Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

For det første heter bobla "kawooosh", på grunn av lyden den lager. Bobla er en ustabil partikkel/energibølge som forekommer når du åpner et kunstig ormehull. Jeg har heller aldri forstått hvorfor irisen ikke forsvinner..så kunne vært fint med et svar på det.

 

"Incomming wormhole" "close the iris" "kawooosh" irisen er fortsatt der...

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den heter ikke kawooosh

 

den heter unstable vortex

9257440[/snapback]

Det er en unstable vortex, den heter kawoosh. http://stargate.wikia.com/wiki/Kawoosh

 

Og du som liksom fikk med deg detaljene... :p

9257459[/snapback]

 

Det var vel Carter som kom opp med dette navnet? :p

 

Men som i de fleste andre Sci-Fi serier, så er det massevis av hull.

 

F.eks. jeg har begynt å se på Smallville, og det smo er dumt der, er at kryptonitt er akkurat passe skadelig for CK i alle situasjoner. (noen ganger kan han krype vekk, non ganger kan han kaste steinene vekk, og noen ganger bare ligger han der, og kan ikke kjøre noe.

 

I tillegg, så er jo CK supersterk, så når han fjerner tykke hengelåser fra dører, så er det hengelåsen som knekker når han drar i den, og ikke den tynne låsen på døern (so er festet med to skruer).

 

Er litt gøy å legge merke til slike hull i serien, men det finnes omtrent ikke verre ting en personer som sier alle feilene høyt, mens du ser på en film eller serie.

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
Hehe, hun er så søt :)

 

Men btw, snart ferdig med sesong 2 av sg-1 nå og jeg lurer på en ting.

9228809[/snapback]

 

Bli ferdig med platene mine - jeg vil se SG-1 !

 

Min forklaring på hvorfor irisen overlever en kawooosh:

I "A Hunred Days", da gaten var begravd, brukte de en "proton accelerator" (eller noe sånt) for å lage et rom foran gaten som var så stort av bølgen kunne lages. Dette vil ca si at hvis det ikke er nok rom, så lages det ikke en bølge, og irisen overlever, men lyden (kawooosh) er der fortsatt.

 

Grunnen til at denne måten ikke fungerer mot irisen, er at den er laget at tit-ettelleannet, men denne gaten var begravet i stein.

 

Min kilde, sakset herfra.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
When a stargate first opens, we see what looks like a splash of water. In "Prisoners" we learn that this is an unstable wormhole being established between stargates, we also learn that anything in the way of the splash will be instantly disintegrated. How then is the Iris not disintegrated when the stargate opens while it is closed? Granted, the iris is slightly inside the event horizon, but if it would not be affected because of that, the splash should be seen coming past the iris. Neither of these things ever happens. [it is thought of that a wormhole can still be established even if the "splash" is prevented due to the iris as in episode "A Hundred Days" where the stargate is buried, they are still able to dial to it because an iris of sorts was formed (they explain this), they used a proton accelerator (or something) to create a space. Once the space is large enough they can then dial and the "splash" will encompass the whole cavern making it even larger. So for the splash to occur there just needs to be a volume large enough to encompass a minimum amount of the splash.]
Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Kree

The word kree has many meanings, but it is in essence used as a call to attention. It is often used as a generic call to action, being translated as "be prepared", "aim", "let's go", or even (as O'Neill once quipped) "yoo-hoo". Kree can be combined with verbs to indicate action or as an imperative. For example, kree hol means "We are going", "Let's go", and by adding mel "to die, to end" it becomes kree hol mel "We are standing by" or "Wait." It is frequently heard addressed to a particular group, as in, Jaffa, kree! "Listen up, Jaffa!" or "Jaffa, Attention!" It is occasionally heard addressed to other groups, such as Tok'ra, kree! (particularly in Season 2), Tau'ri kree!, Goa'uld kree!, and Shol'vah kree!.

 

Lenke til kommentar
Hvorfor er irisen immun mot den bobla som kommer ut av stargaten når den åpner et ormehull?

 

Jeg har forstått det sånn at ting forsvinner hvis det kommer i veien for bobla

9257351[/snapback]

Fordi det står i manus vel... Man kan ikke se på SciFi og lete etter logiske brister :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...