Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter litt undersøkelser fant jeg ut at Sombrero Galaksen er rundt 50 000 lysår i diameter, mens melkeveien er rundt 100 000lysår i diameter, dog, melkeveien er en spiralgalakse mens Sombrero er en rund, "disk"-galakse.

 

Pegasus på sin side er rundt 5000 lysår i diameter, eller "across" som det heter, og vil derfor kunne gå rett igjennom vår lille stargate-galakse. =) (Sombrero)

Lenke til kommentar
Satt å så på Hubblebilder da jeg kom over dette: http://www.spacetelescope.org/images/medium/opo0328a.jpg

 

Ser ut som en gigantisk stargate. :!: (Det er Sombrero Galaksen =) )

 

"It's a giant Stargate, at the size of a galaksy =OOOOOO"

"The ancient liked doing things big(ref; Daniel Jackson)"

9052207[/snapback]

 

Den lignet veldig på Andromeida galaksen da :p bare at den er litt mer vridd.

 

Den er forresten på kollisjonskus med vår egen galakse, så om 400-500 millioner år eller noe sånt, så begynner de vel å nærme seg :p

 

Men siden en galakse består av noe sånt som 99.99999999999999999999% tomt rom, så er det liten fare for noen som helst kollisjoner.

Lenke til kommentar

ok. Hadde både PAL og NTSC videospiller før og de gav ut bare det de var. Men selv min kjipe 500kr-for-4-år-siden-på-obs dvdspiller puttet PAL ut når du la i en NTSC-plate.

 

Men konklusjonen er vel; hvis spilleren ikke dytter PAL ut når den får en NTSC plate så må tven klare å tolke NTSC. TV eller spilleren må altså gjøre oversettelsen mellom NTSC og PAL.

 

Den enkle løsningen er jo å bruke PCen hvis den ikke står så langt i fra tven. Utolig mange skjermkort har i dag svideo ut og da velger man jo bare PAL i driversoftwaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...