Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner virkelig ikke de som gidder å se filmen i så elendig kvalitet som den som ligger ute nå, om man har normalt godt syn eller hørsel. Det var i beste fall dårlig vhs kvalitet på bildet(blurete og uklart), men lyden tok kaka. Makan til støy og skurring har jeg ikke hørt makan til på annet enn skikkelig gamle cam releaser.

Jeg er såpass stor Stargate fan at jeg fint kan vente til den kommer som retail dvd ferdig remixa med spesialeffekter, dvd/hd bilde og ac3 lyd.

Lenke til kommentar
Skjønner virkelig ikke de som gidder å se filmen i så elendig kvalitet som den som ligger ute nå, om man har normalt godt syn eller hørsel. Det var i beste fall dårlig vhs kvalitet på bildet(blurete og uklart), men lyden tok kaka. Makan til støy og skurring har jeg ikke hørt makan til på annet enn skikkelig gamle cam releaser.

Jeg er såpass stor Stargate fan at jeg fint kan vente til den kommer som retail dvd ferdig remixa med spesialeffekter, dvd/hd bilde og ac3 lyd.

Litt enig, men jeg bare måtte se den :)

Men jeg er en person som ikke ødelegger filmen bare fordi jeg har sett den før.

Fikk forresten tak i Atlantis S04E10 og 11 i 720p i dag :p skal bli digg å se de to episodene i HD :)

Lenke til kommentar

Ahh, så akkurat Spoils of War...

Wraith-klone-base-tingen var kul, likte også godt at vi fikk vite mer om hvordan Atlantiene ble bekjempet av the Wraith, eller i allefall hvoedgrunnen. Lurer på om vi får se mer til Christopher Heyerdal, vil tror det egentlig, i og med at han sansynligvis ikke døde.

Lenke til kommentar

Ser det er dukker opp en ny utgivelse av sesong 1 av stargate sg1 den 16/1, koster ikke mer enn 199kr, hva er forskjell fra den og den gamle utgivelsen av sesong 1? (uten om prisen)

Er det mulig å få tak i Stargate SG-1: The Complete Series Collection som region 2, eller er den kun kommet som region 1 enda?

Lenke til kommentar

Ole_Gunnar:

Håper vi får se mer av "Todd" ja.

Var også kjekt å få vite hvor alle Wraithene kom fra.

termi.-:

Det er en boks med alle SG-1 sesongene på Amazon.co.uk, men vet ikke om det er sone2.

Den nye sesong 1 DVDen du snakker om, er det den som kommer til Norge nå?

Stargate SG-1 og Atlantis sesong 1 kommer jo på DVD i Norge rundt 16 januar.

Lenke til kommentar
Ole_Gunnar:

Håper vi får se mer av "Todd" ja.

Var også kjekt å få vite hvor alle Wraithene kom fra.

termi.-:

Det er en boks med alle SG-1 sesongene på Amazon.co.uk, men vet ikke om det er sone2.

Den nye sesong 1 DVDen du snakker om, er det den som kommer til Norge nå?

Stargate SG-1 og Atlantis sesong 1 kommer jo på DVD i Norge rundt 16 januar.

Er denne http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCRE...&item=76929 jeg tenker på, så på platekompaniet at den kommer 16/1/08.Så er nok den ja.

Ser og at platekompaniet har en boks med alle sesongen som sone2, men fy for en pris,det dobbelte enn hva dvdstrax tar for samme boks , men som sone 1. Ser de også har sone2 på dvdstrax til 2200.-, fortsatt en del billigere enn det platekompaniet tar. Skal se om det er med norsk tekst(regner med det).

Endret av termi.-
Lenke til kommentar

Så langt har jeg bare sett få episoder av Stargate SG1, ikke i noe spesiell rekkefølge, bare de jeg har fått med meg når det har gått på tven en eller annen plass.

Så det jeg lurer på, burde jeg få med meg alle Stargate SG1 sesongene før jeg f.eks ser Stargate Atlantis? Mellom SG1 og Atlantis, hvilken av disse to syns folket her er "best"?

Lenke til kommentar

Du burde se Sg1 frem til sesong 7 eller noe sånt og så veksle annenhver.

Vanskelig å si hva som er best. Men de første sesongene av SG1 er ikke like bra som de første av Atlantis. Fra sesong 4 og utoer av sg1 vil jeg si det er mer smak og behag hva som er best.

Du kan jo begynne med filmen først forresten.

Lenke til kommentar

Nitrius:

Du kan lese i første posten hvordan du bør se det. :)

For de som er interresert i å begynne å se på Stargate følger her en anbefalt rekkefølge:

Stargate, filmen fra 1994 er en god apetittvekker, men langt fra perfekt.

Deretter fortsetter man videre med 7 hele sesonger av Stargate SG-1, frem til man begynner å se annenhver episode SG-1 og Stargate Atlantis videre.

edit: anbefalt rekkefølge for nyfikne seere.

Lenke til kommentar

Du må ikke på død og liv se annenhver episode fra sesong 8. Jeg har sett begge seriene to ganger (snart tre) og det er omtrent ingen spoilers eller krysninger i noen av episodene, med unntak av en episode, men det er ikke noe man legger spesiellt merke til med mindre man ser Atlantis FØR de tre siste sesongene av SG-1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...