Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Carter: This is the worash sun, we wan't to blow it up

Jack and Daniel: Thats ambitious

Siste episode av sesong 4

Husker ikke helt fra hvilken episode det er, men en eller anne etter denne

Jack: har full tiltro til at Carter skal klare noe helt hinsides alle logikk

Carter: You blow up one sun, suddenly everyone expects you to walk on water.

etter at hun har klart det:

Carter: next up, parting the Red Sea.

Jeg ler så jeg griner hver gang på denne.

Lenke til kommentar

Boobies! :!:

SG-1: Complete!

SGA: Complete!

SGU: In progress, waiting for more!

SGU var enda mer annerledes enn jeg trodde, men ikke så dårlig som jeg frykta... Gleder meg til å se hvordan Nicholas henter seg inn igjen, jeg mistenker fyren for å ha solid "plot armor"! :whistle:

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet til episode 9 i sesong 3. Nettop sett episode 8 med kristendommen, unas og sånn.

Liker at det er mye snakk med Asgard og sånt, var egentlig litt drøyt i SGA med 5 sesonger med primitive kulturer og Wraith hele tiden. Håper også at jeg får vite hva Furlings (?) er for noe.

Håper vel også at cliffhangerne på slutten av sesongene tar seg litt opp. I SGA var det litt vel overkill, men fra sesong 2-3 var det jo ikke noen uhm.. Effektiv slutt, da alt sluttet med spørsmål som det gikk greit an å tenke seg over. Sikkert bedre når det orginalt var på lufta og ikke så episodene / sesongene veldig fortgående.

Si ifra om jeg besudler Stargate tråden med "dagbok" skriveriene mine.

----------------

Lurer litt på en annen ting though: Finnes det noen logisk forklaring på hvordan de rekker å åpne skjoldet (irisen, er trøtt...) i hui og hast når SG1 har det travelt, men når vi ser det fra basen, bruker de liksom en evighet på å gjøre det.

Feks: SGX løper fra noen store stygge jævler, de moltrykker på DHD'en for å få åpna stargaten så fort som mulig. De trykker koden sin fort som faen også. Alt skjer på få sekunder og de hopper dramatisk inn i ringen.

Derimot når vi ser det fra basen, åpnes det gjerne ett wormhole (ormhull?), de venter på kode og når koden har kommet inn, tar det gjerne ett par sekunder før Hammond eller noen andre godkjenner det. Åpne / lukketiden på irisen er jo også litt sirup.

Jeg kan skjønne om Irisen er programert til å automatisere åpne / lukking om det kommer en kode utenom planlagt tid, men er i veldig mange episoder at de blir beskutt bakfra og må kaste seg inn i stargaten, mulig det tar en stund for å komme fra A til B da..

Er det bare jeg som irriterer meg over det, eller finnes det en forklaring på det? Eller er det rett og slett en detalj som ingen skal bry seg om?

Da skal jeg legge meg, når jeg leser dette i morgen så tror jeg nok det var lurt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...