Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Iris er ikke en egenskap ved gaten, men noe de selv har lagt til på jordsiden. Men den delen var sikkert grei. Grunnen til at det tar lenger tid å ringe opp fra jorda er at jordgaten ikke har den stubben de bruker for å "ringe" med (DHD), så Carter og andre har hacket til noe som funker greit nok til å brukes (en bragd i seg selv, da gatene ikke er ment å brukes uten DHD-er).

De har lært mye om gate-teknologi, men ikke å lage noe som er bra nok til å erstatte en Ancient DHD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på en annen ting though: Finnes det noen logisk forklaring på hvordan de rekker å åpne skjoldet (irisen, er trøtt...) i hui og hast når SG1 har det travelt, men når vi ser det fra basen, bruker de liksom en evighet på å gjøre det.

Feks: SGX løper fra noen store stygge jævler, de moltrykker på DHD'en for å få åpna stargaten så fort som mulig. De trykker koden sin fort som faen også. Alt skjer på få sekunder og de hopper dramatisk inn i ringen.

Derimot når vi ser det fra basen, åpnes det gjerne ett wormhole (ormhull?), de venter på kode og når koden har kommet inn, tar det gjerne ett par sekunder før Hammond eller noen andre godkjenner det. Åpne / lukketiden på irisen er jo også litt sirup.

Jeg kan skjønne om Irisen er programert til å automatisere åpne / lukking om det kommer en kode utenom planlagt tid, men er i veldig mange episoder at de blir beskutt bakfra og må kaste seg inn i stargaten, mulig det tar en stund for å komme fra A til B da..

Er det bare jeg som irriterer meg over det, eller finnes det en forklaring på det? Eller er det rett og slett en detalj som ingen skal bry seg om?

Da skal jeg legge meg, når jeg leser dette i morgen så tror jeg nok det var lurt...

Ettersom jeg har forstått det går radiobølgene mer eller mindre umiddelbart gjennom ormehullet, mens materie bruker noen sekunder på reisen.

Lenke til kommentar

Noen her som følger med på SGU? Hva mener dere om Dr. Rush? Personlig synes jeg karakteren er awesome. Håper han for det skipet på den planeten han er stranda på (thanks to Colonel Young) til å funke så han kan komme tilbake til Destiny og gi en real ass kicking til Young. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Noen her som følger med på SGU? Hva mener dere om Dr. Rush? Personlig synes jeg karakteren er awesome. Håper han for det skipet på den planeten han er stranda på (thanks to Colonel Young) til å funke så han kan komme tilbake til Destiny og gi en real ass kicking til Young. Hva tror dere?

Bare spekulasjoner fra min side, men jeg antar Rush har mer enn nok "plot armor" til at han på spektakulært vis kommer seg tilbake til Destiny. Han kommer sikkert til å prøve å gi Young litt god gammaldags deng, men om jeg tror han vil få det til er en helt annen sak: Young er trent i kamp, Rush er ikke.

Men, men... "Time vill sjåvv," sa Blodstrupmoen! ;)

Gleder meg uansett som en unge til å se mer! :w00t:

Lenke til kommentar

For min del så er det Rush som gjør hele serien. Mange av de andre karakterene blir litt forutsigbare, generiske og kjedlige. Tenker da spesielt på Chloe, Young og Scott. Håper de blir satt igjen på en planet og byttet ut med noen aliens :)

At Rush blir med videre er det vel heller ingen tvil om. Men vanskelig å se for seg hvilket handlingsforløp som skal til for at han ender opp tilbake på skipet.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting angående SGU, S01 E02/03 eller når det var, mot slutten eller noe så så man at noe fly av Destiny mens skipet var i FTL, vet ikke om det var en shuttle eller noe rart jeg, men får vi vite noe om dette utover i serien. Er bare på E06 for øyeblikket.

Lenke til kommentar

SGU... Har nesten sett ferdig sesongen, og synes fremdeles at det er søppel. Slette skuespillerprestasjoner, karakterer uten dybde og for mange av dem. Vet ikke om jeg orker å se ferdig. Føles som en elendig versjon av Lost. Hva er det med folk som uhemmet forsvarer serien, kan jo ikke ha det riktig bra der oppe i hodet sitt.

http://www.zimbio.co...+SUCKS+Official

http://www.sgusucks.com/

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Syns SGU har vært helt greit til nå, og kommer til å fortsette å se på det. Eneste som irriterer meg litt er dette greiene med jorda og bruk av steinene, det kunne egentlig vært fjerna for min del. Hadde vært tøfferer om de ikke hadde hatt kontakt med jorda i det hele tatt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...