Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff imotsetning til hva jeg hadde håpet er de iferd med å skli helt ut igjen, og ender bare opp med dårlige fyll episoder, noe denne var et perfekt eksempel på. Makan til møkka episode.

Og henger meg på de andre her som vil ha Carson tilbake. Snakk om kreativ manus for å få alle i hele verden til å hate doktordama.

Hadde neste vært bedre om McKay og gjengen kom, og det eneste som var igjen var to sett beinrester og en gjeng stappmette Mhalukay eller hva de nå het.

Lenke til kommentar

Er vi heldige dør hun av komplikasjoner under fødselen, de obduserer henne og finner DNA til Carson under fingerneglene (selvfølgelig var det flørtepusen Carson som hadde kjørt henne på tjukka), og de klarer å klone frem en ny Carson. Dette i sin tur fører jo til at Keller får sparken (grunnet udugelighet under fødselen), flytter hjem til jorden og blr vert på MessTV.

Vips! Serien er reddet. Let the good times roll!

Lenke til kommentar

Litt av poenget er vel at om man har campet for natten og ligger og sover så kan den være farlig. Selv med en på vakt i nattemørket er den vanskelig å oppdage, og den kan angripe flere i leieren. De fleste råvdyr er ikke spesielt skumle hvis man vet hvordan man skal håndtere dem, noe teyla tydeligvis viste.

 

Når det er sagt så synes jeg folk plutselig klaget veldig mye her. Jeg kan være enig at det er en aldri så liten filler, man man har flere grunner som underbygger behovet for slike episoder; ingen dramaserier (og Stargate er drama, lik det eller ei) overlever særlig lenge uten at man begynner å gå inn på personene. Jeg ser at endel (spesielt gutter) hater dette. Man får kommentarer om kliss og såpeopera. Sannheten ar at hvis ikke det brede publikum blir invistert i karakterene kan man ha så mye flotte action scener man bare vill, serien vil tape seertall og til slutt kanselleres. Slike personorienterte episoder kommer gjerne fra sesong 3 og uteover. Da har man gjerne allerede et godt bilde av hovedpersonene, men personorienterte episoder fører til at man blir bedre kjent med de i dybden. Man går gjerne tilbake i tid for å gi seerene en følelese av å ha kjent personene lenger enn serien har gått. Det neste er at når man introduserer nye karakterer har man plutselig en person man vet veldig lite om. da er behovet for å seette fokusen på denne personen i noen epsioder enda høyere. I dette tilfellet er det mange som ikke liker at man har erstattet en annen person i serien og jeg tror det farger intrykket av den nye karakteren ganske mye. Det blir helt feil å forvente at den nye karakteren skal fylle egenskapene til den forrige. Mitt bilde av Dr. Keller har ikke endret seg mye etter denne siste episoden. Hun er fortsatt i karakter siden det første møtet i First Stike, men bildet er mer fylt ut nå. Det mest grunnleggende intrykket jeg har av Dr. Keller er at hun har et litt dårlig selvbilde og liten tro på sine egene evner. I Missing kan dette tolkes som syting og klaging slik mange her syter og klager over ( ;) ) , men da mener jeg man ikke har sett på denne personen ut over enkelthandlingene i denne ene episoden.

 

Men det er jo noe snodig at det i det hele tatt eksisterer medlemmer av medic-teamet på Atlantis som ikke har felt-trening. Jeg ser at man har behov for de beste kirurgene som kanskje overveier "lapp-dem-sammen-og-send-dem-av-gårde"-erfaring, men mår man kan velge og vrake blandt de beste av de beste, så er det rart at man ikke har kandidater som er "verdensmestere" på operasjonssalen og samtidig har opplevd litt action.

Lenke til kommentar

Jeg må bare klage på en ting Xell. Fin tekstboks du har laget ;)

 

Utenom det er jeg så absolutt enig. Episoden var kanskje ikke den mest spennende, men jeg likten den greit fordetom. Jeg fikk vite mer om Dr. Keller, og vi fikk se erm Teyla i nærkamp, noe det er lenge siden jeg kan huske å ha sett.

