Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt merkelig å lage en triologi som vil starte på samme utgangspunkt som sg1 men sikkert nok med en annen storyline.

Selv har jeg en våt drøm om en stargate universe fortsettelse etter den åpne slutten på serien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg har vurdert å se stargate sg1 veldig lenge, sett trailer av sesong 1 og det ser kult ut med richard dean anderson i sin unge alder kjempe mot ville skapninger:)

Blir litt merkelig å lage en triologi som vil starte på samme utgangspunkt som sg1 men sikkert nok med en annen storyline.

Selv har jeg en våt drøm om en stargate universe fortsettelse etter den åpne slutten på serien.

Var universe den som varte fra 09 til 11?

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å se stargate sg1 veldig lenge, sett trailer av sesong 1 og det ser kult ut med richard dean anderson i sin unge alder kjempe mot ville skapninger:)

ja, den fikk hard medfart av fansen, og hadde en dårlig første sesong som gjorde at mange seere forsvant.

Nå som Emmerich for lage sine filmer, så er det definitivt over for flere tv serier om Stargate på en god stund.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

ja, den fikk hard medfart av fansen, og hadde en dårlig første sesong som gjorde at mange seere forsvant.

Nå som Emmerich for lage sine filmer, så er det definitivt over for flere tv serier om Stargate på en god stund.

Hvem er denne emmerich personen?

Hva mener du med hard medfart av fansen?

Lenke til kommentar

Roland Emmerich, regissør av Stargate filmen (og den nye trilogien av filmer).

Hard medfart = tonene i Universe var anderledes enn i SG1 og Atlantis, noe som førte til at mange fans ikke likte Universe og gav klar beskjed om det i forskjellige fora.

Forresten, sesong 1 av SG1 er en av de dårligste sesongene. Ikke bli avskrekket av dette, da serien blir bedre etter dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Universe kom seg betraktelig i sesong 2. Skulle gjerne sett at de fikk en sesong til på seg til å overbevise folk om at serien kunne bli bra, men nå ble det jo dessverre ikke slik.

Vet ikke helt hva jeg skal tro om den nye trilogien. Emmerich har en forferdelig track rekord det siste tiåret og er tydeligvis tvunget til å hente frem gamle slagere som Independence Day og Stargate for å få fart på karrieren igjen. Om det blir bra er jeg heller tvilsom til, men jeg liker at det lages Science Fiction.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Roland Emmerich, regissør av Stargate filmen (og den nye trilogien av filmer).

Hard medfart = tonene i Universe var anderledes enn i SG1 og Atlantis, noe som førte til at mange fans ikke likte Universe og gav klar beskjed om det i forskjellige fora.

Forresten, sesong 1 av SG1 er en av de dårligste sesongene. Ikke bli avskrekket av dette, da serien blir bedre etter dette.

Nah, jeg liker ting fra 90 tallet veldig mye så det faktum at det er fra gode gamle 90 tallet, med den eldre kvaliteten pluss at macgyver er med så vil jeg nok få en god følelse av å se på den:) Har tenkt å kjøpe hele serien på dvd, husker jeg fant en på cdon og platekomaniet noen år siden men ble aldri av, men når jeg får inn skatte pengene mine senere denne måneden skal jeg kjøpe den. Må nok skaffe meg filmer eventuelt som er laget i ettertid slik jeg ikke går glipp av noe. Vil nok ha blitt kjempe fan av stargate etter jeg har sett hele serien

Lenke til kommentar

Synes Universe kom seg betraktelig i sesong 2. Skulle gjerne sett at de fikk en sesong til på seg til å overbevise folk om at serien kunne bli bra, men nå ble det jo dessverre ikke slik.

Vet ikke helt hva jeg skal tro om den nye trilogien. Emmerich har en forferdelig track rekord det siste tiåret og er tydeligvis tvunget til å hente frem gamle slagere som Independence Day og Stargate for å få fart på karrieren igjen. Om det blir bra er jeg heller tvilsom til, men jeg liker at det lages Science Fiction.

