Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte å se på SGA for noen dager siden, og er allerede i sesong 2. Utrolig bra serie. Er veldig spent med de neste sesongene.

Angående SGU, jeg så en sesong av det. Jeg likte den, og den var utrolig original, men av en aller annen grunn gav jeg opp etter en stund. Kommer til å se SGA helt ut, though. SG1 er fremdeles det beste sci-fi showet ever. Period. :)

That is all.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det siste føler eg serien har mista mykje av det som vart bygd opp i første halvdel av denne sesongen - uavhengig av kanselleringa. Frå å leite etter universets skapar og ha kontroll over skipet er me tilbake til forsøk som plutseleg ikkje vert gjennomført likevel, og me er like langt. Og to smartingar med full tilgang til heile databasen på Destiny, dei brukar me til VR-sex.

 

Og av alle planetar, kvifor akkurat Langara, når Jonas Quinn uansett ikkje var med i episoden?

Lenke til kommentar

Og av alle planetar, kvifor akkurat Langara, når Jonas Quinn uansett ikkje var med i episoden?

for å distansere seg selv fra SG-1 kan jeg tenke meg.

 

godt se at vår moral er på kanten for hvordan vi forholder oss til andre raser. Og at motivene våre trekkes i tvil av utenforstående, og at vi selv bygger under denne tvilen ved å infiltrere Longarerne.

Lenke til kommentar

Så da tror de at å utsette planeten til et folkeslag for det innbyggerne der mener er "farlig" bare for å bevise noe vil bygge tillit?

 

Som sagt, eg skjønner ikke helt hva de prøver på.

 

Det var jo nødt til å ende som det endte uansett. Nå beviste de jo at det ikke var farlig, men de får jo ikke bruke basen uansett.

 

Så scenarioet ble bitte litt endret, men utfallet ville jo blitt det samme selv om ambassadøren ikke hadde oppdaget det der og da. Og eg ser ikke helt hva annet utfall forfatterne hadde sett for seg, da dette ikke kom skikkelig fram.

Lenke til kommentar

Så da tror de at å utsette planeten til et folkeslag for det innbyggerne der mener er "farlig" bare for å bevise noe vil bygge tillit?

 

Som sagt, eg skjønner ikke helt hva de prøver på.

 

Det var jo nødt til å ende som det endte uansett. Nå beviste de jo at det ikke var farlig, men de får jo ikke bruke basen uansett.

 

Så scenarioet ble bitte litt endret, men utfallet ville jo blitt det samme selv om ambassadøren ikke hadde oppdaget det der og da. Og eg ser ikke helt hva annet utfall forfatterne hadde sett for seg, da dette ikke kom skikkelig fram.

at planen stinket, det er det ikke tvil om. Det kan hende vi brukte Destiney som en unnskylding for å tvinge Langorerne til å velge vår side i kampen mot LA. Vi vet lite om hva som skjer i Melkeveien, så det blir mye synsing her men.

Lenke til kommentar

Sterk kontrast i sist episode mellom SG1 og SGU her.

I SG1 ville vi faktisk få hørt hva planen til McKay gikk ut på. Dette ville bli fortalt i en spennende utklekt forklaring som tildels hadde hold i virkelighetens forskning, med riktig dose fantasi. Altså ekte science fiction.

 

Men i SGU vil ingen høre fra han. Ikke fordi de bare er tøffinger som ikke kaster bort tiden sin, slik serien vil ha det til. Men fordi skaperne av serien rett og slett ikke har prioritert det elementet som gjorde SG1 bra.

 

Vi er liksom inneforstått med at McKay kan sakene sine. Derfor trenger vi ikke høre forklaringen hans. Og vi er inneforstått, fordi vi har sett Atlantis. På den måten er det åpenbart at de retter seg inn mot tidligere seere. Men så gjør de samme feilen som de gjorde med Atlantis, og forteller historien altfor overfladisk.

 

Det virker rett og slett som de gir blaffen i smådetaljene, som egentlig burde dannet fingeravtrykket - identiteten - til Stargate Universe. Bare se på hvor lite skjermtid selve oppdraget til skipet Destiny har fått. Planen om å spore ned skaperen av universet. Ingen teorier, diskusjoner eller utdypninger blir gitt.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Då blir det visst verken SG-1, SGA eller SGU filmar med det fyrste. Nett annonsert på VanCon.

http://twitter.com/#!/ShowPatrol/status/59667798049308672

 

(ShowPatrol er ganske så gode å stole på på slikt)

 

EDIT:

Er ikkje overraska over SGA og SGU, men håpte verkeleg at SG-1 kom til å få seg ein film til. Dei var jo ganske langt i storyplannlegging verka det til tidar.

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...