Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Sky One har en konkurranse og avstemning over de 10 beste SG-1-episodene. Rart ingen har nevnt det.

Hvordan har de kommet fram til at dette er de 10 beste? Av de 10 vipper ejg mellom the fifth rase og the lost city, men min favoritt er Heros og siden den ikke kan velges vil jeg ikke stemme.

Men hvor kan jeg få tak alle (utenom sesong 10 foreløpig) sesongene på DVD?

8162906[/snapback]

Dette er jeg også interesert i. Jeg må inrømme at alt jeg har sett (13 komplette sesonger) er kommet fra diskuterbare kilder. Jeg vil gjerne har et komplett sett - men av alle ti - ikke hver for seg :hmm:

8164842[/snapback]

Jeg kjøpte sesong 1 - 9 fra DeepDiscountDVD i november. Sesongbokser med 5 dvder i 3 slimcover, hver sesong pakket i en pappsamleboks. Det kom på litt over 3000kr totalt med frakt, mva og avgifter. Vet ikke om de har de til samme prisen lenger.

8165833[/snapback]

Høresd bra ut :D må sjekke litt opp i det ;)

Har sett alle episodene, men må innrømme at noe av det har ikke vært kjøpt :blush: men vil kjøpe alle sammen :D

EDIT: Linken til DJ-Elmo var billig da :D 269 dollar for SG-1 sesong 1-9. Noen som vet om det er norsk tekst? Er ikke 100% nødvendig, men føler selv at jeg får enda mer forståelse for showet ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Linken til DJ-Elmo var billig da :D 269 dollar for SG-1 sesong 1-9. Noen som vet om det er norsk tekst? Er ikke 100% nødvendig, men føler selv at jeg får enda mer forståelse for showet ;)

8168736[/snapback]

Det er svært tvilsomt at det er norsk tekst, da det er region 1 dvd og at det står at det kun er engelsk og spansk tekst i produkt beskrivelsen.

Product Details

Format: NTSC

Region: Region 1 (U.S. and Canada only. Read more about DVD formats.)

Studio: MGM

DVD Release Date: November 14, 2006

DVD Features:

Available Subtitles: English, Spanish

Available Audio Tracks: English (Dolby Digital 5.1), French (Dolby Digital 2.1 Surround)

Commentary on each episode

Jeg for min del bruker engelsk tekst på dvder som ikke har norsk tekst.

Lenke til kommentar

8168736[/snapback]

Det er svært tvilsomt at det er norsk tekst, da det er region 1 dvd og at det står at det kun er engelsk og spansk tekst i produkt beskrivelsen.

Product Details

Format: NTSC

Region: Region 1 (U.S. and Canada only. Read more about DVD formats.)

Studio: MGM

DVD Release Date: November 14, 2006

DVD Features:

Available Subtitles: English, Spanish

Available Audio Tracks: English (Dolby Digital 5.1), French (Dolby Digital 2.1 Surround)

Commentary on each episode

Jeg for min del bruker engelsk tekst på dvder som ikke har norsk tekst.

8169700[/snapback]

Engelsk tekst er jo også OK ;) Da leser man jo også gjerne litt på subtitles, og det sitter mer ;) Har merket det av ogi til, selv om jeg forstår engelsk skikkelig og har null problem med å se engelske filmer etc. så får subtitles meg til å forstå handlingen enda bedre. (tror det er pga. jeg leser subtitles, og husker ting som har skjedd enda bedre)

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med SG-1 også, og selv om kvaliteten i sesong 10 har vært endel dårligere enn før så blir jeg alikevel litt trist. For min del så syntes jeg Vala ødela mye i sesong 10, fungerte ypperlig i sesong 9. Ben Browder gjorde en kanonjobb og var en verdig avtaker i de store skoene til RDA. Var synd dem ikke klarte å ro dette i land.

Siste episoden for min del virket som en oppladning til filmen, hvor med litt ny teknologi som gjør at vi får en verdig avslutning på SG-1.

Skal straks starte på sesong 1 og nyte serien sakte fremover.

Lenke til kommentar
Blir nok ikke noe ny teknologi mtp på at de klarte å spore den teknologien såpass bra.

Carter sier jo i siste episode at de skal finne ut hva som gjør at de kan spores så lett. Da blir nok en del av denne techen bygd inn i

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
skipet som Carter skal ta med seg til Atlantis. Som kanskje blir et nytt skip, men mest sansynlig Odyssey. Kanskje et som ligner litt på Asgard skip for å hylle de nå som de er døde.

Personlig synes jeg at de siste episodene har vært geniale. Spesielt "Bad Guys" som er litt anderledes en de andre episodene siden Ben Browder har skrevet den. Og med untak at "Family Ties" så er de siste 5 episodene i sesongen veldig bra etter min mening.

Og med tanke på at det kommer 2 filmer som de viste da de skrev siste episode så er det en verdig serie finale.

Men ble litt Star Trek da de fant ut at de kan bruke transporter til å lage hva som helst.

Endret av Highlander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...