Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så siste episode nå. Synes den var ganske bra jeg. Helt grei avsluttning på det hele. Har ikke vært særlig imponert de siste to sesongene. Ble ikke helt det samme når Richard Dean Anderson forsvant synes jeg. Etter han ble byttet ut, har jeg faktisk gått over til å like Stargate Atlantis bedre.

Ser frem til de ny fullfilmene som skal komme etterhvert :)

Lenke til kommentar

Snakk om to filmer som kommer i 2008. Stemmer det? Siste filmen setter opp til den nye spinoffen.

Sitter nesten å hulker min favoritt serie gjennom nå 4år har blitt avslutta. Men jeg takker en høyere makt at Stargate Atlantis har tatt seg så oppover.

Må bare si en STOR skuffelse er at RDA ikke var med, men jeg nærmest forlanger at han må være med i filmen. Men spørsmålet er hvordan i all verden skal de greie å få satt sammen en fullverdig avsluttning på SG1 med den filmen de skal lage. Siste delen av sesong 10 har vært ekstremt fustrerende. Mye jada jada episoder og lite som satte opp til en eksplosjon av en sesong avsluttning.

Nei dette skulle vært episode 19 og de skulle ha kjørt en 2 episoder spesial avslutning slik som sesong 7. Som er uten tvil den beste avsluttning i seriern. Det er også derifra serien begynnte å falle. Fått noe action fått en rå cliffhanger til filmen som kommer men neida.

Piss på fansa forbanna møkka folk. Satans møkka folk. :no:

Ps dette hadde vært en fantastisk enkel episode, men som sesong avsluttning. Største antiklimakset jeg har gjennomgått.

ARG ER SÅ FORBANNA :wallbash:

Spoilere til filmen The Ark of Truth

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Introduction: Spoilers

SG-1’s first DVD movie is Stargate: The Ark of Truth and is written and directed by Robert C. Cooper. This story is the conclusion of the Ori storyarc which was started in Season Nine of Stargate SG-1. Cooper mentioned that the story covered in the movie was originally intended for SG-1’s eleventh season, but plans changed when the SciFi Channel cancelled the show in August 2006. Season Ten of SG-1 leaves fans in a bit of a cliffhanger that the movie will resolve.

The following contains some plot details of the movie, as well as some from the last half of Season Ten.

Details

Vala’s husband Tomin survived the events of “Line in the Sand” and surrenders to Vala for help in stopping the crusade he had once faithfully served. The team flew a cargo ship to Dakara where an Ori warship is in orbit. They eliminated the Prior, but were left with no means to pilot the warship. Tomin warned them that another warship was not far behind, so they decided to leave the warship in orbit, not wishing to kill anyone onboard.

Tomin has warned Vala that there is to be another wave of warships coming through the Supergate soon with Earth as the primary target.

Apparently, since this time, the team has searched for the Ark of Truth, but has not been successful in locating it.

The IOA sends a representative, James Merek, who is substituting for Richard Woolsey who is tied up with the Atlantis Expedition. He is there to interrogate Tomin. Immediately, he questions Mitchell’s decision to leave the Ori warship in orbit over Dakara instead of destroying it. He points out that the warship should have been eliminated, but Mitchell said there were people onboard. Mitchell stated that their hope was that they’d not have to kill any more crusaders once the Ark is uncovered, but they haven’t found it. Merek reminds Mitchell and Landry that the SGC would not exist if it weren’t for the IOA, and then goes to interrogate Tomin.

Merek interrogates Tomin in a small room as Vala, Mitchell, and Teal’c look on from behind a two-way mirror. Tomin tells him that he has already told them all that he knows, but Merek attempts to shake Tomin up with pointed questions, such as how many innocent people he has personally killed in the crusade. Tomin is struggling with the fact that he has been following false gods, and Merek attempts to make sure he is telling the truth instead of leading them on with false information. Merek wants more information about how to defend against the attack.

Vala becomes upset at Merek’s treatment of Tomin. They had treated him as a guest up to this point, but Merek is treating him like a prisoner. Tomin wants to go with Vala and her team to help them make contact with an Anti-Ori underground and locate a place called Ortus Mallum [possibly the location of the Ark, but no details are available as to the significance of this place].

Production

Written by: Robert C. Cooper

Directed by: Robert C. Cooper

Before cameras: April 15, 2007 for about four weeks.

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Så nettopp den siste SG-1 episoden, omg, jeg blir trist inni meg vær gang jeg tenker på at det er den siste.

R.I.P. SG-1!  :love:

8150100[/snapback]

Enig :p

Men er det _INGEN_ mulighet for at de starter opp serien igjen?

Tenker på at hvis nok personer hadde villet dette, (snakker ikke om et par eposter, mye mer enn det) og hvis det viser seg at SG-1 selger veldig bra på iTunes eller noe sånt?

