Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slengte nå inn en spoiler-tag. Om dere ønsker å bruke disse får dere selv avgjøre. Personlig ser jeg ingen grunn til å ikke være litt føre var og faktisk legge ting i spoiler en liten stund, men som sagt, det er opp til dere ;)

 

PM meg avgjørelsen så kan jeg alltids legge det inn i førstepost eller emnetittelen :)

Lenke til kommentar

Det har visst vært en diskusjon en stund tilbake i tid om å legge ting om Fredagens episode i spoiler frem til Søndag (altså hele Lørdag). Jeg synes det høres ut som et godt forslag så med mindre jeg får noen innvendinger med gode argumenter de neste par dagene så blir det gjeldende fra og med neste episode.

 

Da skal jeg også få ordnet notis i førstepost :)

Lenke til kommentar

Det har visst vært en diskusjon en stund tilbake i tid om å legge ting om Fredagens episode i spoiler frem til Søndag (altså hele Lørdag). Jeg synes det høres ut som et godt forslag så med mindre jeg får noen innvendinger med gode argumenter de neste par dagene så blir det gjeldende fra og med neste episode.

 

Da skal jeg også få ordnet notis i førstepost :)

Helt greit, men jeg synes det da skal være en poll frem til den datoen, gjerne i denne tråden, slik at alle kan være med å velge. Jeg var for eksempel bortreist under den diskusjonen, og fikk derfor ikke komme med mitt innspill. Det gjelder helt sikkert andre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi jeg ser absolutt ikke problemet med å ha det slik det er i dag, altså alt som er blitt sendt i USA, kan diskuteres fritt. Det er ikke særlig mye annet som blir diskutert i tråden her uansett, spesielt ikke de to-tre dagene etter en ny episode, så jeg ser virkelig ikke nytten av å lese denne tråden i denne perioden, hvis man ikke har sett episoden.

 

Dessuten må man da begynne å merke spoilere, siden man delvis ødelegger funksjonen til spoileren (i hvertfall i denne tråden), nemlig når det er snakk om trailere eller ting som har lekket/kommet fram på annen måte som omhandler senere episoder. Det er mye enklere med spoiler=informasjon om episoder som ikke enda har blitt sendt og ikke spoiler for alt som har blitt sendt, enn ikke spoiler for episoder som er et par dager gamle, men én type spoiler for episoder som akkurat har blitt sendt men som kanskje ikke alle har sett enda, og en annen type spoiler for informasjon om episoder som ikke enda har blitt sendt.

 

Hvis problemet er at ikke alle har sett episoden enda, men vil lese tråden, hvordan gjør vi det da med personer som nylig har begynt med Stargate og kanskje ikke sett noe av Atlantis eller Universe, men bare 3-4 sesonger av SG-1?

 

Det er mye lettere å ikke lese tråden i de 24 timene - spesielt siden det ikke er noe nyttig for deg som ikke har sett episoden å lese enda - enn å drive med flere forskjellige typer spoilere osv. Det gjør bare tråden unødvendig vanskelig å navigere og lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er dum Chloe dum? :D Hva i all verden er det som får henne til å gå nærmere når hun er ubevæpnet??

 

 

 

Hvis du tenker på situasjonnen hvor de blir bordet av romvesnene og Chloe kikker opp i taket, så er det nok nysgjerrighet og instinktet til å finne ut hva som skjer rundt henne. helt naturlig ,men farlig for sivile :whistle:

 

Lenke til kommentar

Virker som eg er ein av de få som ikkje likte ukens episode ein heil del, jo det var ein grei episode, men eg synes ikkje at den passet inn i stilen som SGU har bygget opp.

Alt skjedde litt vel fort, kunne funket mykje betre som ein topart episode, som tidligere nevnt ble Rush reddet utruleg fort. Young brøt han ut, og så var han på Destiny igjen.

 

Når det kjem til diskusjonen om spoilertags er eg heilt einig med Zeke. Denne tråden følger tross alt USA sitt sendeskjema og viss nokon følger Noregs kan dei starte sin egen tråd. Enten alt eller ingenting, då må det i alle fall bli ein regel som sier at du må gi beskjed om kva slags spoiler det er. Om det er for den nyeste episoden av SGU eller om det er for noko som ikkje har blitt sendt i USA enda.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er jo heile sesong ein ein tjueparter, siden arcen er mykje meir sammensveiest enn i SG-1 og SGA. Om dette er ein toparter veit eg ikkje, har ikkje lest noko om framtidige episodar, men heile greien blei veldig fint pakket i samen som du sier.

Romvesene kom, dei "angrep", Rush og Chloe kom tilbake, romvesene dro. Kunne vært litt meir løs slutt.

 

EDIT:

Var det forresten nokon andre enn meg som la merke til kven romvesnane liknar på?

 

post-120326-1270325710,2275_thumb.png

 

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Legg det i en spoiler tag du.... Tullball...

Siden den er sendt i USA er det ingen nødvendighet å bruke spoiler. Da kan heller du holde deg unna tråden til du har sett episoden....

 

Vet du, du har helt rett. Eg tenkte meg ikke om, fordi eg hadde ikke sjekket om episoden låg ute enda. Men gjorde den det på det tidspunktet vedkommende skrev innlegget så selvsagt... Helt enig i den.

 

Beklager.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med zeke.

 

 

 

Ut ifra reklamene på TV her vil dette skje i enten neste episode eller en av de nærmeste episodene:

Desteny vil skille seg i 2 grupper/retninger, sivile og militære på hver sin side, de "sivile" tar blant annet å sperrer av de militære ved å ta lock-down på desteny.

 

Ser dere nå hvor teit det er med å putte ting som er sendt i USA i spoiler tag, folk som vil delta på diskusjonen, men vil ikke ha spoiler leser likevel mitt innlegg og blir spoila ........

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt til avstemning etter god argumentasjon fra Zeke. Den er offentlig, noe jeg mener skal bety at man ser hva brukere har stemt på. Dette er for å slippe at stemmen til mange som ikke er aktive i tråden skal ødelegge for dere andre :)

 

edit: Offentlig avstemning funker det ja, så nå kan vi eventuelt luke ut stemmene som ikke burde telle ;)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Synast episode 11 holdt betydeleg høgare nivå enn dei tidlegare episodane. 20 min ut i episoden trudde eg episoden gjekk mot slutten (dvs. mye har skjedd og eg vil ikkje at episoden sluttar før eg får sett meir :p). Dessverre slutta den ikkje spesielt bra, framleis for mykje såpeopera.

Stort pluss dersom romvesna fortsetter å ødelegge for kommunikasjonsopplegget, men eg har ikkje nokon forhåpninger om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...