Xell Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Nå har jo også steinene skapt mer porblemer enn "permisjonsmuligheter". Dessuten drar de jo ikke hjem som seg selv heller. De som har vært hjemme til nå har jo hatt svært restriktiv begrensning på hvem de kan besøke og hva de kan si pga sikkerhetsklarering. I så stor grad at det blir poengtert at det å "dra hjem" kan være vel så mye til beslastning som rekreasjon. Har litt instrykk at det er en del her som kjeder seg såpas gjennom episodene at de ikke får med seg ting som er der får å bygge grunnlag. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 En morsom episode utifra den stein-greia er hvis en massemorder blir transportert ut på skipet, skyter alle sammen og like før han skal transporteres tilbake tar en god slurk med stryknin (favoritt giften fra Poirot-verdenen). DA hadde de på romskipet lært å ikke bruke de ekle steinene! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Måten de steinene blir brukt på i SGU er jo mildt sagt patetisk når man tenker på situasjonen de er i. Og det at de hjemme blindt aksepterer at en vilt fremmed kommer og "er" deres kjære er latterlig. Og episodene er bare 42 minutter, og hvis du ikke skjønner at deler av samtaler blir kuttet med tanke på at seerene sjønner at man har sittet og pratet sammen en stund så kan det hende at du ønsker denne serien litt mer hjernedød enn den egentlig er. De tilfellene der det har vært nær kontakt med bekjente er det personer som har hatt sikkerhetsklarering og da har man kunne proklare situsjonen i detalj (uten at det nædvendigvis vises i episoden). I andre tilfeller har man ikke hatt sikkerhetsklarering og dermed ikke kunne fortelle noe som helst om hvem man egentlig er. Jeg synes ikke det er vanskelig i det hele tatt å skille mellom disse situasjonene. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Uavhengig om det er vanskelig å skille mellom situasjonene eller ikke, så er hele konseptet med de steinene tullete. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Helt enig. Tror serien hadde vært mye bedre kunne man ha droppet steinene. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er på ingen måte enig. Steiene er med på å skape situasjoner som i utgangspunktet er met å være hjelpende, men som til syvende og sist gjør situasjonen på Destity enda vanskeligere for de som er der. Så er det også greit å huske på at steinene er brukt gjennom millitær kommando. Young har ordre om å rapportere inn. Hvis han ikke gjør det er det andre som tar kontroll over han. Noe som kanskje kan bli litt rart for seer er at man bruker den skuespiller som er karakter og ikke fysisk person. Jeg tror de gjør det for at man lettere skal se at nå er det Young som styrer Telford (f.esk), men for meg så blir det feil. Jeg synes det hadde vært bedre å bruke skuespilleren som er den fysiske personen, men at han spilte i karakter med den som styrer han. Dog, da hadde det måtte forklares litt mer rundt situasjonen, og det er sikkert vanskelig å få skvist inn i en kort episode. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 De som har vært hjemme til nå har jo hatt svært restriktiv begrensning på hvem de kan besøke og hva de kan si pga sikkerhetsklarering. Synest du det? Synest da virkelig folk har fått vite både ditt og datt eg. Til at det skal være så utrolig hemmelig. Har litt instrykk at det er en del her som kjeder seg såpas gjennom episodene at de ikke får med seg ting som er der får å bygge grunnlag. Tull og fjas. Har fått med meg absolutt alt som trengs. De steinene er der kun for å lage drama. Og de brukes ikke overhodet til ting som ville vært fornuftig. Og de få gangene de faktisk brukes til noe fornuftig er det jo bare idioter som kommer ombord i skipet hvis oppgave kun er å "lure" og "snuske" det til for de ombord. Måten de steinene blir brukt på i SGU er jo mildt sagt patetisk når man tenker på situasjonen de er i. Og det at de hjemme blindt aksepterer at en vilt fremmed kommer og "er" deres kjære er latterlig. Og episodene er bare 42 minutter, og hvis du ikke skjønner at deler av samtaler blir kuttet med tanke på at seerene sjønner at man har sittet og pratet sammen en stund så kan det hende at du ønsker denne serien litt mer hjernedød enn den egentlig er. De tilfellene der det har vært nær kontakt med bekjente er det personer som har hatt sikkerhetsklarering og da har man kunne proklare situsjonen i detalj (uten at det nædvendigvis vises i episoden). I andre tilfeller har man ikke hatt sikkerhetsklarering og dermed ikke kunne fortelle noe som helst om hvem man egentlig er. Jeg synes ikke det er vanskelig i det hele tatt å skille mellom disse situasjonene. Poenget mitt var (som du egentlig burde skjønt) at de har hatt begrenset tid. Og enhver person som ikke har sett noe til stargate og eller romskip etc, som jo er situasjonen til disse