Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

9ende oktober kommer sesong 1-10 i en pakke med 50 discer som har episodene og 4 disker med never before seen stuff

9193753[/snapback]

 

 

Nice :D

 

Jeg tipper at i de få butikkene i Norge som vil selge denne, så vil den ligge på langt over 3000, hvis ikke over 4000 (ettersom en SG-1 sesong koster rundt 800 eller mer alle steder i norge)

 

Men på f.eks. Amazon.com får du nok hele boksen til under 300 dollar :p (håper jeg)

 

 

Jeg er i hvertfall interresert i den boksen! (jeg har ingen av Stargate sesongene på DVD)

9194182[/snapback]

 

SG1 sesonger koster litt over 400kr på platekompainet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9ende oktober kommer sesong 1-10 i en pakke med 50 discer som har episodene og 4 disker med never before seen stuff

9193753[/snapback]

 

 

Nice :D

 

Jeg tipper at i de få butikkene i Norge som vil selge denne, så vil den ligge på langt over 3000, hvis ikke over 4000 (ettersom en SG-1 sesong koster rundt 800 eller mer alle steder i norge)

 

Men på f.eks. Amazon.com får du nok hele boksen til under 300 dollar :p (håper jeg)

 

 

Jeg er i hvertfall interresert i den boksen! (jeg har ingen av Stargate sesongene på DVD)

9194182[/snapback]

 

SG1 sesonger koster litt over 400kr på platekompainet

9194234[/snapback]

 

Det var da billig :hmm:

 

I Bergen har jeg vært på Lagunen storsenter (PlayCom var eneste som hadde noen av sesongene) og på Bergen Storsenter. Begge de stedene kostet en sesong 849,-

 

Men hvis jeg skal kjøpe sesong 1-10, så tror jeg at jeg kommer til å bestille over nett, ettersom det er jo mye billigere

Lenke til kommentar
Du kan da ikke sammenligne webpriser med kjøpesenterpriser da...

9202606[/snapback]

 

Nei, men jeg syntes allikevel at det er veldig overpriset i de butikkene jeg har vært. Når vi som privatpersoner kan få tak i hele sesonger til under 200 kr, så skulle jeg tro at store butikker kunne klare å få tak i de billige nok til at de kan selge de for under 800 kr stk. Selv med moms og butikkleie osv. medregnet i prisen.

Lenke til kommentar
Har sett episoden før da, men det skal bli et gledelig gjensyn.

Forhåndsbestilte nettopp Atlantis sesong 3 fra Amazon

9206951[/snapback]

Doh. :wallbash:

 

Jeg er der selv snart. Skal begynne på sesong 10 igjen nå, men må se sesong 2 av Atlantis først. Regner med å være ferdig med Stargate for andre gang til skolen begynner. :p

 

I gjennomsnitt litt over 2 episoder om dagen. :wee:

Lenke til kommentar
Har sett episoden før da, men det skal bli et gledelig gjensyn.

Forhåndsbestilte nettopp Atlantis sesong 3 fra Amazon

9206951[/snapback]

Doh. :wallbash:

 

Jeg er der selv snart. Skal begynne på sesong 10 igjen nå, men må se sesong 2 av Atlantis først. Regner med å være ferdig med Stargate for andre gang til skolen begynner. :p

 

I gjennomsnitt litt over 2 episoder om dagen. :wee:

9206966[/snapback]

 

Det var da heller lite :p

 

Da jeg så gjennom for andre gang, lå jeg vel på en 4-5 episoder hver dag. Noen dager med pause, og noen dager med 10-12 episoder ;)

 

For tiden driver jeg og ser gjennom smallville. Det blir nesten litt for klissete, men alikevel verdt å se ;) Har vel sett en en uke eller to nå, og er kommet til ca. episode 15 eller 16 i sesong 4.

Lenke til kommentar
Hun var ikke så alt for gal når det gjelder de bildene der, men hun er ikke noe fin i serien. Blir spennede og se hun i en anna uniform når hun kommer på atlantis nå. Begynner å gå lei klærene hun har brukt i 10sesonger nå ;P

9222324[/snapback]

 

Ja :p

 

Men er enig. Hun er ikke stygg, men altså, hun er ikke sånn at det bare er hun vi følger med på. Men jeg syntes det er bra, fordi hun passer til rollen hun spiller. Hun ser smart ut :p (kan vel være pga. man blir påvirket etter 10 år med Stargate, og hun i den samme rollen ;)

Lenke til kommentar

Hehe, hun er så søt :)

 

Men btw, snart ferdig med sesong 2 av sg-1 nå og jeg lurer på en ting.

Hva skjer med goa'ulds? Har de noen hjemmeplanet?

Har de ingeniører? eller er alle sammen bare onde og vil herske over andre?

 

Blir litt forvirra, jaffaene bruker tunge stålrustinger som forøvring ikke hjelper mot annet enn å bli slått. Og så går de rundt med staver som skyter energistråler? Hvis goa'ulds har så avansert teknologi hvorfor lar de ikke folka sine bruke litt mer effektiv beskyttelse enn en rusting. Og kan de se gjennom hjelmene?

 

Hvem utvikler teknologien? Jeg har forstått at alle goa'ulds bare tenker på å herske og drepe, og ikke har tid til å drive å mekke med vitenskap.

 

Og jeg har sett veldig lite goa'ulds. Det er som regel 1 gou'uld som styrer en hel haug med jaffa. Hvor blir det av de larvene som er inne i jaffaene? når de er klare til å ta over en person, hva gjør de? hva skjer med jaffaene? dør de?

 

Og hvorfor har ikke goa'ulds gjort så folk får(ikke goulds,jaffa) problemer når de går gjennom en stargate? De burde vel ha teknologi til å gjøre noe sånt.

 

Menmen, genial serie uansett :p Selv om det er mer som en familiebedrift hele stargate programmet enn en militær installasjon

 

EDIT: Lurer på flere ting :wee:

Endret av zyfah
Lenke til kommentar

Goa'ulds har en planet som dem opperinnelig stammer fra som man får vite mer om i sesong 3 eller 4(The First Ones heter vel episoden). De er "pure evil".

 

Og hvorfor jaffa bruker staff og rustning blir også forklart i en senere episode. Staff = Weapon of Terror and Destruction, mens p90 osv er lagd for å drepe.

Rustningene er vel lagd er spesielle metaller og slikt, selv om det hjelper svært lite.

 

Utviklingen av teknologien til goa'uld er ikke eksisterende, hvis du har fulgt med litt så burde du ha fått med deg at dem er parasitter med genetisk minne. Når dem tar over en person tar dem minnene og teknologien og fører den videre med seg til sine barn osv.

 

Symbiotes som dem blir kalt i serien får enten en host, eller så dør dem. Dem klarer ikke overlenge lenge uten de riktige forholdene, så når en jaffa dør så dør den ganske fort. Når Jaffa blir gamle og ikke kan ta fler symbiotes så kollapser imunforsvaret og dem dør.

 

Hvorfor ikke goa'uld bruker Iris er fordi dem er arrogante og anser vel ikke mange raser og slikt ute i galaksen vår som en trussel med unntak av andre goa'uls. Men dem bruker jo romskip og slik for ordentlig krigføren. Senere i serien så får flere av goa'uldene skjold som beskytter stargaten på viktige planeter. Var vel dette du mente med problemer.

 

Håper det oppklarte litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...