Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. SG1

2. Farscape

3. Firefly

4. SGA

 

Planlegger å se gjennom Red Dwarf og Andromeda nå, så vi får se hvordan vi rangerer dem etter et par sesonger.

En ting som er sikkert, er at BSG aldri vil slippe inn på noen toppliste hos meg, serien er alt for tørr og høytidelig for det.

 

Edit: Hvordan har det seg at jeg alltid glemmer Firefly?

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar

Dette ble vanskelig (mange dobbeltpostinger)

1. SG:SG1

2. Farscape

3. SG:A

 

4. Andromeda

4. BSG

 

5. Babylon 5

5. Red Dwarf (det lille jeg har sett)

5. Firefly

 

...

100. Lexx

 

Edit: Strøk lista da jeg så jeg hadde glemt en seire eller to. Smørte den forresten sammen for fort. Men Lexx havner uansett på sisteplass.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
4. Andromeda

 

Hvordan er det mulig?

Personlig mener jeg dette er en av de dårligste sci-fi seriene noensinne. Greit, den ser fancy ut, men mangler fullstendig innhold (ref. feks. Paris Hilton).

 

Og siste sesongen var såpass fjern at jeg mistenker at de har adoptert gammel engelsk undergrunnspoesi til å bygge manus på...

Lenke til kommentar
Vet noen av dere hvorfor det er skuespillere fra Stargate SG-1 som dukker opp igjen som andre karakterer i Stargate Atlantis?

Den jeg reagerer mest på er vel han som spilte Narim (som var en semi-stor rolle i noen episoder) kom tilbake som Simon i Atlantis.

 

Edit: Yay! 500ede posten i "TV-serier og programmer"-kategorien.

 

Fordi det er begrenset alntall skuespillere tilgjengelig for småroller i Vancouver? Hvis du ser på flere scifi serier produsert i Vancouver ser man fort at det er mange skuespillere som går igjenn i gjesteroller i flere serier. En del kjenner man ikke igjenn fordi de gjerne har et tonn med latekssmike i trynet.

 

Annet eksempel enn han som spiller Simon (Garwin Sanford ) er Christopher Heyerdahl som spilte Pallan i Revisions (den episoden med byen som er beskyttet av en dome som krymer. Han er han som hjelper dem). I Atlantis har han spilt Halling (en av de få av Teylas folk vi kjenner ved navn og har sett flere ganger). I tillegg har han hatt flere roller som Wraith/Wraith Man/Wraith Leader. Den siste er han de for tiden "sammarbeider" med, så vi får vel se han igjenn. (trivia: faren hans er fettern til Thor Heyerdahl)

 

Jewl Stait har jo som kjent en tidligere rolle som Ellia (wraith jente)

 

Han som spiller Lucius i SGA, spiller jo en tekniker i Stargate filmen og. Han som oversette tavlen før Daniel gjør det.

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Synd at alt bortsett fra BSG og SGA er kansellert da. i alle fall så kunne SG1 vart i 10sesonger til :(

Når det bare er disse igjen av scifi-serier som går, så skulle man tro at det ville gi frie ressurser til å lage nye serier. Men dessverre er verden full av folk som ikke liker scifi og synes at f.eks. Friends og Lost er kjempebra serier, samt hyller wrestling på Scifi Channel.

Lenke til kommentar

Helt enig med de som rangerer Andromeda lavt på lista over gode serier, var en og annen episode som var ok, bla. slutten på sesong 3 var helt ok. Men sesong 4 var det så lavt budskjett at de bare satt på den cowboy planeten å drakk og sloss. Makan til søppel.

 

Er nesten litt fristet til å dele BSG i 2 deler, der miniserien og se 1 og deler av se 2 kommer på 1 plass på mine yndlingsserier. Mens Se 3 og deler av sesong kommer nesten nivå med Andromeda, makan til oppgulp og unødvendig personoppbyging. Virker som det bare er fillers.

 

1. SG1

2. BSG Se 1 og 2

3. Babylon 5/SGA

4. Firefly

5. Farscape

6. BSG se 3

7.

8.

9.

10. Andromeda (hehe, denne fortjener ikke å være i nærheten av de andre seriene)

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Er nesten litt fristet til å dele BSG i 2 deler, der miniserien og se 1 og deler av se 2 kommer på 1 plass på mine yndlingsserier. Mens Se 3 og deler av sesong kommer nesten nivå med Andromeda, makan til oppgulp og unødvendig personoppbyging. Virker som det bare er fillers.

 

Jaja hver sin smak. Noen, deriblant meg, synes faktisk det er personoppbyggingene som gjør serien bra.

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å se på farscape. Virka litt jalla til å begynne med, men nå har den faktisk vokst innpå meg :)

han i "dna mad scientist" var jammen skummel :O

 

Farscape virker fryktelig jalla i starten, men du glemmer det etterhvert.

Skal si meg enig i at en del episoder i sesong 1 er halvskumle, ble litt småskvetten av å sitte alene i mørket innimellom :p

Lenke til kommentar
Farscape virker fryktelig jalla i starten, men du glemmer det etterhvert.

 

Veldig enig her. Jeg synes også det var veldig jalla i begynnelsen. Hadde aldri forsatt å se det hvis ikke det var for at mange her på forumet sa jeg bare måtte se videre fordi det ble mye bedre etterhvert. Uansett, er igjennom hele nå å for meg så er det ikke mer enn en midt på treet scifi serie. Har endel episoder som er kjempebra, men alt for mange middelmådige til å gjøre det til en favoritt serie hos meg.

Lenke til kommentar
Farscape er ihverfall mer realistisk når det gjelder beboere på andre planeter; mange er ikke mennesker og alle prater ikke engelsk.

 

 

post-35043-1198394216_thumb.jpg

 

18-årsgrense :)

 

 

Ja det irriterer meg fryktelig med stargate at de kan snakke med folk fra alle mulige planeter. Men å snakke med russerene på gjorden straks er mye vanskeligere.

Lenke til kommentar
Farscape er ihverfall mer realistisk når det gjelder beboere på andre planeter; mange er ikke mennesker og alle prater ikke engelsk.

 

 

post-35043-1198394216_thumb.jpg

 

18-årsgrense :)

 

 

De løste det jo veldig enkelt og greit med oversetter-mikrober da.

Men i den episoden hvor John plutselig er på jorda igjen, og Moya-gjengen kommer etter er det jo selvfølgelig bare han som forstår dem, det er en av de få gangene hvor du får høre hvordan de andre egentlig snakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...