Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Takk. Endelig flere som er enige med meg. Skjønner ikke hvorfor folk ser på en serie de ikke liker. Den endeløse survingen ødelegger bare tråden. Det er også meningsløst å klage over at det ikke er det samme som SG1 og SGA, når det hele tiden har blitt sagt at dette ikke er samme stil. De prøver også å få inn flere seere, og bare oss nerder. Da er det bare naturlig å dra inn elementer som sex og grining fra mer mainstream-serier.

 

Selvfølgelig har serien sine feil, akkurat som andre serier, men å komme og sabotere seergleden for både gamle og nye seere vil ikke hjelpe franchiset med å overleve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvorfor folk ser på en serie de ikke liker.

 

Fordi dei er fascinert av universet og bakgrunnshistorien SG1 og SGA har bygd opp, og er desperate etter å høyre meir om det, særleg ancients, som har skapt mykje som er sentralt for Stargate-universet. Det er i alle fall grunnen til at eg ikkje har hoppa over ein einaste episode av SGU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå sett gjennom S1 på nytt, og har bestemt meg for at jeg liker musikkmontasjene veldig godt - det kan kanskje ha noe med at jeg så episodene rett etter hverandre denne gangen.

 

Forøvrig forventet jeg et Dyson shell og ikke et seeder-skip når de sa "There is an object out there".

 

Edit: Noe annet som falt meg inn - vil ikke Stargate-programmet være "offentlig" i SGU-universet, siden Atlantis krasjlandet i San Francisco Bay?

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Zelenka klarte å endre Atlantis-skjoldet til cloak rett før dei landa, så alt folk såg var ei stor ildkule, omtrent som då skipet til Anubis krasja. Enemy at the Gate er rett nok ganske hektisk (oppdage, forstå og aktivere eit eksperiment ancients aldri fekk prøvd, i ein og same episode), så ikkje så rart du ikkje fekk det med deg.

Lenke til kommentar

Dei kunne brukt ein heil sesong på reisa tilbake til jorda, og utforska alt av duppedittar og databasar i Atlantis på vegen. Det kunne jo eigentleg passa som ei oppvarming til SGU, adressa til Destiny fann dei jo ein gong mellom SGA og SGU. Å faktisk få vere med på litt av jakta på Destiny hadde vore spennande. Jada, eg veit at SGU ikkje var meint å bygge på det same konseptet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Episoden var midt på treet. Heldigvis enda deppinga på jorda med noko positivt, så me får håpe det reduserar deppinga framover.

 

Og som ein sa, Rush er ein galning, men eg håpar det vil føre til at me finn ut meir om Destiny. Kva gjorde han med Chloe i stolen? Eit forsøk på tankekontroll? Eller bare fortelje ho kva han ville?

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at SGU stort sett unlater å filme omgivelsene i skipet, ved å filme folk i halvnær eller ultranært perspektiv omtrent hele tiden. Slik at vi kun ser ansiktet deres, og bare litt sløret lys og farge i bakgrunnen som skal forestille veggene i et romskip.

 

Det blir mindre og mindre miljøskildringer, og jeg aner at serien ender opp med de samme problemene som Atlantis. Vi har et par rom vi kjenner igjen, men lærer egentlig ingenting om skipet. Husk at vi allerede er godt i gang med sesong 2, og karakterenes interesse for skipet, dets oppdrag, historie og opprinnelse er helt fraværende. Vi har en haug med folk som tenker på seg selv, og egentlig kunne vært plassert i en hvilken som helst setting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg liker SGU bedre og bedre for hver episode, selv om det ikke kan måle seg med SGA. Men Rodney MacKay og Carson Beckett (hvil i fred) lar seg ikke lett erstatte.

 

 

Det er en ting som irriterer meg med SGU mer enn noe annet, og det er at det blir stilt fryktelig mange flere spørsmål enn man får svar på. Wannabe Lost ...

 

 

Rush er forøvrig awesome, men det irriterer meg at vi ikke får vite mer om hva det faktisk er han tusler med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvorfor er Eli fortsatt tjukk, når alt de spiser er grøt ?

 

Den var ikke dum du, men i utgangspunktet så ville vel sikkert alle på det skipet der blitt rimelig tynne og spinkle med det lille av mat de har, i virkeligheten.

Hele matproblemet er jo egentlig latterlig ignorert.

De hadde én episode hvor de fant en kiwifrukt, og i forrige episode nevnte Young et eller annet om å "hente mer frukt" på en eller annen planet. Som dette var en rutine. Den har vi ikke sett noe til, og det er et godt bevis på hvordan konseptet til serien rakner.

 

HVORDAN OVERLEVER DE? En ting er sikkert, de kan ikke gjøre det på frukt, da ville de orket svært lite, spesielt med tanke på at skipet handler om det amerikanske militæret. De er neppe i den situasjonen at de har mer enn nok frukt til alle. Rasjonene de hadde i uniformsbuksene burde vært spist opp for lengst.

 

Det blir vel slik at vi må akseptere at serien er urealistisk, og at mat ikke er noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...