Siste del av sesong 2 av Universe tok seg betratelig opp, men når de bruker halvannen sesong på at noe skal hende er det ikke overraskende at det som som det gikk.

Lenke til kommentar

Jeg likte universe fordi det var litt mørkt og dystert, det gikk liksom ikke bra i slutten av episoden slik det veldig ofte gjør i sg1 og Atlantis.

Men må si meg enig spesielt sesong 1 er ganske daff men det tar seg jo opp

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siste del av sesong 2 av Universe tok seg betratelig opp, men når de bruker halvannen sesong på at noe skal hende er det ikke overraskende at det som som det gikk.

Er mange serier som bruker +/- en sesong på å få satt seg skikkelig, men som har blitt svært gode. Ta feks. StarTrek TNG. Sesong 1 er ikke spesielt bra, men det ble til slutt 7 sesonger av en serie som i dag regnes som en av klassikerne i denne sjangeren.

Problemet i dag er at tv-kanalene forventer en "instant hit". Blir det ikke det, legges serien ned.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg likte universe fordi det var litt mørkt og dystert, det gikk liksom ikke bra i slutten av episoden slik det veldig ofte gjør i sg1 og Atlantis.

Men må si meg enig spesielt sesong 1 er ganske daff men det tar seg jo opp

Var ikke richard dean anderson med i en episode av den og atlantis serien?

Er mange serier som bruker +/- en sesong på å få satt seg skikkelig, men som har blitt svært gode. Ta feks. StarTrek TNG. Sesong 1 er ikke spesielt bra, men det ble til slutt 7 sesonger av en serie som i dag regnes som en av klassikerne i denne sjangeren.

Problemet i dag er at tv-kanalene forventer en "instant hit". Blir det ikke det, legges serien ned.

Så sant så sant og det er dumt, serier som firefly, terra nova, alcatraz og vegas er serier som kunne blitt veldig store og holdt på i mange år visst dem fikk sjanse. Ugh jeg hater når en serie blit avsluttet med en cliffhanger

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Joda mener at Richard dean Anderson viste ansikt i noen av episodene av SG:u han var også innom i Atlantis seriene overlapper jo hverandre ganske mye

Overlapper som at det som skjer i ene episoda fortsetter neste episode i den andre serien?

Lenke til kommentar

som at det som skjer i ene episoda fortsetter neste episode i den andre serien?

Ting som skjer i ein episode vert nevnt i den neste, men dei er ikkje veldig tett knytt saman. Eg såg SG1 ferdig før eg byrja på Atlantis, og kan ikkje hugse noko form for spoilers. Du må nok rekne med spoilers om du ser Atlantis først. Om du vil følgje sendeskjemaet til punkt og prikke skal du sjå annankvar episode av SG1 og Atlantis frå SG1 sesong 8, men det er ikkje nødvendig.

Eg håpar i alle fall ikkje at Emmerich har planar om å gjenskape O'Neil frå den opprinnelege filmen. Då blir eg lei meg.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

som at det som skjer i ene episoda fortsetter neste episode i den andre serien?

Ting som skjer i ein episode vert nevnt i den neste, men dei er ikkje veldig tett knytt saman. Eg såg SG1 ferdig før eg byrja på Atlantis, og kan ikkje hugse noko form for spoilers. Du må nok rekne med spoilers om du ser Atlantis først. Om du vil følgje sendeskjemaet til punkt og prikke skal du sjå annankvar episode av SG1 og Atlantis frå SG1 sesong 8, men det er ikkje nødvendig.

Eg håpar i alle fall ikkje at Emmerich har planar om å gjenskape O'Neil frå den opprinnelege filmen. Då blir eg lei meg.

Haha høres litt spesielt ut, ser for meg jeg tar inn ene diska og den andre inn. Så da blir det sesong 8 episode 1, og så episode i i atlantis og så osv?

Syns det er kjedelig dem bare skal lage en film, filmer er så korte. Du ser den og er ferdig, koseligere med en serien så kan man se en episode hver uke syns jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...