Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P90 er idielt å bruke mot jaffa's da, mye penitrasjons kraft i lite våpen, husk at SG-1 ikke er en kamp enhet, men stjerne laget og utforskings laget.

 

de har marines som angreps teams.

 

men på den endre siden P90 mot wraiths er litt dumpt, gjør for lite bløtvev skade.

mens på wraith er det om å gjøre å gjøre mye skade, så større kalibere er å foretrekke.

 

man ser jo at shepard bytter ut 9mm beretta'n mot en .45 i seosng 2.

 

om det er gjort for noe spesiell grun eller om han bare syns våpenet var kult og ville leke med det vet jeg ikke

Lenke til kommentar
P90 er idielt å bruke mot jaffa's da, mye penitrasjons kraft i lite våpen, husk at SG-1 ikke er en kamp enhet, men stjerne laget og utforskings laget.

 

de har marines som angreps teams.

 

men på den endre siden P90 mot wraiths er litt dumpt, gjør for lite bløtvev skade.

mens på wraith er det om å gjøre å gjøre mye skade, så større kalibere er å foretrekke.

 

man ser jo at shepard bytter ut 9mm beretta'n mot en .45 i seosng 2.

 

om det er gjort for noe spesiell grun eller om han bare syns våpenet var kult og ville leke med det vet jeg ikke

 

Tror du har tenkt grundigere angående våpenvalget til de forskjellige i teamet enn de selv har gjort Gunfreak. ;)

 

Ikke det, jeg er enig med det du sier her.

Lenke til kommentar
Grunnen til at de bruker P90 er fordi skuespillerne liker å legge armene på det.

 

I tillegg til at den er liten og lett.

 

Taktisk sett er det vel svært uegnet. De kjemper for det meste i det fri, mens P90 er i hovedsak designet for urban krigføring.

 

Effective range: 200 meters

 

Akkurat passe for et rekognoseringsteam.

 

FN P90 er forøvrig et PDW(Personal Defence Weapon), originalt ment som et våpen for kjøretøypersonell som ikke har behov for rekkevidden til f.eks AG3, men trenger et lite våpen med slagkraft. Flere spesialstyrker i verden bruker P90, også det norske forsvaret vurderte å kjøpe inn noen, men valget falt på et annet PDW, nemlig MP7 (som vi kan se at SG-1 bruker i noen senere episoder av sesong 9 og 10).

Lenke til kommentar

Jeg må inrømme, jeg synes P90'n ser råkul ut. Og det er vel litt feil å si at SG-1 stort sett kjemper i det fri. De havner jo vel så ofte i klamme inne på et skip, og er de i det fri så er det ofte bakholdangrep/nærkamper.

 

Men P90'en gir glimrende "one hand action" (det hørtes litt suspekt ut :p ) som ser veldig bra ut på film/tv.

 

Men det er snodig at vi ikke ser flere zats på atlantis. Etter at Daedalus begynte å gå skytteltrafikk burde de ha fått seg et lite lager i alle fall. Det var vel det første våpenet som viste seg effektivt.

Lenke til kommentar
Men det er snodig at vi ikke ser flere zats på atlantis. Etter at Daedalus begynte å gå skytteltrafikk burde de ha fått seg et lite lager i alle fall. Det var vel det første våpenet som viste seg effektivt.

 

Skulle tro det var en del av de flytende rundt også, markene hadde tross alt et ganske stort arsenal.

Lenke til kommentar

Kan vi skylde på kloningen? :p

 

Det kan ikke være godt for hjernen (og kroppen egentlig) å bli klonet 10 000 ganger. Dette blir kanskje litt feil og satt på spissen, ettersom det er vel en 8-10 avkom fra en dronning som blir klonet til mange, mange flere.

 

Uansett, ja wraiths er dumme, men samtidig veldig smart :/ (classic Sci-Fi)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål som jeg har lurt på lenge, og som jeg ikke finner ut av: Hvorfor forsvant "Ford" fra serien? Jeg likte alltid tanken på at han overlevde den siste der, but guess not, så hvorfor forsvant han?

 

Siden han falt ut ganske tidlig, vil jeg tro at han ikke kom overens så godt med produsentene/"crewet".

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål som jeg har lurt på lenge, og som jeg ikke finner ut av: Hvorfor forsvant "Ford" fra serien? Jeg likte alltid tanken på at han overlevde den siste der, but guess not, så hvorfor forsvant han?

 

De synes ikke karakteren hadde utviklet seg nok og var interessang nok, så de gjorde twisten med å gjøre han til super-ford og gjorde han til recurring guest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...