Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Ka D'Argo for et eksempel, utrolig bra kostyme. Sånt skulle jeg ønske var mer av i Stargate, ..... Husker jeg leste det var dyre kostymer, og utrolig kompliserte derfor de prøvde og unngå og lage kostymer som så forskjellige ut. Men trur ikke mange la merke til at hver eneste Scarran så nesten helt lik ut ;P

Også må jeg nevne Rygjel fra farscape, fabelaktig karrakter. En karakter så morsom har jeg nok aldri sett før, han løfta serien opp noe så veldig også.

 

Det bør her nevnes at produsenten bak Farscape er de samme som står bak; Sesame Street, Muppetene, Dinosaurs og Bjørnen i det blå huset. Hele serien er bygd opp rundt en enorm kompetanse på kostymer og dukker.

 

Gunfreak; har den på dvd og det angrer jeg ikke på, men det må sies at det er veldig lite ekstra på de. Skulle ønske de hadde lagt til litt comentary på hvertfall noen få episoder.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare noen spørsmål om Stargate: Atlantis:

 

Hvorfor kan de ringe jorda når de vil i sesong 3 (bare bare sett de 2 først episodene da), mens de 2 sesongene før så klarer de bare å sende en meldig på 1.3 sekunder og at de ikke har noen mulighet for å dra tilbake til jorda. Hvorfor kan de plutselig det?

 

Trodde at når du ringte ut så kunne ingenting komme inn, men hvorfor kan de ha radio samtaler da?

Lenke til kommentar

Vel... materie går i utgangspunktet bare gjennom i en retning. At f.eks. radiosignaler går gjennom begge retninger har vel mest praktiske grunner.

 

Det er riktig at de har satt sammen et nettverk, eller "rekker", av gates

 

Jorden - MVg- MVg - ... - MV - Midway - Pg - ... - Pg - Atlantis

(Melkevei-gate, Pegasus-gate)

 

i hver galakse med "Midway" som punktet i midten. McKay skrev et program som buffrer og sender den reisende videre fra gate til gate automatisk. Slik slipper de å benytte intergalaktiske "direkterute-wormholes", som ville tømt ZPM-en for kraft ganske raskt. Mangel på kraft var grunnen til at de ikke kunne kontakte jorden og til at når de først gjorde det at "samtalen" ble så kort som den ble.

Lenke til kommentar
Bare noen spørsmål om Stargate: Atlantis:

 

Hvorfor kan de ringe jorda når de vil i sesong 3 (bare bare sett de 2 først episodene da), mens de 2 sesongene før så klarer de bare å sende en meldig på 1.3 sekunder og at de ikke har noen mulighet for å dra tilbake til jorda. Hvorfor kan de plutselig det?

 

Trodde at når du ringte ut så kunne ingenting komme inn, men hvorfor kan de ha radio samtaler da?

De fikk en ZPM i sesong 2.

 

Ting går begge veier. Bare i filmen fra 1994 ting går en vei.

I sesong 3 har de "Midway Station" som ligger som en proxy mellom galaxene.

Feil.

Det er kun radiosignaler som går begge veier.

Lenke til kommentar
Bare noen spørsmål om Stargate: Atlantis:

 

Hvorfor kan de ringe jorda når de vil i sesong 3 (bare bare sett de 2 først episodene da), mens de 2 sesongene før så klarer de bare å sende en meldig på 1.3 sekunder og at de ikke har noen mulighet for å dra tilbake til jorda. Hvorfor kan de plutselig det?

 

Trodde at når du ringte ut så kunne ingenting komme inn, men hvorfor kan de ha radio samtaler da?

De fikk en ZPM i sesong 2.

 

Ting går begge veier. Bare i filmen fra 1994 ting går en vei.

I sesong 3 har de "Midway Station" som ligger som en proxy mellom galaxene.

Feil.

Det er kun radiosignaler som går begge veier.

