Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi hadde jo en annen fiende, nemlig "Smurfene", men av en eller annen grunn fikk de ikke mye prioritert og fikk se noen andre istedenfor. Kanskje Brad og Cooper ville få LA ute av saken med en gang, som en slags uavsluttet kapittel siden SG-1 (vet ikke om de er med i Atlantis siden jeg ikke har sett så mye på den) og vil heller fokusere på de andre i sesong 2. Jeg tror at framgangen i sesong 2 vil være at vi får 2-3 avsluttende LA episoder, 10-12 Destiny episoder og resten blir fokusert på ny fiende.

 

Håper også å se mer av kjente fjes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I morges var jeg endelig ferdig med SGU og jeg må si serien har gitt meg ett kjempebra inntrykk! Jeg så Atlantis først, deretter hele SG1 på ett par måneder, så at SGU var mye treigere var veldig, veldig deilig etter ADHD kjøret til SG1 (og Enemy at the gates, en treparter kutta ned til 45 minutter virker det som). Hadde ikke så veldig mye imot Lucian Alliance egentlig, da mye kan ha skjedd siden sist. Håper de har blitt mer seriøse, og ikke bare er spacegangsters som i SG1. 

 

Men fy faen som jeg irriterer meg over Young. Skjønner at han er en bra karakter på måten han er bygd opp på, at han ikke er G.I Joe, ActionMan og alt som er godt her i verden synes jeg er veldig bra, men blir fremdeles irritert over hvordan han behandler den sivile siden på Destiny.

 

Rush derimot, må være en av de kuleste hovedpersonene i Stargate serien. Digger hvordan man blir liggende å fundere på om han har helt rent mel i posen, om han spiller 100% på laget vårt etc. Likte også den scena i Air (Part 1 eller 2) der han spekulerer i ei liste over de som har minst mulig potensiale til å hjelpe til, og som dermed kan ofres for å redde skipet. Det var en helt annen mentalitet enn noen andre goodguys har hatt, han minner meg kanskje litt om Baal. 

 

Destiny synes jeg også er et veldig kult skip. Liker steampunk stilen, selv om den blir litt cheesy til tider. Stargaten og gatenettverksystemet gir rom for mange episoder, så det er litt synd at de ikke begynte å bruke det før andre del av sesongen. 

 

Men en ting som har irritert meg opp igjennom hele stargate universet... Hvorfor er vi de eneste som ikke bruker krystaller? Joa, vi begynte å bruke de etter at vi fant ut at alle andre har gjort det i en evighet, men irriterer meg litt at alle skip, våpen, byer etc bruker en universal standard på hardware, uansett hvor lowtech de ellers er. 

 

Men over til Cliffhangeren: Veldig, veldig drøy! Greit nok at man skal ha litt interesse til neste sesong, men tror det ville vært mer effektivt å satse på en eller to karakterer som virkelig hadde livet i en tynn tråd. Håper personlig at TJ dør, da det vil skape en anderledes dynamikk i serien. Uten fast legepersonell blir det en enda større risk å spankulere ut portalen. Sikkert mulig å få til en doktorordning med steinene, men det blir alikevell mer stress. Men det er nok bare ungen som dør. Men hadde ikke gjort noe om Tellford overlevde imens Young ble skutt .

 

 

 

 

Nei, huff. Babler i vei om ting dere garantert har diskutert godt og lenge.

 

 

Lenke til kommentar

Lang post med etter min mening interessante meninger og spekulasjoner.

Mine spekulasjoner om cliffhangerene: Jeg tror personlig TJ er alt for viktig for serien... Hun har antagelig alt for mye "plot armor", slik Rush hadde på planeten Young forlot ham på. Young er jeg mer usikker på, men han har vært irriterende viktig for handlingen til nå og er antagelig med på lasset minst et par sesonger til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, for min del så er det bare bra om de bruker sesong to til å få prøvd ut de forskjellige maktposisjonene. Men håper da at de bruker f.eks de første par episodene til å finne ut av hvem som har kontrollen og deretter blir det enkeltepisoder og sånn med det opplegget, så en to-tre episoder der det ulmer til konflikt før det braker løs med midseason cliffhanger. Etter cliffhangeren så kan det være stabilt igjen synes jeg.

 

Vil helst bare ha Young så langt vekk fra makt som det er mulig å få til.

 

 

Lenke til kommentar

Kan noen oppsummere sesong 1 av SGU uten spoilere? Bra, dårlig, ok? Mer eller mindre likt Atlantis? Verdt å kjøpe?

Den er ok, ikke mer. Ganske så ulik Atlantis/SG-1. Mer av superalvorlig dysterhet a la BSG, men ikke av samme kaliberet.

 

Selv skal jeg ikke kjøpe den med det første. Om senere sesonger tar seg opp, så blir det kanskje en komplett samling etterhvert - hvem vet? Men jeg har ikke hastverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...