Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at atlantisfolkene ikke fikk det aurora skipet syntes jeg.

 

Jeg nekter også å tro at ancientsene ble eid av wraiths. Det romskipet de fant sendte bare ut noen droner og så sprengte wraithskipet.

 

Og det irriterer meg at sånne skjold rundt romskip ikke tåler noenting! selv om det hadde lite strøm så tåler skjold aldri noe mer enn 10 skudd. Og hvorfor må det absolutt fly gnister inne når noe treffer skjoldet..

 

Spora visst litt av gitt :roll:

Lenke til kommentar
lurer egentlig på om vi noengang kommer til å få se Furlings jeg :p

 

Akkurat det her jeg gått og lurt på i flere år. De var liksom 1 av de 4 største.

Ancients trancended.

Asgard døde.

og de "blomster" folka som gjømmer seg i byen sin er noen pyser og homoer, så hvor faen er furlings?

 

Egentlig må jeg si at det universet som SG folkene har laget er ganske ensidig. Hvor mange intelligente arter har vi møtt på egentlig? 6-7?

Mens man ser på serier som B5 og startrek så har man nesten en ny art i hver episode.

Lenke til kommentar
lurer egentlig på om vi noengang kommer til å få se Furlings jeg :p

 

Akkurat det her jeg gått og lurt på i flere år. De var liksom 1 av de 4 største.

Ancients trancended.

Asgard døde.

og de "blomster" folka som gjømmer seg i byen sin er noen pyser og homoer, så hvor faen er furlings?

 

Egentlig må jeg si at det universet som SG folkene har laget er ganske ensidig. Hvor mange intelligente arter har vi møtt på egentlig? 6-7?

Mens man ser på serier som B5 og startrek så har man nesten en ny art i hver episode.

 

Joda men nå består Stargate universet så og si bare av 2 galakser. Mens B5 går mer over hele det kjente universet. Startrek er vell mye det samme.

Lenke til kommentar

B5 er bare en galakse. Husker du ikke når alle de gamle rasene reiser vekk, da reiser til de til det som er mellom galaksene.

Man kan også nevne at the shadows sin Zhaha-dum(eller ka den het) var ute på "the rim", som var på kanten av galaksen.

 

Startek vet jeg rett og slett ikke. Hater startrek så kan ikke si 100% sikkert, men de reiser vel bare til andre galakser ved helt super spesielle omstendigheter? Som feks da Q bokser Voyager til Borg galaksen?

Lenke til kommentar

nei, både B5 og Star trek holder seg til en galakse nemelig melkeveien,

 

star trek holder seg for det meste i alfa quadrent som er en av 4 deler av galaxen.

 

B5 holder seg også til vår galakse, når de gammle rasene forlater galaksen drar de til tomrommet utenfor galaksen vår

 

så stargate er en av de seriene som drar lengst fra jorda

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å si det samme. Forskjellen er at vi oppererer innen for enkelte galakser. De "stor" reiser mellom galaksene (ref asgard, ancients), men har ikke nødvendig vis så mye å gjøre i akkurat den galaksen vi opprerer i til en hver tid. Det ligger jo en del potensiale i mer variasjon i den tredje spinoff'en; stargate Universe. Vi får se hva det blir av den.

 

Edit: kan jo legge til at det har vært sett på som en av stargate sine styrker at den har vært mern "jordnær". Det vil si at man spiller mer på at dette er noe som skjer men mennesker i vår egen tid. Dette gir jo en annen begrensning enn nevnte Startrek og B5

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Hva vil SG universe gå ut på ? Når er den planlagt å starte?

Hadde vært kult om SG universet hadde brukt noen av de bedre ideene fra B5. Som feks at SG hundre år frem i tid er en stor militærmakt som utforsker galaksene at will.

Det jeg spesielt likte med B5 var krigsscenene, der de har store solide metallblokker som ikke nøler med å blåse noe til himmels. Startrek gidder vi ikke snakke om engang, de er noen forbanna pyser og det er rett og slett kjedeligere enn en episode av Gilmore GIrls.