 

 

mye som går gjennom ikke bare radiobølger, div strålinger, EMP's, gravitasjon osv

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Det er dumt at ikke EM bølger i det synlige spekteret går gjennom. De fleste andre typer EM-Stråling går jo gjennom :)

 

Forøvrig helt OK episode i dag.

 

Kan vell sånn sett vere at det synlige spekteret går i gjennom bare at det blir overdøvet av blåfargen i portalen.

Med synlig lys må det også komme ut i akkurat samme retning som det kommer inn. Noe det burde gjøre i grunn siden fysiske gjenstander gjør det. Eller gjør de det?

 

Ble mye babling dette. men ser for meg at det er letter for en antenne å oppfatte radiosignaler enn det er for øyet å oppfatte et bilde av hva som er på den andre siden.

Lenke til kommentar
Mhhmm, nja var en helt grei episode.

Fikk en bitteliten update på krigen som går, wraith har begynt og slått tilbake ;P var det eneste, huff vil vite mer ang den krigen.

-That's right. I am your commanding officer ... so ... you should do what i say!

-Yes sir, what are your orders?

-Do what he says. :blink:

:lol:

Lenke til kommentar
Synd at atlantisfolkene ikke fikk det aurora skipet syntes jeg.

 

Jeg nekter også å tro at ancientsene ble eid av wraiths. Det romskipet de fant sendte bare ut noen droner og så sprengte wraithskipet.

 

Og det irriterer meg at sånne skjold rundt romskip ikke tåler noenting! selv om det hadde lite strøm så tåler skjold aldri noe mer enn 10 skudd. Og hvorfor må det absolutt fly gnister inne når noe treffer skjoldet..

 

Spora visst litt av gitt :roll:

De tapte krigen fordi de var mye mindre antall enn wraiths, ikke fordi de hadde dårligere teknologi. Teknologien til Ancients/Lanteans er overlegen Wraiths teknologi.

 

Den direkte vitenskapen rundt slike skjold og sammenhengen med gnister kan jeg ikke, men jeg vil tro det har noe med kreftene som treffer skjoldet(det er jo noe slingringsmoment), og samtidig blir kretsene som energi til skjoldet går gjennom kraftig belastet i det et skudd treffer, dermed gnistrer det.

 

Hvorfor ser du på serien om du ikke følger med på det som blir sagt? Da hadde du visst hvorfor de ble eid. Jeg tviler på at Ancients løy i sine egne logger og har et eller annet hemmelig gjemt unna, eller at de egentlig ikke var undermannet.

Lenke til kommentar

Var ancients som skapte Wraith, ved og genmanipulere de bugsa. Anyway vi vet at Wraith er arrogante, trur veldig høyt om seg selv. Når de først forstod at wraith var en trussel så begynte de med masse mongo prosjekter. De brukte mye ressurser på replicators, som de til slutt måtte utrydde ;P men funka jo dårlig tydligvis. Og prosjektet hvor prøvde og tappe en annen dimensjon for energi. " uendelig energy greia. " den ødela til slutt planeten hvor ancients hadde funnet en rase med mennesker godt utviklet.

Og gud vet hva anna ancients drev med mens de sloss mot en fiende overtallige.

 

antallet wraith hive ships som atlantis ekspedisjonen fant ved hjelp av en disk de tok fra en anna rase var 100+, og det var bare i en liten del av galaksen. Så har dem sikkert 100ganger mer cruisere osv og ;P

Endret av GullApE
Lenke til kommentar

Ancients genmanipulerte ingen. Dette var noe som skjedde over noen millioner med år, fordi de populerte planeten insektet levde på, og etterhvert som disse menneske ble angrepet så mikset DNAet deres, og skapte wraith. Kalles evolusjon.

 

Og de fant ingen raser i denne galaksen, det fantes ingen humanoide raser i Pegasus, det var Ancients som sørget for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...