jensens Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Heisann. Jeg har nettop kjøpt meg en ny SE W810i, men når jeg ser i den instruksjons boka står det at telefonen skal stå på 2.5timer for den skal være fulllada, er dette rett ? Eller skal jeg la den stå på lengre? Lenke til kommentar
mariux Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Her kommer jeg med en ganske dristig påstand: Til batteriet er fullt (altså du trenger ikke lade noe lengre første gang enn ellers). Grunnen til dette er at alle nye mobiler har LiIon-batterier, batterier som i motsetning til gamle batterier ikke tåler overladning. Derfor har alle LiIon-batteriladere en sikkerhetsgreie som gjør at ladingen stopper opp når batteriet er fullt. Derfor vil det være totalt unødvendig å ha mobilen i laderen lengre ettersom den er "avslått" hele resten av tiden. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
jensens Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Så da kan jeg bare ta den av ladinga? Eller skal jeg la den stå 24 timer slik som man gjør med gammle mobiler? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Så da kan jeg bare ta den av ladinga? Eller skal jeg la den stå 24 timer slik som man gjør med gammle mobiler? 6232233[/snapback] Om den ikke lader lenger, så er det bare å ta den ut. Den lader ikke noe mer om den står over natta uansett Lenke til kommentar
SRT-10 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Gratulerer med ny telefon, jeg kjøpte også den i dag Jeg lar den stå på over natta jeg, har alltid gjort det med andre telefoner, men alle har forskjellig oppfattning av hva man burde gjøre, enten er det: stå på i 12 timer, eller så er det stå på til det står at den er ferdig, bare gjør det du føler for Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg tror egentlig denne 12 timers førstegangsladingen bare er oppskrytt. Tror egentlig ikke det skjer noe drastisk hvis man lar den stå på i bare et par timer. Men jeg lar den stå på 12 timer uansett.. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&s=amobil.no http://www.amobil.no/artikkel/5117 Endret 3. juni 2006 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Les denne artikkelen fra amobil, og denne fra "Batteri University". Legg spesielt merke til dette: Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days. Q: How should I prepare my new battery?A: Li-ion comes partially charged. You can use the battery right away and charge it when needed. Q: Can I damage my battery if incorrectly prepared? A: No; Li-ion is forgiving to partial and full charge. No priming is needed when new. Lang førstegangslading vil ikke påvirke et li-ion-batteri i det hele tatt... Edit: Batteri University ser jeg som helt pålitelig. Grunn: About the AuthorIsidor Buchmann is the founder and CEO of Cadex Electronics Inc., in Vancouver BC. Mr. Buchmann has a background in radio communications and has studied the behavior of rechargeable batteries in practical, everyday applications for two decades. Award winning author of many articles and books on batteries, Mr. Buchmann has delivered technical papers around the world. Cadex Electronics is a manufacturer of advanced battery chargers, battery analyzers and PC software. For product information please visit www.cadex.com. Ser ut som om amobil har henta mye av stoffet til artikkelen sin fra denne siden også Endret 3. juni 2006 av shadowlands Lenke til kommentar
Brannmester Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 her er det vel Sony Ericsson selv som vet best, og de sier jo som første innlegg sier 2,5 timer... det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 her er det vel Sony Ericsson selv som vet best, og de sier jo som første innlegg sier 2,5 timer... det enkle er ofte det beste 6233978[/snapback] Sony Ericsson vet minst av alle. Batteryunivercity vet mer enn SE for å si det sånn. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 SE produserer vel ikke batteriene sine selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå