Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Absolutt godkjent episode. Men kvifor skjønte ingen at det var smurfane? Eg kjente igjen rallelyden med ein gong, då det fekk frukt. Rush var jo der, han kan vel ikkje ha gløymt korleis dei høyrdes ut. Eg tippar dei var brune/grå etter dvale ganske lenge, me fekk jo vite veldig lite om historien til skipet, håpar det kjem meir (kor lenge det har vore der, m.a.). Lurar på om det var skipet som pakka dei inn, eller om dei ordna det sjølv. Tippar at skipet låste seg for alt då det oppdaga desse ombord.

 

Det vert spennande framover . Eg har ei kjensle av at me kjem til å sjå Telford igjen (eg har ikkje sjekka om skodespelaren har twitra om det, eller tilsvarande).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle vært artig å vist hvor lenge de romvesena har liggi i de podene, før de endelig fikk strøm fra Destiney. Rush er utvilsomt den karakteren som er mest interssant å følge med hans egen agenda og tvilsomme motiver. Telford er vel garantert å dukke opp igjen, de kvitter seg vel ikke med han med det første. alt i alt en god episode.

Det mest spennende etter denne episoden er hvor mye seertallene har synket fra forrige uke.

Lenke til kommentar

 

Ingen big bang i denne episoden. Så som Slipen sier, så vil nok søster skipet dukke opp igjen.

Og til romernesene så har eg kommet på to mulige muligheter om det:

1. Ancientene fanget/forsket på de og la de igjen i stasis podene.

2. Romernesene fant skipet og tok over skipet (da deres skip er blitt skadet???). Det klarte ikke å ta kontroll over skipet så de la seg i stasis podene.

 

Det er bare spekulasjoner, men hvem vet? :)

 

Lenke til kommentar

Ein grunn til at du puttar det i spoiler? Me kan diskutere det som er sendt i USA fritt.

 

Den første teorien virkar lite logisk, med tanke på at dette ikkje var skip ancients tenkte å kome tilbake til, dei var laga for å køyre av seg sjølv, og plassere stargates rundt omkring i universet. Me veit heller ikkje om desse skipa har stargates ein kan kome til i det heile tatt. Destiny var skipet dei ville ha reist til, men det skjedde aldri.

 

I episoden nevner dei at det kan ha vore eit forskarteam som skulle studere skipet. Med tanke på at dette er smurfane eller biologisk nære slektningar, virkar det sannsynleg. Det kan godt ha vore at dei ikkje kom seg vekk frå skipet av ein grunn, og heller ikkje kunne bruke det, og difor gjekk i dvale (eller tilsvarande).

 

 

Usikker på om me skal putte ting som kun er basert på episodenavn i spoiler, men eg er føre var.

 

Neste episode, Pathogen, virkar svært keisam. Eg er redd dette er Pain all over again, eg håpar sjølvsagt eg tek feil, men det virkar som ein filler-episode. Kvar passar sjukdom inn i alt som har skjedd så langt?

 

Lenke til kommentar

Kjenner jeg liker denne sesongen mer og mer! Mye bedre enn S01 så langt. I S01 ble ting drøyd og drøyd hele tiden. :)

Av alle seriene jeg ser på nå så er Stargate Universe min definitive favoritt på alle måter. Hele Stargate universet har fenget meg egentlig :thumbup:

 

 

*sigh* Når skal vi i norge få streaming/billig nedlasting av amerikanske tv-serier asap etter air-date? :(

Lenke til kommentar

Har ikke sett episode tre enda, så må bare beklage at jeg kommer med ting som sikkert er utdiskutert:

 

TJs drøm:

Var det en drøm eller har de virkelig starta å bli helt Battlestar? Håper virkelig det bare var TJs sine tanker etc som prøvde å gjøre opp for at ungen døde. Vil helst slippe at denne "religionen" blir en stor del av sesong to i alle fall.

 

Var også ufattelig skuffende at det bare var redshirts som døde. Han sesjanten som døde i episode to hadde vi vel navn på og sånn, men synes ikke det gjør opp for at alle som kunne dø i slutten av sesong 1 overlevde.

 

Chloe: Hun ble healet av noe de smurfene gjorde med henne, right?

 

Håper også at Rush får mye mer makt. Takler virkelig ikke young i det hele tatt.

 

 

_____

 

Men hvordan hadde LA såpass mye intel over Destiny? Greit nok at telford har snakka litt, men de hadde jo mer info enn gjengen ombord. Var ikke Destiny nevnt i en bisettning eller noe i atlantisdatabasen?

Lenke til kommentar

Gaarulf: Det har ikkje kome noko handfast om det TJ har sett. Det ser ut som ho strevar litt med seg sjølv, og ikkje heilt veit kva ho skal tru om babyen sin. Me trur at Chloe helbreda seg pga. smurfane, men det er ikkje sagt noko om det i serien endå.

 

Det kan vel vere LA har funne diverse ting som SGC ikkje har funne endå, dei er vel ikkje ferdige med å utforske vår eigen galakse. Med tanke på kor mykje dei veit om ancients og teknologien må dei jo ha hatt noko å øve seg på. Dei kjem ikkje bare på Destiny og "this is UNIX, I know this".

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Er eg den einaste som kvar gong blir overraska og irritert over at dei velger å avslutte episoden som ein musikk montasje?

 

Eg veit eigentleg at alle episodene slutter slik, men kvar gong håper eg at denne episoda skal bryte mønsteret.

 

Desse "trisk musikk sekvensane" bringer uansett ikkje noke nevneverdig nytt til episoda, vanligvis er det berre 2-3 minutter med episodefyll som liksågodt kunne vært klippa vekk.

Lenke til kommentar

Er eg den einaste som kvar gong blir overraska og irritert over at dei velger å avslutte episoden som ein musikk montasje?

 

Eg veit eigentleg at alle episodene slutter slik, men kvar gong håper eg at denne episoda skal bryte mønsteret.

 

Desse "trisk musikk sekvensane" bringer uansett ikkje noke nevneverdig nytt til episoda, vanligvis er det berre 2-3 minutter med episodefyll som liksågodt kunne vært klippa vekk.

Neida, jeg sa akkurat det samme to sider tilbake i tråden:

 

Nå begynner jeg å bli temmelig lei av at alle episodene ender med tre minutters gitarballader og følelsesskildringer.

 

Jeg syns det er åpenbart at de ikke har nok ideer til å fylle en hel episode med historie, når de tyr til disse balladene hver gang.

Lenke til kommentar

 

5 minutter er jo alt for god tid. 2 minutter holder lenge hvis det er overhengende fare for å dø!

 

 

 

Du har helt rett i at han kan klare det på 2 min hehe :!: . En vanlig episode i universe er jo 1-2 minutter med tilbakeblikk, 30 min med kjedelig sideprat/konfrontasjoner, 2 minutter med at en ble livstruende skadd men som plutselig blir 100% frisk, 5 minutter med handling og til slutt er er det 1 min med gitarspilling. Jeg tipper at Rodney er der i 5 minutter, men han redder universet på vesentlig mindre tid hvis livet hans er i fare. :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veit ikke om det skal i spoiler eller ikke så putter det i spoil:

 

 

 

 

Jeg tror det er mer bak denne "smurfe" rasen enn at de er slemme. Det jeg vil tro er med seeder skipet er at det er en snill del av rasen. Håper ihvertfall at de er snille. Satser på at de får igang mer stargate snart. Selv om det hittil i sesongen har hvert svært spennende.

 

Er også lei at alle skal sitte og klage hele tiden. 20 poster per side, 10 av dem er syting og klaging. Lag en egen tråd om det er så ille.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Er også lei at alle skal sitte og klage hele tiden. 20 poster per side, 10 av dem er syting og klaging. Lag en egen tråd om det er så ille.

 

 

 

Hvis de mener alt er så fryktelig med denne serien foreslår jeg de heller finner noe annet å se på. Bedre det enn å sitte på denne tråden å klage i ett sett å irritere oss som faktisk liker serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...