Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Replicatorene i Pegasus er litt mer avansert enn de fra Melkeveien. Det var Lantereans(Ancients) som lagde dem, de skulle brukes mot Wraight men tilslutt ble de tvunget til å knuse nanobottene sine, fordi de ikke fungerte slik de skulle, det var en tabbe.

 

De bygde byen del for del, den var faktisk like stor før Ancients knuste den, men 10000år er mer enn nok tid til å bygge opp en by igjen. Dvs: Ancients trodde de hadde utryddet nanobottene sine, men noen overlevde.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Replicatorene i Pegasus er litt mer avansert enn de fra Melkeveien. Det var Lantereans(Ancients) som lagde dem, de skulle brukes mot Wraight men tilslutt ble de tvunget til å knuse nanobottene sine, fordi de ikke fungerte slik de skulle, det var en tabbe.

 

De bygde byen del for del, den var faktisk like stor før Ancients knuste den, men 10000år er mer enn nok tid til å bygge opp en by igjen. Dvs: Ancients trodde de hadde utryddet nanobottene sine, men noen overlevde.

8522579[/snapback]

 

OK ;) Det var det jeg trodde egentlig, men er det ikke litt dumt at det i begge seriene er to forskjellige typer replicatorer? Slik jeg forstår det er det jo to helt ulike egentlig, men som må fungere på samme basis. De som man forbinder med SG-1 ble jo laget ved et uhell av hun robotjenten som var umoden, mens de i Atlantis ble laget med vilje for å sloss mot Wraith, men noe var litt feil, så Ancients måtte utrydde dem som de ikke klarte? Er litt for mye likheter der syntes jeg.

 

 

Grunnen til at jeg lurte på hvordan de hadde klart å bygge den store byen var fordi jeg trodde de kom til Pegasus galaksen etter å ha skaffet seg informasjon om det på en eller annen måte, for å så bygge hele den byen på en eller to sesonger eller noe sånt :p Det hadde blitt litt ekstremt syntes jeg :p

 

 

Uansett, siden de replicatorene fra SGA nå angrep Atlantis via den laseren, og må bruke haugevis med ZPMer for å klare det. Hvor fikk de disse fra? Har de laget dem?:p I så fall, kan ikke de i Stargate Atlantis lage dem og? :p

Lenke til kommentar
så sesong 1-9 på 18 dager

8512107[/snapback]

 

:dontgetit: Begynte å sjå på stargate i midten av februar, er no ferdig med sesong 8 og sett litt av atlantis.

8523539[/snapback]

 

Er vel akkurat som meg det ;)

 

Ser som oftest en til tre episoder hver dag, men har vært de dagene der jeg har hatt fri og sett fra 10 om morgenen til 2 om natten i tilnærmet strekk :p (pause med middag, tur til butikken, pisse osv.)

Lenke til kommentar
OK ;) Det var det jeg trodde egentlig, men er det ikke litt dumt at det i begge seriene er to forskjellige typer replicatorer?

8523102[/snapback]

 

I den orginale introduksjonen av Replicators sies det veldig lite om hvor teknologien kommer fra. Androiden Reese lagde replicators for å beskytte seg selv, uten å helt se konsekvensene. Hun var jo en smule defekt. Problemet i melkeveien var at desse replikatorene så på alt som en trussel og formerte seg ukontrollert. MEN; disse var på lik linje med replikatorene i pegasus-gallaksen ancient teknologi. Replikatorene i pegasus ble bygd av ancients for beskyttelse mot wraith og har etter 10000 år med utvikling har de desverre mistet synet på hvorfor de skal utrytte wraith.

 

Konklusjonen er at ancients fant opp mye fint, men replikator teknologien, om dog en god tanke, lot seg ikke helt gjennomføre i praksisk.

Lenke til kommentar
Sier du at det var de samme Ancients som lagde Reese? Eller dvs. han som lagde Reese var en Ancient?

 

Eller snakker vi bare om generelle Ancients? som i utdødde, teknologiske raser?

8527532[/snapback]

 

Slik jeg forstår det er mye av de vi ser av fancy teknologi Ancient. Goa'uld feks. er snyltere og det meste av det de bruker har de tatt, ikke utviklet. "all" teknologi i melkeveien er basert på Ancient eller Asgard teknologi. Så selvom det ikke blir sagt noe om dette i Nemesis er det logisk for meg å i ettertid annta at det var Ancients som var beskyttere av den verden/delen av gallaksen som Reese kom i fra.

Lenke til kommentar

Enig med deg Xell. Men hva med de Tollan eller hva de heter, de som bl.a. laget sin egen stargate etter å ha flyttet til en annen planet og hadde de Ion kanonene. De har vel utviklet seg selv? Så har du jo The Aschens. Alle de virker jo som de ligner litt på Ancient teknologi, men jeg tror i hvertfall at Aschen-folkene har utviklet seg selv i stargate universet.

 

Forresten, merker at de bruker mange skuespillere om igjen til forskjellige Biroller. For eksempel han ene fra de Tollans som likte Samantha i SG-1 en stund er jo han samme som Samboeren/mannen til Elizabeth Weir i Atlantis.

 

Det samme gjelder han som spillte leder for det nye SG teamet i den episoden hvor SG-1 iscenesetter en foothold situasjon. Han dukker også opp i Atlantis, som en av de "eldersene" i den episoden med det EM feltet som holder Wraith vekke fra det folket.

 

Og så er det hun medisinske lederen i som forsker på det stoffet som gjør mennesker immune mot wraith i SG:A er den samme som jobber med Tritonan i SG-1.

 

 

Det er de tre jeg kommer på i farten, men er sikkert mange flere :p

Lenke til kommentar

christopher909: selvsagt er det mange verdner som har utviklet seg. Vi har jo også det, Greit eksempel med Tollans. De har utviklet seg kjempemasse, men vi vet at det var Ancients som først bygde stargate og satte på planeten dem. Så selvom de utviklet seg nok til å forstå teknologien og lage en ny på den ny planeten er jo den nye stargaten også bassert på Ancient teknologi. Kan jo ta jorden som eksempel også. Selvom Tau'ri har flere romskip er de jo bassert på en teknolog uteom den som er selvlært. Caarter har lært hvordan en Naquadah-reaktor virker, men selvom vi bygger en på jorden er det ikke jord-teknologi.

 

 

Det med skuespillerene tenker jeg ikke så mye på når jeg ser serien, men med en gang man man ser dvdene med kommentarer blir man veldig oppmerksom på det. Chis Heyerdahl (faren hans er, eller var, fetteren til Thor Heyerdahl ;) ) som har en av hovedrollene i nye Sanctuary har spilt 1 rolle i SG1 (Revisions) og 2 roller over 9 epsioder i Atlantis. Men det er også morsomt å se på tvers av serier. Ta en titt på litt flere sci-fi series som filmes i Vancuver. Er mange som har gjort gjesteopptredner i mange serier. Men det gjør meg lite så lenge det er riktig casting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...