Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Det kan også ha noe med at den ikke har vært i bruk på en god stund...

 

batterier virker som regel lengre hvis man ikke bruker dem :p

 

Så fremt krystallen ikke lades ved bruk på noen måte...

 

Tja litium battarier bør brukes en gang i blandt for at det ikke skal bli ødelagt. Kanskje det er det de har brukt ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må huske på at energi kan ikke holdes for evig, det som inneholder energien vil alltid "lekke".

Sikkert sant det, men så snakker vi om Stargate da, en Sci-Fi serie :p

I Stargate universet har jo minst en rase hatt uendelige energikilder (The Tollan)

Kan ikke jeg heller huske. ZPM Skal i teorien vare evig, men fordi beholderen ikke er helt tett, kan en bruke den opp. At tollan overgikk ancients på det feltet har jeg liten tro på.

Lenke til kommentar
At tollan overgikk ancients på det feltet har jeg liten tro på.

 

Hvorfor ikke? De har hatt 10000 år på å videreutvikle teknologien.

 

Man har sikkert hør det engelske uttrykket "dwarfs standing on the soulders of giants" (latin: nanos gigantium humeris insidentes). Det henviser til at om man ser mer og lenger, kommer det ikke av ens egene evner, men at man ble løftet opp av de som kom før en. Det som er vår cutting edge teknologi er basert på det de som kom før oss oppdaget. Tollan cutting edge teknologi er abasert på alt de har lært om teknlogien Ancients la igjen.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Har du noen referanse til denne kraft kilden du snakker om? En episode eller noe?

 

Den første episoden der vi møter The Tollan. Han "sjefen" for de som ble reddet', sier at planeten deres ble ustabil pga. de gav en uendelig energikilde til naboplaneten som også var bebodd, men mye "yngre" teknologisk sett. Etter et døgn, klarte de å sprenge sin egen planet pga. denne kraftkilden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...