Nuduaa Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Vel sesong 2 var vel betydelig mye bedre enn første sesongen, blir kjipt uten noen Stargate serie som går, kanskje vi må vente 10 år på en SG-1 reboot Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 utrolig bra episode, men jeg håper på en verdig followup og konklusjon av serien Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Eg må seia, det der er nett som eg ville at SGU skulle slutta. Du kunna ha putta den episoden i slutten av sesong femten og den ville har vore ein lika bra slutt. Dette blei lett min favorittepisode av SGU, og eg håpar faktisk at det verken kjem film eller anna frå SGU. For dette, dette var perfekt. Kan du seie noko om kva som gjer den så perfekt? Eg kan godt vere einig i at stasis pod-vegen var den beste vegen å ta, men eg skulle gjerne sett noko frå desse to vekene til Eli. Meiner du slutten ville vore mindre perfekt om Eli gjekk inn i ein pod, enten saman med dei andre eller etter å ha fiksa den defekte? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 kjedelig at serien er slutt. Har jo tatt seg en del opp i den siste halvdelen av sesong 2. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Dette må være en av de beste sesongavslutningene jeg noensinne har sett Om akkurat 3 år så fortsetter serien Fingers crossed Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Er så tragisk at serien er kansellert....men sålenge en kun tar hensyn til hva amerikanere ser på tv og måler utifra det så vil det bare fortsette slik som det er idag...gode serier blir kansellert og erstattet med lett hjernedød søppel underholdning. Om fks Stargate Universe fikk en digital online kanal hvor brukere kunne logge inn fra hele verden og betalt en liten sum for å se så hadde det nok blitt ganske så utrolig høye seer tall. Endret 11. mai 2011 av _LarZen_ 2 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Altså, finalen ble laget før kanselleringen. Og den beviser hvordan skaperne av serien totalt har manglet et målbevisst grep rundt historien. Den hadde INGENTING med Destiny´s hovedoppdrag å gjøre, og dette fikk vi da etter to sesonger, ikke ett eneste svar på en gang. Skipet skulle finne skaperen av universet, men isteden har serien drevet framover med små isolerte sidehistorier, akkurat som den siste episoden var. Det måtte jo ikke gått sånn. De fant altså ut i siste episode at dronene befant seg ved alle sjerner i galaksen. Men med enkle grep kunne de lett nedprioritert viktigheten av disse, og faren, og heller fokusert på historien, med bedre skriving. Men de tok den lette utveien, dreit i hovedhistorien og fokuserte på småtteri. Det er det som førte til at serien var skuffende for de fleste, og at den nå er kansellert. Det var motsatt tenkning som gjorde SG1 til en bra serie, nemlig at de hadde ett mål de jobbet mot hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Er du helt sikker på at de ikke har tilpasset slutten slik at serien fikk en grei avslutning? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 En ting som gjør meg smålig forvirret med stargate, er alle disse alternate timelines, alternate universes også videre. Den stargate vi har nå, er jo forsåvidt en alternativ tidslinje, i den orignale endte jo SG-1 opp i egypt resten av livene sine. (Moebius part 1 and 2 ) Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Er du helt sikker på at de ikke har tilpasset slutten slik at serien fikk en grei avslutning? Som tidligere nevnt i denne tråden, ble kanselleringen offentliggjort ETTER at siste episode var produsert. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Selv om finalen ble laget før kansellering så betyr ikke det at de ikke hadde dette i tankene når de lagde den. De har som regel en del pekepinner på hvor sannsynlig det er for at de får flere sesonger, og om det så litt mørkt ut er det ikke umulig at de tenkte på å lage en delvis avsluttende sesong finale, som kan stå som ok serie finale om de ikke fikk flere sesonger Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Er du helt sikker på at de ikke har tilpasset slutten slik at serien fikk en grei avslutning? Som tidligere nevnt i denne tråden, ble kanselleringen offentliggjort ETTER at siste episode var produsert. Det betyr ikke at de ikke har endret den i ettertid. Det har blitt gjort før i andre serier som har blitt kansellert. Eller, som Vipera sa, så kan det være de har hatt det i tankene, at de laget en slik åpen slutt som kunne fortsettes, men som også er en verdig avslutning på serien. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Kan du seie noko om kva som gjer den så perfekt? Eg kan godt vere einig i at stasis pod-vegen var den beste vegen å ta, men eg skulle gjerne sett noko frå desse to vekene til Eli. Meiner du slutten ville vore mindre perfekt om Eli gjekk inn i ein pod, enten saman med dei andre eller etter å ha fiksa den defekte? Eg synes at når seriar veit at dei skal slutte så bler det ein slik kunstig slutt, her verka det ekte. I røynda så hadde jo ikkje noko berre slutta (med mindre alle dø, of course). Eg ville aldri at Destiny skulle finne noko svar, dette handla om folk i ei situasjon som dei ikkje hadde planar om å vera i. I denne slutten får me ingen "konklusjon" anna at livet deira går vidare, på skipet. Stargate universet fortsett, det sluttar ikkje berre. @Zeke: Wright har snakka litt om det, og dei har redigert den slik at den óg skulle passe som ein serieslutt. Men den vart ikkje filma eller skreve på den måten. Berre i post-produksjon har dei arbeida på det. Noko dei fekk til ganske bra, om eg får seia det. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Som mange mistenkte, men enda kjekt og spennende å høyre! "SG-1 movie would have revealed the Stargate http://bit.ly/lwgLyS" Sjølv om eg synes at SGUs slutt var ein perfekt slutt på heile Stargate-serien har eg valdsamt lyst på denne filmen, har venta i mange år på å sjå koss verda hadde reagert på den nyheita. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Det der hadde vært den PERFEKTE måten å gjenopplivet SG1 på. Tatt tilbake alle de gode gamle skuespillerne, og laget en godt skrevet serie ut av dette konseptet. Jeg husker jeg satt og håpet på at det der skulle skje en eller annen gang i SG1, men det gjorde det aldri. HER derimot, har du grunnen til at Stargate har gått i dass: What we had, instead, were a few potential scenarios, vague notions of where we could go Endret 15. mai 2011 av Ramius Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Det var virkelig lett å se på SG:U. Spesielt sesong 1 var ganske håpløs. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg hadde likt flere sesonger av atlantis jeg. Og kanskje en siste stargate SG-1 sesong. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Ooooo, spennende nyheitar anngående Atlantis filmen "SG: Extinction"! Puttar det i spoilar i tilfelle nokon ikkje har lyst til å spoile noko som faktisk ikkje har blitt laga (sjølv om det aldri vil bli laga): Moritz writes: “Would be great, if you can give some information about the storyline of the moonbase Carter was talking about on Continuum. What was the plan for?” Answer: I’m not sure if she was kidding or not, but Atlantis is the moonbase – as we reveal in Stargate: Extinction. Hadde ikkje det vore noko? Sjølv om eg lurar på koss/kvifor dei hadde dratt tilbake til Pegasus, så hadde det vore eit interessant konsept. Endret 18. mai 2011 av Groening Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Nei det hørtes ut som en dårlig idé. Nok en grunn til å trekke Atlantis vekk fra jorden, og slippe konteksten av at befolkningen reagerer på handlingene Atlantis gjør. Endret 18. mai 2011 av Ramius 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 ooh my god.. We dialed Pitsburg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå