Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Det er mer "ekte" (ikke troverdig, men det er bare min mening. F.eks.: I den virkelige verden opponerer man minst mot de militære og sine ledere når man har ytre fiender som truer). Men ikke spesielt bra av den grunn. "A sense of wonder" var en gang viktig i sci-fi. I SGU går mye av tiden i krangling og syting. Litt spenning kan det bli også av slikt, men det er humørløs spenning. Generelt er det lite å storkose seg over i en SGU-episode. Svært gode enkeltscener finnes, men helhetlig synes jeg det er for svakt. Mangel på gate travel er bare et problem på det vis at det blir mindre utforskning (en essensiell del av klassisk Stargate) av nye, spennende verdener. For mye tid brukes på skipet og ALTFOR, ALTFOR mye "på" jorda. "Life" er en spesielt horribel jordepisode.

 

Beaming? Nei. Men mye av intergalaktisk body swapping. Selv noe såpass fantastisk er lite kult i SGU. Så utrolig synd at de rotet det til, for serien hadde et enormt potensiale. Det har den fortsatt, men hvis det fortsatt skal gå i sivile mot militære, krangling, grining, slåssing og såpeaktige trekantdrama fremover, så ser det mørkt ut for oss som liker god, underholdende sci-fi.

 

Gjentar meg selv her, ser jeg. Oppsummert: SGU er ikke god Stargate, og det er ikke god sci-fi. Helt ok tidtrøyte, men ikke mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, SGU er ikkje Stargate som me alle har blitt vant til. Og etter at eg har begynt på BSG kan eg absolutt sjå likskapen.

Eg tykkjar SGU er betre enn SGA, men det er berre fordi i min meining så er SGA berre ein bilig etterlikning av SG-1. Men viss du likar Stargate er det absolutt verdt å sjekke ut, eg likar programmet, berre ikkje prøv å samanlikna det med SG-1 og SGA for mykje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, SGU er ikkje Stargate som me alle har blitt vant til. Og etter at eg har begynt på BSG kan eg absolutt sjå likskapen.

Eg tykkjar SGU er betre enn SGA, men det er berre fordi i min meining så er SGA berre ein bilig etterlikning av SG-1. Men viss du likar Stargate er det absolutt verdt å sjekke ut, eg likar programmet, berre ikkje prøv å samanlikna det med SG-1 og SGA for mykje.

 

Det er ikke en kopi. Samme firma, samme folka og samme tidspunkt. De to seriene lever side om side fra sesong 5 eller noe sånt. Så SGA er fullt og holdent en del av Stargate.

Lenke til kommentar

Tja, det nevnes vel litt i hisst og pisst enkelte plotlines fra sg-1 episoder hvor de alltid svarer med "Oh yeah, I remember that mission report". Brydde meg ikke noe særlig når jeg så SGU da jeg fortsatt ikke hadde sett SG1, men etter å ha sett noen episoder i ettertid så er det jo en del ting som gir mer mening.

Lenke til kommentar

Det er ikke en kopi. Samme firma, samme folka og samme tidspunkt. De to seriene lever side om side fra sesong 5 eller noe sånt. Så SGA er fullt og holdent en del av Stargate.

 

Eg er klår over det. Men når du ser seriene fortløpenede er det ingen tvil om at SGA eigentleg berre er SG-1 for ein ny generasjon. Meir action og meir ekte. Fleire SGA episoder er jo regelrett kopier av SG-1 kopier.

Eit bra eksempel er SGAs Grace Under Pressure mot SG-1s Grace. Til og med namnet er likt.

Lenke til kommentar

Det er ikke en kopi. Samme firma, samme folka og samme tidspunkt. De to seriene lever side om side fra sesong 5 eller noe sånt. Så SGA er fullt og holdent en del av Stargate.

 

Eg er klår over det. Men når du ser seriene fortløpenede er det ingen tvil om at SGA eigentleg berre er SG-1 for ein ny generasjon. Meir action og meir ekte. Fleire SGA episoder er jo regelrett kopier av SG-1 kopier.

Eit bra eksempel er SGAs Grace Under Pressure mot SG-1s Grace. Til og med namnet er likt.

 

SGA er en SG-1 ripoff. Aldri vært noe tvil om det. Alt er jo praktisk talt det samme, bare med andre skuespillere og andre settings. SG-1 er den beste serien jeg har sett, og at Atlantis fortsetter i samme SG-1 stil gjør meg ingenting. Flere timer med utmerket underholdning !

 

Litt off topic men, noen som har en eller to bra serier å anbefale? Jeg har gått tom :|

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar

Det er ikke en kopi. Samme firma, samme folka og samme tidspunkt. De to seriene lever side om side fra sesong 5 eller noe sånt. Så SGA er fullt og holdent en del av Stargate.

 

Eg er klår over det. Men når du ser seriene fortløpenede er det ingen tvil om at SGA eigentleg berre er SG-1 for ein ny generasjon. Meir action og meir ekte. Fleire SGA episoder er jo regelrett kopier av SG-1 kopier.

Eit bra eksempel er SGAs Grace Under Pressure mot SG-1s Grace. Til og med namnet er likt.

 

SGA er en SG-1 ripoff. Aldri vært noe tvil om det. Alt er jo praktisk talt det samme, bare med andre skuespillere og andre settings. SG-1 er den beste serien jeg har sett, og at Atlantis fortsetter i samme SG-1 stil gjør meg ingenting. Flere timer med utmerket underholdning !

 

Litt off topic men, noen som har en eller to bra serier å anbefale? Jeg har gått tom :|

 

Mja, SG-1 handla jo i store deler om og finne Atlantis da. Så når de fant atlantis starta de en ekspedisjon med det 8 schifferet og endte opp i byen. SG-1 er jo hakket over SGA, men begge ligger på toppen over SciFi jeg har sett.

 

Tips til en lignende serie er også Andromeda. Knallgod underholdning det også. Selv om historien ikke bygger på det samme aspektet.

Lenke til kommentar

Sesong 1 og 2 av Andromeda var super. Men i overgangen fra sesong 2 og 3 sank nivået helt vilt. Og da var den ikke verdt å se på mer syntes jeg.

Battlestar galactica og Firefly har jeg også sett :fun:

 

Jeg kan anbefale en serie som heter "The Deep" Er 4 episoder ute nå. Kjempespennende !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sesong 1 og 2 av Andromeda var super. Men i overgangen fra sesong 2 og 3 sank nivået helt vilt. Og da var den ikke verdt å se på mer syntes jeg.

Battlestar galactica og Firefly har jeg også sett :fun:

 

Jeg kan anbefale en serie som heter "The Deep" Er 4 episoder ute nå. Kjempespennende !

 

oooh.. har LENGE vært på jakt etter noe nytt å se på, uten å funne no sikkerlig bra. Men her i en og samme post kommer du med ca 5,5 sesonger med underholdning :D

 

 

Andromeda virker no veldig bra, bringte frem veldig mange gode gammle Babylon 5 minner, bare synd at det nesten er umulig å finne tak i episodene. The Deep så også veldig låvende ut.

 

Tilbake til topic:

Gleder meg som en unge til sesong 2 av SGU, satt å tippet på stolen siste episode av sesong 1. Sikkerlig bra sesong avsluttning på en ellers tam sesong.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...