke CSS: a:hover { color:red; //du bør bruke RGB verdi, men husker ikke rgb verdien for rød } Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg tenkte på mouseover på menyen...Har laget det nå! Men jeg syns det oppfører seg litt rart. Å siden jeg ikke er flink med javascript, så spør jeg så pent om noen kan se over det for meg =) Holder på med å skal fikse opp designet på hjemmesiden nå, har blant annet fjernet det svarte borderen - Men jeg komm ikke til å legge ut noen ny design før jeg er helt ferdig med det. JonT: Du snakket tidligere om jeg skulle bruke en skikkelig bakgrunn Sitat:(ikke hvit, det blir alt for kjedelig). Forklar... Angående header skal jeg fikse når jeg får dratt ut å tatt et par bilder, når været letter her nord Lenke til kommentar
comcom Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei. Jeg hadde nok laget litt luft under "kontaktinfoen" Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Litt luft på høyre side hadde vært fint, akkurat nå så går teksten nesten helt ut til kanten. Noen grunn til at du har body tagen i head? Det er ikke riktig. I tillegg er det mange tager som ikke lukkes, selv om de skal det. Sjekk her. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Nå har jeg hatt en liten oppgradering på siden -> Ny header, bakgrunnsfarge og gjort menybildene om til .gif. Så nå lurer jeg på hva dere syns... Men jeg har et spørsmål, jeg plages litt med mouseover scriptet, på en og annen side forsvinner det liksom et menybilde - Hvis dere trykker litt på menyen så ser dere det til slutt... Det neste jeg skal gjøre er å fikse valideringen på siden =) Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg syns siden var veldig bra! Men; hvorfor har du svart bakgrunn? Hvit bakgrunn som resten av siden tror jeg gjør seg. Siden vil da føles litt mer "åpen" og "lettere". Min mening. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg syns siden var veldig bra!Men; hvorfor har du svart bakgrunn? Hvit bakgrunn som resten av siden tror jeg gjør seg. Siden vil da føles litt mer "åpen" og "lettere". Min mening. 6280206[/snapback] Syns det blir veldig skarpt når det blir så mye hvitt..Mye mer behagelig å lese når det svarte demper litt... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Pent og oversiktlig. Ville kanskje brukt en litt mildere farge enn svart på tekst i selve headeren, samt i "artikkeloverskriftene". Kanskje litt mer luft etter artikkelen er "ferdig" ? Menysystemet er veldig oversiktelig, og det passer bra. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 veldig bra side. er ikke noe jeg har å si som ikke er sagt, så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå