Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Duoen McKay og Carter er jo bare pen :D

 

Uansett, skipet til Carter? Mener du det X-304 skipet med alle de Asgard teknologiene? (Asgard's Legacy)

8843848[/snapback]

Vel, er vel ikke hennes skip, mente at hun var kaptein eller noe, ikke vet jeg. Men når du sier det.. det Asgard skipet kan jo godt ha noe med saken og gjøre. Noe teknologi der som kan hjelpe Atlantis muligens?

8844896[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Ja, det tror jeg og. En mye raskere Hyper Driver, koblet opp mot en nesten full ZPM? De burde komme seg til Pegasus galaksen på rett over en dag etter mine beregninger... (kan fortelle hva jeg mener etterpå)

 

Men skal ikke se bortifra dette nei :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnte, hadde Asgard bl.a overlegen hyperdrive over Ancients. Såvidt jeg husker kan et skip utstyrt med den reise fra den ene enden av en galakse til den andre på kun sekunder.

 

Men det kan godt være at Tau'ri sine skip, og da med tanke på daedalus-klassen, ikke kan reise i slike hastigheter grunnet skroget, som er Asgard-Tauri. Mener å huske at Asgard hadde et materiale som var overlegent andre materialer, dette hadde de fra Ida-galaksen. Skipet består bare delvis av dette materialet, tror jeg.

 

Det tøffe er at det fines flere byer med stardrive, konstruert akkuratt som Atlantis. Bl.a den vi ser i episoden "The Tower", hvor hele byen untatt kontroll-tårnet er begravd. så har du den som sto i nanobot-byen.

 

Uansett, poenget er: The Oddesy kan ikke nå Atlantis i tide.

 

Forresten: Hva skjedde med warshippet til Lanterene som kom tilbake til byen etter å ha blitt stoppet av Daedalus mellom Pegasus og Melkeveien?

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Som tidligere nevnte, hadde Asgard bl.a overlegen hyperdrive over Ancients. Såvidt jeg husker kan et skip utstyrt med den reise fra den ene enden av en galakse til den andre på kun sekunder.

 

Men det kan godt være at Tau'ri sine skip, og da med tanke på daedalus-klassen, ikke kan reise i slike hastigheter grunnet skroget, som er Asgard-Tauri. Mener å huske at Asgard hadde et materiale som var overlegent andre materialer, dette hadde de fra Ida-galaksen. Skipet består bare delvis av dette materialet, tror jeg.

 

Det tøffe er at det fines flere byer med stardrive, konstruert akkuratt som Atlantis. Bl.a den vi ser i episoden "The Tower", hvor hele byen untatt kontroll-tårnet er begravd. så har du den som sto i nanobot-byen.

 

Uansett, poenget er: The Oddesy kan ikke nå Atlantis i tide.

 

Forresten: Hva skjedde med warshippet til Lanterene som kom tilbake til byen etter å ha blitt stoppet av Daedalus mellom Pegasus og Melkeveien?

8855895[/snapback]

 

Hvorfor ikke? Medf Hyper-drive teknologi fra Asgard, burde de klare det. De har jo kommet seg fra Earth til Atlantis på 4 dager, første gangen de hadde ZPM (det var med daedalus, og asgard skip er 3 ganger raskere enn jordens X-304, så hvis det går bare på teknologien, og forfatterne "glemmer" skroget, er det fullt mulig at de kan komme seg til Atlantis på mellom et og to døgn.

 

(Et Asgard skip kan forresten reise i ca. 52 millioner ganger lysets hastighet, og et X-304 (uten ZPM) kan fly i ca. 17 millioner ganger lysets hastighet.

 

EDIT: De kom seg fra jorden til Atlantis på fire dager sopm jeg skrev over, og dette er nevnt i enten den SG-1 episoden som de finner ZPMen, eller i den Atlantis episoden der Daedalus kommer.

 

EDIT2:

Daedalus only four days to reach the Pegasus Galaxy and Atlantis with the ZPM powering the ship's Asgard hyperdrive.

 

Og denne hyperdriven er som sagt om lag tre ganger så treg som Asgards Hyperdrive. Daedalus bruker 20 dager fra jorden til Atlantis, men med en ZPM bruker den bare 4 dager. Dvs. at en ZM gjør at reisetiden blir fem ganger så kort.

 

En fullverdig Asgard hyperdrive som er ca. tre ganger så rask de på X-304. Dette gjør at den bruker ca. en uke (vi sier 7 dager) fra jorden til Atlantis. Deler vil 7 på 5 får vi 1.4. Dette vil si at i teorien kan The Odyssey nå Atlantis på 1.4 døgn, derfor måtte de ha vært på vei for å rekke Atlantis. Det er altså en mulighet, men den er ikke særlig stor, og den krever at The Odyssey er på vei, og at de har den fullverdige Hyper-Driven installert (noe jeg tror, siden de fikk nesten alt installert av Asgards)

 

Takker for meg og god natt :) (Husk den nye Stargate Quizen)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Jeg er klar over at de har hyperdriven, men hvorfor brukte de ikke denne for å unnslippe Ori i season 10 finalen? Jeg husker ikke alt rundt denne episoden, og har den ikke tilgjengelig, så enlighten me. =)

8882580[/snapback]

 

Vel, det lurer jeg og litt på :p Hvorfor de ikke bare fløy i sånn en uke med hyperdrive til "ingensteds" mellom to galakser for eksempel. Da må de jo ha fått nok tid til å fikse det som var gale.

Lenke til kommentar
Atlantis sesong 3 DVD release er 18. September. For de som måtte være intressert.

8830593[/snapback]

 

Problemet med disse er at ed koster fra 800 kri Norske butikker. Man finner dem mye billigere noen steder, men de fleste steder er den overpriset til de grader :(

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har fått med det, så har du virkelig gått glipp av noe, ja ;)

 

Etter kanselasjonen av SG1 ble det jobbet hardt for å finne andre mulige medier for å fortelle historien videre uten å nødvendigvis kjøre det som stanard tvserie. Det har tidligere i serien vært snakk om filmer, men det har det aldri blitt tid til. Men Brad og Rob er gutta som får det til så ganske kjapt hadde man oppe finasieringer til 2 filmer. Dette blir såkaldte rett-på-dvd utgivelser. Den første skal samle trådene rundt Ori-historien og den andre spinner videre på tidsreise teoriene fra "1968" og "2010". Begge filmene er spilt inn og er nå i post production.

 

Det ble først sagt at den første skulle slippes til høsten og den andre tidlig i 2008, men begge filmene er vist ganske tunge på cgi så man ahr måtte strekke framdriftsplanene litt.

 

Det er jo litt kjipt å måtte vente, men etter å ha sett mange av sg1 episodene med kommentarene på dvdene, så er det bra at de tar seg tid. I serien har nemmelig tiden vært en større begrensing enn økonomien når det gjelder cgi-effektene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284
Blir det noe action mellom Sam og O'Neill i løpet av de 10 sesongene? Sett fram til sesong 6 nå.

9009842[/snapback]

 

vil du virklig at vi skal røpe det?

9009981[/snapback]

 

Nei, dere trenger ikke det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...