 

SG har litt av intensiteten til B5 sine kampscener, men jeg skulle gjerne sett mer av råskapen, strategien som B5 folkene klarte å få frem. Hvem kan vel glemme slaget ved Corriana 6? Hadde SG klart å få den samme skalaen og intensiteten som Corriana 6, som er over 10 år gammel, så hadde jeg blitt glad ihvertfall.

Lenke til kommentar

den eneste episoden i star trek der de forlater galaksen sin er Where No One Has Gone Before der de faktisk kommer til enden av universet.

 

ellers skjer alt i melkeveien

 

i DS9 kommer de til gamma quadrant via et ormhul

og i voy kommer de til delta quadrant ved et uhell og hele serien skjer der. men de er fremdeles i samme galakse

Lenke til kommentar

Må indrømme at jeg ikke har sett BG5 eller Stark-Trek. Men kanskje hadde jeg likt det fordi jeg elsker alt som er av sci-fi i verdensrommet.

 

Det jeg liker med stargate er at vi får se menneske evolve, fra og være en rase som så vidt skjønte hvordan stargaten fungerte til en rase som har ved hjelp av andre raser bygd romskip med hyperdrive.

Og egene stargate systemer, håper stargate forsetter og gå til det uendlige.

Også noe av det jeg elsker med stargate er karrakterene, det gjør serien spesiell i mine øyne. Noe av det samma hadde farscape, karrakterer som appelerte til meg ;) Men skulle også ønske at vi fikk se mer av krigene, akuratt nå så foregår liksom det største slaget mellom replicators og wraith. Og om 5-6 episoder når vi neste gang får et møte med en av rasene skikkelig igjen så er sikkert krigen over og vi har gått glipp av hele ;P det hadde vært så typisk.

 

Ble forresten akuratt ferdig med norsk særemne oppgave, hvor jeg skrev om stargate universet. Eneste oppgava på skola som jeg har likt og skrive ;)

Lenke til kommentar
Merkelig greier. Ser de alle fleste som liker SciFi serier anbefaler Farscape serien. Har prøvd meg på den to ganger, å jeg takler den bare ikke. Synes den er dritt kjedelig. Kan være fordi jeg ikke takler Ben Browder. Etter han tok over i SG.1 synes jeg den serien også falt VELDIG.

 

Sesong 2 av Farscape er sinnsyk bra (noe av det beste scifi som er lagd for tv), samt siste halvdel av sesong 4 (første halvdel er helt psyko).

Lenke til kommentar
Merkelig greier. Ser de alle fleste som liker SciFi serier anbefaler Farscape serien. Har prøvd meg på den to ganger, å jeg takler den bare ikke. Synes den er dritt kjedelig. Kan være fordi jeg ikke takler Ben Browder. Etter han tok over i SG.1 synes jeg den serien også falt VELDIG.

 

Sesong 2 av Farscape er sinnsyk bra (noe av det beste scifi som er lagd for tv), samt siste halvdel av sesong 4 (første halvdel er helt psyko).

 

Argh......!!!

 

Ja Ja, får kanskje sette meg ned å prøve å kjempe meg igjennom endel episoder å se om jeg blir mer hektet etterhvert jeg også da. :)

Lenke til kommentar

Rart dette med Farscape. Jeg så Farscape før jeg ble hekta på Stargate og har veldig sansen for Ben. Jeg er antakelig vis blandt de få (vet om en til) som ikke synes at SG1 tapte seg alt for mye når man mistet RDA i sesong 9. Når jeg fant ut at Ben skulle bli med som fast i fra sesong 9 gledet jeg meg faktisk. Sepesielt sammen med Claudia Black. Men hvis man mente at mye av SG1 var lagt rundt dynamikken rundt RDA så skjønner jeg at man synes at serien tapte seg etter tapet og man kan fort irritere seg over "erstatningen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...