 

Og det er jo viktig med slike episoder hvor vi blir mer kjent med karakterene. Det ble jo også sagt i flere intervjuer i perioden mellom sesong 3 og 4 at denne sesongen skulle ha litt flere episoder der vi blir kjent med de forskjellige karakterene og deres bakgrunn etc. Man kan jo si at den episoden der Ronon møtte på de som han kjente fra sin hjemplanet, som viste seg å være wraith-worshipers, men denne episoden var jo ganske mye mer actionfylt. Ronon har jo forresten hatt enda en slik episode, den hvor han blir fanget av wraith og blir en runner igjen, og må drepe haugevis med wraiths på egenhånd.

 

Er forresten enig i at det er litt dumt at ikke alle på Atlantis har felttrening :p I "realiteten" ville nok det vært påkrevd med felttrening på ekspedisjoner lignende med den på Atlantis (Greit nok, ikke til en annen galakse eller en annen planet, men tenk dere en ekspedisjon til et veldig avsideliggendes sted på Jorden som var minst 2 døgn unna nærmeste vei og resten av verden. Jeg gleder meg i alle fall til neste episode ;)

 

Er det noen som vet når den episoden der Teal'c og Ronon skal sloss er? Jeg vil tro at Teal'c vinner,siden jeg har sett alle sesongene av SG-1 med han, men det blir nok Ronon ettersom Ronon er fast rolle i Atlantis, og er liksom den der som kan sloss etc, og de må ikke få han til å se dårlig ut :) Det er tross alt en del som ser på Atlantis, men som ikke har sett SG-1.

Lenke til kommentar

Stargate har alltid vært slik som dette, med fillers, og er ikke så dumt for min del. Når jeg har hengt med i hele SG1 og alt av SGA så langt, skal jeg overleve noen "bad apples" langs veien. Ingen klarer å lage episode på episode som er feilfri, bare se på heroes.

 

En ting som irriterer meg er doktoren (Jewel Staite) - som spillte mye bedre i rollen som Kaylee i Firefly/Serenity. Syntes ikke denne rollen som doktor passet henne noe godt i forhold til Kaylee karakteren. Det ble litt teit at hun skulle løpe rundt i skogen og være pyse, slite med å spise ekkel mat og "bygge opp" til å klare å slå en av bad-guysene. :(

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Vel, skuespillere spiller forsjellige karakterer. Jeg synes det er litt dumt når folk henger seg opp i at en ny rolle de har avviker veldig fra en de er vant til å se dem i. Dette er faktisk en av de største farene for skuespillere som spiller i tv-serier. Man har rett og slett en rolle for lenge.

 

Hva gjelder Jewel's rolle i SGA synes jeg hun takler den fint. Siste episode bygger videre på hvordan hun ble introdusert. Hun ville ikke settes i en lederpossisjon fordi hun ikke ser på seg selv som en som klarer å ta de rette avgjørelsene under press. I denne episoden så vi at hun har liten tiltro til sin egen evne til å holde ut en situasjon (sommerleir i bare 3 dager, orker ikke tanken på å spise hva som helst for å overleve...). Hun har ingen kamptrening og fryser i enhver situasjon der de blir angrepet, men viser at hun til slutt har envne til å handle. Det hun manlger er erfaringen og ikke minst erfaring nok til å vite at dette kan jeg for jeg har gjort det før.

Lenke til kommentar

ja selvsagt det er naturlig. Men det skyldes jo egentlig at man har fårestilt seg en annen rolle en den man får presentert. Det skyldes hverken at rollen er dårlig skrevet eller dårlig tolket.

 

En annen ting man ikke må glemme er at dette kun er en så kalt recuring rolle. Hun er ikke en permanent del av cast. Men kommer vel til å bli det hvis hun fortsatt lever til neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...