Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

... og jammen skal ikke NRK2 begynne å sende Battlestar Galactica på onsdag... Fikk nesten sjokk da jeg så det.

De klarer sikkert å ødelegge hele serien ved å tekste på nynorsk...ville vært så typisk.

6664456[/snapback]

Hehe... Jeg hadde ni år med nynorsk før jeg bestemte meg for at nok var nok ;).

Men språket plager meg ikke stort. På sitt beste er det gjerne... mer fargerikt, kanskje til og med morsomt.

On-topic: Etter min menig var Atlantis best igjen, selv med resirkulert fiende.

Synd McKay ikke kunne gjøre mer, f.eks. programmere gjengen til å produsere ZPM-er for Atlantis ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke så fryktelig lenge siden at det ble nevnt en tredje serie. Så Stargate tror jeg neppe vil forsvinne fra skjermene de første fem årene. Pluss de "nielsen ratingense" som showene får nå er slett ikke så dårlige.

Gateworld om nielsen

6663913[/snapback]

Tingen er at denne sesongen har hatt den dårligste starten, de fire første episodene av begge seriene var mye lavere enn ifjor. Men vi håper det tar seg opp og annonsørene blir fornøyde. Det er kjempemye markedsøkonomi og slikt som går bak å sette opp TV-serier, da er Scifi avhengig av annonsører som vil punge ut for reklame mellom og under sending. (vi ser ikke reklame da vi laster de ned, eller kjøper på DVD ;) ) Typisk er vel sånn 3-4 reklamepauser på serier av den lengden, selvfølgelig med reklamepausen 1min før det er slutt. På kvelden om fredager er også en jævlig bra sendeslot for SG-1 og SGA

Men absolutt, hold det gående! :)

Lenke til kommentar
Jeg synes noen proffe folk burde laget en stor og bra mod til SW-EaW i SG versjon! Tenk deg da, du kan velge flere raser-bygge skip-trene tropper-angripe planeter gjennom Stargaten-Selvsagt må du kunne lage en Iris da. Tenk deg så kult det hadde blitt....

6669392[/snapback]

Jo, ja, kanskje. Men nå har det jo òg allerede blitt annonsert en Stargate-MMORPG (link).

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Synes egentlig MMO av Stargate høres litt kjedelig ut... Spesielt siden det ikke blir noen skip.  :cry: Etter at Prometheus (R.I.P.) kom inn i SG ble alt mye bedre synes jeg.

6669465[/snapback]

Liker du skip så se Star Trek... serien her heter Stargate. Jeg synes det å ha romskip blir alt for trivielt. Største problemet jeg ser med skip i Stargate er reisetid, de tar svææært lett på avstander i galaksen (og mellom galakser). (Mulig det er store forskjeller på hyperdrive og warpdrive).

Greit nok at vi har fått mye av teknologien fra Asgard, men likevel... gå fra såvidt vært på månen til intergalaktisk romskip på noen år.

Prometheus var jo et litt mer troverdig skip enn hva daedulus-klassen er.

Skal godta romskipene helt til de begynner med photon-torpedos og phasers.

Lenke til kommentar
Synes egentlig MMO av Stargate høres litt kjedelig ut... Spesielt siden det ikke blir noen skip.  :cry: Etter at Prometheus (R.I.P.) kom inn i SG ble alt mye bedre synes jeg.

6669465[/snapback]

Liker du skip så se Star Trek... serien her heter Stargate. Jeg synes det å ha romskip blir alt for trivielt. Største problemet jeg ser med skip i Stargate er reisetid, de tar svææært lett på avstander i galaksen (og mellom galakser). (Mulig det er store forskjeller på hyperdrive og warpdrive).

Greit nok at vi har fått mye av teknologien fra Asgard, men likevel... gå fra såvidt vært på månen til intergalaktisk romskip på noen år.

Prometheus var jo et litt mer troverdig skip enn hva daedulus-klassen er.

Skal godta romskipene helt til de begynner med photon-torpedos og phasers.

6679045[/snapback]

Det jeg liker med Stargate romskipene er at de ikke bruker stråle-våpen. Det gjør dem mer... Troverdige? :hmm: Det er grunnen til at jeg ikke liker Star Trek. Men de kan jo selvsagt ikke gå helt over til kun skip. Men at de er med noen ganger og at vi utvikler oss innen den fronten i tillegg.

Og hvis det kommer enda en spin-off håper jeg det blir om ett romskip (Kanskje en ny type skip som kommer senere)

Lenke til kommentar

Hadde vært kjipt med et romskip-show.. synes ikke det passer.. nå har jeg aldri vært noe fan av sånne show heller da.. liker show med gode plots.. gjerne over mange episoder\sesonger.. (babylon5 osv).. Men hvis det kommer ett sånt romskip-show.. ja så kommer jeg nok til å se på det allikevel..

Lenke til kommentar
Hadde vært kjipt med et romskip-show.. synes ikke det passer..  nå har jeg aldri vært noe fan av sånne show heller da.. liker show med gode plots.. gjerne over mange episoder\sesonger.. (babylon5 osv).. Men hvis det kommer ett sånt romskip-show.. ja så kommer jeg nok til å se på det allikevel..

6691494[/snapback]

Det er fullt mulig med en romskip-spinoff, Stargate Atlantis har blitt veldig mye det fra sesong 2 og utover. Og det kommer til å bli en slutt på Stargate. Bedre da å finne på noe nytt enn å prøve å gjenopplive det gamle.

Lenke til kommentar

Hvor mye av SG-1 viste TV3 når de begynte å sende den for 6-8 år siden?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har hørt at serien har blitt bedre siden jeg så den.

Det jeg så var bare helt OK og det var ikke noe big deal når TV3 sluttet å sende den.

Vurderer å kjøpe på DVD og da hadde det vært greit å vite hvor jeg skal fortsette fra.

Siste jeg så: SG-1 teamet var blindpassasjerer (fanger?) ombord i et fientlig romskip på vei ut i krig. Slutter med at teamet finner ut at de er på vei mot jorden...

Var dette siste episode på den første sesongen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...