Jeg håper fortsatt på at det vil komme minst en sesong til :p

:love: Stargate SG-1 :love:

Vi kommer vel til å se litt til SG-1 gjengen en og annen gang i Atlantis, som i hvertfall skal ha to sesonger til. (Dvs. en sesong 4 og 5)

EDIT:

Må bare si en STOR skuffelse er at RDA ikke var med, men jeg nærmest forlanger at han må være med i filmen. Men spørsmålet er hvordan i all verden skal de greie å få satt sammen en fullverdig avsluttning på SG1 med den filmen de skal lage. Siste delen av sesong 10 har vært ekstremt fustrerende. Mye jada jada episoder og lite som satte opp til en eksplosjon av en sesong avsluttning.

Helt enig med deg der. FUCK (beklager ordbruket) SciFi channel da! kanskje serien ikke er like populær som den var før, men den er fortsatt blandt de aller mest populære SciFi seriene, og er mange som viller at den skulle fortsette. I tillegg, så har ikke siste halvdel av sesong 10 vært så veldig tess. Den episoden der Daniel blir en Ori Prime var litt gøy, og fortsettelsen på The Quest, men ellers ikke så veldig spesiellt.

Men hva kan man gjøre? Jeg må nok bare glede meg til filmene kommer. Er ikke annet å gjøre.

PS: Hvis vi er VELDIG heldig, så blir filmene en slik suksess at en kanal får startet opp igjen serien :D

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Denne serien har hatt en langt og godt liv, men på slutten har det muligens falt noe i kvalitet. Synes det er bedre at de gir seg nå mens serien er på topp, enn at den stille skal dø ut med nye skuespillere og lavere budsjetter etter hvert som profilene forlater serien. Er tross alt veldig få serier som klarer å holde koken like lenge som SG-1 uten at kvaliteten går i dass.

At det etter hvert kommer en ny serie som kan starte med en ny vinkling er spennende, men dette kan gå begge veier. SGA synes jeg har kommet bra ut av det, men spinoff serier har en lei tendens til å suge rompe. Spennende blir det uansett.

Lenke til kommentar

Helt seriøst er jeg skuffet ...

for en avsluttning synes jeg de burde ha funnet noe mer orginalt enn den historien..

hvis noen lurer så er et en kopi av den mest førelsesladde Star Trek episoden noengang..

nemlig Deep Space Nine episoden "The visitor" , jeg innrømmer gjerne at de triller tårer når jeg ser den episoden..

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Visitor_(DS9_episode)

Lenke til kommentar
Det er.... slutt  :dontgetit:

8157835[/snapback]

Trist, ikke sant? :cry:

Men hvor kan jeg få tak alle (utenom sesong 10 foreløpig) sesongene på DVD?

Jeg var kjapt inne på cdon.com i sted, men det er nekt ¨å kjøpe de derfra :p De skulle ha helt opptil 900 kr per sesong.

Noen som har noen idéer om hvor jeg kan få tak i disse? VIl ha de nye, billigst mulig (bestille utenlands er en mulighet) og de skal være orginale (selfølgelig):D

Lenke til kommentar

Sky One har en konkurranse og avstemning over de 10 beste SG-1-episodene. Rart ingen har nevnt det.

Selv holdt jeg på å stemme på "Window Of Opportunity", siden den var så morsom, men så gikk stemmen til "The Fifth Race", både fordi den er så *god*, sammtidig som jeg syntes den bygte serien. (og jeg fikk litt nostalgi når jeg så siste episode.....)

hvis noen lurer så er et en kopi av den mest førelsesladde Star Trek episoden noengang.. nemlig Deep Space Nine episoden "The visitor" , jeg innrømmer gjerne at de triller tårer når jeg ser den episoden..

8156808[/snapback]

Kopi? De ligner - med det er to helt forskjellige historier. Nå må jeg tenke så det knaker, men dukket ikke Sisco opp flere ganger i løpet av den tidsperioden? Ikkenoe slik skjedde i Unending.

Det er.... slutt  :dontgetit:

8157835[/snapback]

Men det var en god slutt? Har en " :cry: "-følelse inni meg. Får alltid det når jeg ser siste sesong av en sci-fi-serie... :cry::cry:

8162906[/snapback]

Dette er jeg også interesert i. Jeg må inrømme at alt jeg har sett (13 komplette sesonger) er kommet fra diskuterbare kilder. Jeg vil gjerne har et komplett sett - men av alle ti - ikke hver for seg :hmm:

For alle som er interesert i hva som kommer til å skje, tillater jeg meg å quote "eire32not26" på stargate-sg1.com:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
eire32not26 said:

On August 21, 2006, the Sci Fi Channel confirmed that Stargate SG-1 has been cancelled after 10 seasons.[6] However, Executive producer Robert C. Cooper told GateWorld that they are hard at work looking for a new outlet for the story to continue.