kjære, ville krevd betydelig mye mer overbevisning enn disse få timene de har hatt til rådighet. (Ikke kom og fortell meg nå at du hadde gått til sengs med en dame som kom og påstod at hun var x'en din. Hele greia blir bare suppe. Og igjen, de blir brukt til helt andre ting enn de burde, hvis livet til disse folkene ombord er så viktig. Til det uthevede: Hvis du tolker det ut fra det eg skreiv så misforstod du. Har forøvrig ingen glede av at SGU har slike fryktelige hull. Har ingen problemer med å akseptere logiske brister i serier som SG, er tross alt SciFi. Men de trenger da ikke gjorst på. Hadde de kuttet ut steinene så hadde SGU blitt en mye bedre serie i mine øyne. Selv om det ikke betyr at eg synes SGU er dårlig. Kun det med steinene... Deal with it Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Steinene hadde vært greie hvis de bare hadde blitt brukt i nødstilfeller. Helt på trynet at de går ut på byen å drikker. Jeg er også enig med Xell med at det skulle vært den fysiske personen som spilte rollen. Lenke til kommentar
Koshs Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) SGU er eit tappert forsøk på å fylla tomrommet etter SG-1 og Atlantis. Det fungerer ikkje heilt etter min smak, og steinene hjelper ikkje på. Når dei brukar ein halv sesong på å presentera teikn til andre avanserte livsformer(ser vekk i frå intelligent sand) går det litt på tolmodigheten laus. Om ikkje det vert litt action snart misser eg motet. Då bruker eg heller tida på å sjå om igjen serien som SG-1 og Atlantis skulle fylle tomrommet etter- BABYLON 5. Snakk om å hoppa etter Wirkola. Endret 13. januar 2010 av Koshs Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor ser dere egentlig på SGU når det er jævlig åpenbart at dere ikke liker serien? Jeg er så drittlei av å måtte vasse igjennom endeløs surving i denne tråden. Slutt å se på serien hvis dere hater den så jævlig mye. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Mener du bla. meg nå? Har skrevet følgende: Hadde det ikke vært for steinene så hadde serien vært gull. Utenom det misliker eg den ikke. Den er ikke SG1, men det hadde eg heller ikke forventet. Det eg dog forventer er at den tar seg opp over tid. Som alle SG seriene har gjort. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg syntes SGU veldig bra. Med tanke på at filmingen er mye bedre enn SG-1 og SGA. Og det med steinene syntes jeg er helt fint, det gir jo en ekstra dimensjon ved serien selv om jeg også syntes at når noen har switchet plass så burde de spilles av den fysiske personen. Men blir vel litt vanskelig å spille andre skuespillere sine karakterer OG overbevise oss om det, så jeg svelger den. Jeg liker også karakterene i SGU. Dr.Rush og Greer er jo awsome Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kroppsbytte ble gjerne komisk i SG-1 ("ya think?!" :!: ), og det var åpenbart ikke ønskelig i SGU. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 "ya think?!" +1 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Spørsmål, med tanke på SG1, er det mulig å få tak i episodene i HD? Og http://www.play.com/DVD/DVD/4-/7871717/Sta...et/Product.html er dette den "mest" komplette boksen med tanke på Stargate? Finnes ikke noe med både Stargate SG1 og Atlantis f.eks? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Per dags dato er det det ja (mener jeg). Den inkluderer i hvertfall alt av SG-1, men som sagt er alt i DVD-kvalitet. Hvis du har amerikansk bruker på iTunes mener jeg du kan kjøpe sesong 7-10 (kan være det er 8-10) i HD der, men resten er vel i tilsvarende DVD-kvalitet. Det er eneste stedet jeg vet om at man kan kjøpe SG-1 i HD. Jeg tviler også på at SG-1 noen gang blir sluppet på Blu-Ray. 1 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 De tre siste sesongene er sendt på TV i HD, men de selges ikke på blu-ray eller noe slikt nei (de finnes dog på nettet). Mulig at noen av de er på itunes. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 ST:U er sci-fi sitt forsøk på å lage en dawson creek for nærder. Under propagandaen "mer voksent" når det egentlig bare er tenårings hormoner i full sving. Voksene har bedre ting å gjøre enn å se på skuespillere kysse for å så dra av seg t-skjorter for å så gå til en annen sene og hinte at to stykker nå har sex. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor ser dere egentlig på SGU når det er jævlig åpenbart at dere ikke liker serien? Jeg er så drittlei av å måtte vasse igjennom endeløs surving i denne tråden. Slutt å se på serien hvis dere hater den så jævlig mye. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvorfor ser dere egentlig på SGU når det er jævlig åpenbart at dere ikke liker serien? Jeg er så drittlei av å måtte vasse igjennom endeløs surving i denne tråden. Slutt å se på serien hvis dere hater den så jævlig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå