Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jadda, her går alle skurkene i svarte skinnfrakker.

 

Spennende episode, men helt ny handling dratt ut av det blå. Ingen tidligere episoder har hintet til en slik historie.

 

Hvis dette legger opp handlingen for sesong 2, blir det spennende, spesielt hvis vi får se mer av SG1, men da har egentlig hele første sesong vært bortkastet. Og hvis de skal bruke skipet Destiny til å fortelle oss en historie som egentlig foregår på jorden, har serien feilet totalt.

 

Men jeg har på følelsen av at den todelte sesongavslutningen "Incursion" vil avslutte spiondramaet.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Hintet? Nå var dette lagt opp til siden første episode.

 

Så hvorfor har vi ikke sett mer til denne delen av historien før nå?

Jeg vet at det virker som de har lagt opp til det. Men jeg tror ærlig talt at når de nenvte dette i første episode, var det bare for å skildre at SG1 var like opptatt som før, og at de fant på et problem som skulle virke troverdig i fem minutter, samtidig som det var litt uinteressant.

 

Jeg tror ikke skaperne hadde tenkt at denne lucian aliance skulle ha noe viktighet utover historien til hele serien. Da hadde vi sett mye mer av den. Isteden har vi sett en fremmed rase romvesner følge Destiny i en ukjent del av universet. De burde heller følge opp denne historien, istedenfor å dra noe ut av mørket alle har glemt for lengst.

 

Jeg liker veldig godt å se SG1 folka igjen, men det virker ikke som Stargate er i stand til å lage nye serier, uten å relatere det tilbake til SG1 og Cheyenne Mountain. Da burde de heller lage mer SG1.

Lenke til kommentar

Hintet? Nå var dette lagt opp til siden første episode.

 

Så hvorfor har vi ikke sett mer til denne delen av historien før nå?

Jeg vet at det virker som de har lagt opp til det. Men jeg tror ærlig talt at når de nenvte dette i første episode, var det bare for å skildre at SG1 var like opptatt som før, og at de fant på et problem som skulle virke troverdig i fem minutter, samtidig som det var litt uinteressant.

 

Jeg tror ikke skaperne hadde tenkt at denne lucian aliance skulle ha noe viktighet utover historien til hele serien. Da hadde vi sett mye mer av den. Isteden har vi sett en fremmed rase romvesner følge Destiny i en ukjent del av universet. De burde heller følge opp denne historien, istedenfor å dra noe ut av mørket alle har glemt for lengst.

 

Jeg liker veldig godt å se SG1 folka igjen, men det virker ikke som Stargate er i stand til å lage nye serier, uten å relatere det tilbake til SG1 og Cheyenne Mountain. Da burde de heller lage mer SG1.

Veit ikkje kvar du har vært, men eg har vist heilt sidan serien byrja at The Lucian Alliance skal spille ei rolle i serien. Dei fleste visste vel også at Rhona Mitra skulle spille superskurken.

Lenke til kommentar

Eg likar at jorda og SGC framleis er involvert, det viser at dette faktisk er folk frå vår jord og tid, og ikkje bare tilfeldige personar i ein galakse langt langt borte, som er tilfelle for mykje anna sci-fi. Det at det er "oss" det handlar om er noko av det eg likar ved Stargate-universet, sjølv om eg kunne klart meg fint utan desse kjærleiksdramaa og avstandsforhalda.

 

Så hvorfor har vi ikke sett mer til denne delen av historien før nå?

 

Nettopp fordi det er ting som har foregått i Mjølkevegen, og ikkje på Destiny. No er dei derimot nært å ende opp på Destiny, difor er det aktuelt å sjå dei no.

 

Eg håpar me finn ut kva som har skjedd med Telford. Sjølv om han gjev uttrykk for at LA ikkje har tukla med han er dette med overføring av minne underleg, og må kome av eit eller anna.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med SG-1, en del ting jeg irriterer meg over, men den var tydeligvis mer enn god nok da jeg så over 200 episoder på rappen. Det som irriterte meg mest var vel egentlig at de sulla bort S10 med fillerepisoder, Lucien Alliance og The Trust. Kunne gått greit om det var ett par sesonger til, men når de ikke var i nærheten av en avslutting på Baal / Ori storylinen engang så virker det dumt å rote med fjas.

 

Men da er det vel filmene som står for tur, Ark of Truth og så Continium, right?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...