Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Overraskende bra episode. Men likte ikke måten det sluttet på. Synes fortsatt musikken det runder av med er alt for "dawsons creek" som det så fint har blitt sammenlignet med tidligere, og synes det ikke passer inn i settingen ellers. Noe mørkt symfonisk f.eks. hadde passet inn mye bedre etter min mening.

 

Ellers så synes jeg det gikk litt for fort i svingene med aliens og rush som kom tilbake. Det ble en for enkel introduksjon, og litt mer detaljer om hvordan Rush og Chloe kom seg ut og tilbake hadde heller ikke vært å forakte.

 

Alt i alt en bra og nødvendig opptur. Men den jævla (unnskyld ordbruket) dawsons creek musikken er jeg lei av nå haha. Føles bare mer og mer malplassert for hver episode... Liker godt soundtracket ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Episoden var bedre enn de tidligere i sesongen, men, som flere andre har sagt, ting skjedde alt for fort, skulle nok helst sett en two parter her. Men for all del, kan godt se flere som denne. "Smurfene" kan bli bra, hvis de blir brukt riktig, og ikke slik som med Wraith, som var "skumle" i første og andre sesong, der det virket som om de faktisk var rasen som vant over "De gamle", til å bli teamets "target practice" i senere sesonger, og ikke var "skumle" i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Synast episode 11 holdt betydeleg høgare nivå enn dei tidlegare episodane. 20 min ut i episoden trudde eg episoden gjekk mot slutten (dvs. mye har skjedd og eg vil ikkje at episoden sluttar før eg får sett meir :p). Dessverre slutta den ikkje spesielt bra, framleis for mykje såpeopera.

Stort pluss dersom romvesna fortsetter å ødelegge for kommunikasjonsopplegget, men eg har ikkje nokon forhåpninger om det.

 

Då fjernar dei i alle fall det eg misslikar mest med serien, at å kontakte jorda er enkelt.

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Føler denne serien ikke helt vet hva den vil. Er det sci fi drama ala BSG i SG universet man prøver å lage? I såfall feiler de kraftig. Nåværende story er jo nesten en kopi av cylon/human ratrace. Siste episode var i mine øyne dessuten helt på jordet.

 

/lagt på is

Lenke til kommentar

Likte ikke helt starten av episoden, tenker da på det Chole greiene, spesielt musikken passa ikke helt, samt at jeg ikke er helt happy for at de skal ha interne konflikter, de er trosalt "fanget" og da må de egentlig bare lære å leve med hverandre, hvis de begynner å gå løs på hverandre så er det jo mye større sjans for at alt går til helvetet, men ellers en okay episode, ser frem til neste.

Lenke til kommentar

SGUs innhold og fremtid ble langt på veg "bestemt" allerede fra starten av siden den er basert på "these are the wrong people in the wrong place..".

Alle idiotene som er på skipet skulle jo egentlig rømme tilbake til jorda eller så kom de til å dø. Så da må man jo bare ta det derifra, og akseptere det - istedet for å bli sur og irritert over at serien ikke føyer seg til i rekken av enda en spennende- og actionfylt serie, i samme klasse som SG-1 og Atlantis.

Og kanskje er det vel like greit?

For om de heller hadde satset på det "samme gamle" og 'safet'; ville da ikke hele konseptet begynne å bli bra oppbrukt? SG-1 med 10 stk. sesonger og Atlantis med 5 stk, + tre stk. filmer..

Jeg er ihvertfall bra lei, selv om jeg alltid har vært ihugga ivrig fan og sett alle episoder minst 50 ganger. Det hele er faktisk "strekt" flere ganger allerede; fra og med all Ori-businessen (Ark of Truth!? Pffft) og når Atlantis-teamet får det altfor lekende lett med å kverke Wraiths. Nei, nok er nok.

Derfor: JA til et litt annerledes show denne gangen.

Just a thought.

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
Stargate Universe, Sanctuary and Caprica will air on Tuesday nights, where the network has had great success in the summer months with Eureka and Warehouse 13, its two highest rated original series. SGU and Sanctuary air in the fall months, Caprica in the winter. SGU then returns for the second half of its season during the spring.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...