"As far as the future, I can't comment yet because nothing has been confirmed," Cooper said. "What we want to emphasize is that the franchise is not dying. SG-1 will go on in some way. We're just not ready to announce how." Cooper also emphasizes that, though emotions are running high among Stargate fans who have just learned the news, it is important to keep the show's ratings strong throughout the remainder of its run on Sci Fi. "What's most important is that fans don't take out their frustration with SciFi by not watching", he said. "In fact, what they need to do is watch both SG-1 and Atlantis LIVE and make sure the ratings stay strong. That helps prove to other outlets that might be interested in SG-1 that the show is still as strong as we think it is."[7]

Mark Stern, executive VP of original programming for the Sci Fi Channel stated that the cancellation "was not a ratings-based decision", adding that the production staff have been given enough time to tie up all the loose ends and to create a good ending for the show. Stern has also said that SciFi plans to use some SG-1 members on the still-continuing spin-off Stargate Atlantis.[8] However, the term "cancellation", as applied by Sci Fi Channel, are orders for SG-1 episodes from MGM/Sony. They have merely canceled their order for new episodes. MGM, the rights holder, has expressed a desire to continue SG-1 through another outlet, suggesting that another network may pick up the series. This means that the series is not actually canceled, but simply on hold. MGM announced that they wish to continue the SG-1 series, either as a movie, mini-series, or an eleventh season on some other network, suggesting that G4 and Showtime have presented interest in such an option. However, the Sci Fi Channel is attempting to block the action, citing their contract with MGM.[9]. On Tuesday, September 26, 2006, GateWorld released news that IGN had reported that there will not be an eleventh season, but rather that there will be a series of SG-1 TV movies, the report cites an unnamed cast member.[10]

On December 14, 2006, production sources informed GateWorld that a new spin-off series is in the idea stage, and is being actively worked on by the same creative minds behind Stargate SG-1 and Stargate Atlantis. There have not been any plot lines released as of this time. Going off of previous releases of SG-1 and Atlantis, release date should not be expected until at least 2008.

On December 20, 2006, verified reports from GateWorld confirmed the production of two movies, with filming expected to begin in late April of 2007. The regular cast of Stargate will be part of the cast. Executive producer Robert C. Cooper will both write and direct the first movie. The first movie "has to do with wrapping up the Ori storyline, which is the storyline that has taken prominence for the last two years of the show," said cast member Michael Shanks. The second movie starts shooting June 1. Executive producer Brad Wright will write the second film, with Martin Wood directing. That story is a time travel story taking SG-1 to the past. "It has something to do with our main villain Ba'al (Cliff Simon) doing something in the past," Shanks said. "He basically finds a way to lift the Stargate from Earth so the Stargate Program never happens, and I imagine the characters will have to go through some process to reset the clock and fix everything."

On December 22, 2006, GateWorld reported that with MGM beginning production of the first direct-to-DVD movie, MGM and the show's Vancouver-based producers are no longer pursuing an eleventh season. Both of the expected direct-to-DVD films are most likely going to be released late 2007, and the possibility of future films remains high.

The two MGM films will be called Stargate: The Ark of Truth and Stargate: Continuum, respectively.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Dette er jeg også interesert i. Jeg må inrømme at alt jeg har sett (13 komplette sesonger) er kommet fra diskuterbare kilder. Jeg vil gjerne har et komplett sett - men av alle ti - ikke hver for seg  :hmm:

8164842[/snapback]

Sesong ti til SG-1 er ikke sluppet på dvd enda, det skjer nok senest om et år.

Herfinner du Stargate SG-1 sesong 1-9 i en og samme pakke.

Lenke til kommentar
Sky One har en konkurranse og avstemning over de 10 beste SG-1-episodene. Rart ingen har nevnt det.

Hvordan har de kommet fram til at dette er de 10 beste? Av de 10 vipper ejg mellom the fifth rase og the lost city, men min favoritt er Heros og siden den ikke kan velges vil jeg ikke stemme.

8162906[/snapback]

Dette er jeg også interesert i. Jeg må inrømme at alt jeg har sett (13 komplette sesonger) er kommet fra diskuterbare kilder. Jeg vil gjerne har et komplett sett - men av alle ti - ikke hver for seg :hmm:

8164842[/snapback]

Jeg kjøpte sesong 1 - 9 fra DeepDiscountDVD i november. Sesongbokser med 5 dvder i 3 slimcover, hver sesong pakket i en pappsamleboks. Det kom på litt over 3000kr totalt med frakt, mva og avgifter. Vet ikke om de har de til samme prisen lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...