Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Hvem var det som oppfant pause? :(

Håper tiden går fort som mulig da, helt til April starter :)

Ikke engang Hotel Cesar har nye episoder hver uke. Så man kan jo bare fantasere om hva slags kvaltiet Stargate hadde hatt hvis de skulle spytte ut en episode i uka. Det er derfor man har repriser. Ca 30 uker i året hvor man kan velge mellom å se en gammel episode eller noe helt annet... eller ikke se på noe i det hele tatt og heller finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I april.

Gjett hva som er sendt fra play.com og er på vei hjem til meg? :p Stargate SG-1 The Complete Series, med alle sesongene, og de to filmene. Alt på DVD. Jeg har derfor også bestillt Continuum på Blu-Ray, så hvis det er noen som vil kjøpe Continuum på DVD er det bare å si ifra.

Jeg fikk pakken billig, 105 pund, som er ca. 930 kroner da jeg bestillte. Med moms og tollavgift kommer den på ca. 1200-1300 kroner. Ikke så dårlig med 120-130 per sesong, inkludert DVDene. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Såg Avatar i forgårs. Ska sei de har tatt fra Stargate :p

Ormehull og RDA ;)

Ja for SG var først ute med ormhull:P

edit: Var vel heller ikke noen ormhull i avatar egentlig:P

Har da aldri sagt at det var ormhull i Avatar? Men hver gang de koblet seg til avatarene var det som snytt ut av SG. Seff må man ha fantasi for å se slike ting. Og man må ikke være kverulant :tease:

Teskjeversjonen til viperas ære:

Såg dere hver gang de koblet seg til avatarene??? Det såg ut som når de går gjennom gaten i Stargate. Veldig veldig likt.

Lenke til kommentar

Ganske skuffende, egentlig.

På Gateworld (.net) kan man gi karakterer på første halvdel av sesong 1. Får C fra meg; ikke jevnt over dårlig, men det er for langt mellom de store høydepunktene. Når du lager en serie som er mer (ment som) seriøst drama enn eskapistisk sci-fi, så blir det til at serien måles mot giganter som f.eks. Dexter og The Wire... og det virker ikke forfatterne helt klare for. Når manus ikke helt duger, da hjelper det ikke med større budsjett og kompetent skuespill.

Men det er håp for serien. Kuttes livlinja til jorda, pluss at aliens blander seg inn... da begynner det å ligne noe.

Så se SG-1, Atlantis, så evt. SGU. Da følger man historien til SG-universet noenlunde kronologisk (litt overlapping på slutten av SG-1, med Atlantis, men det betyr ikke så mye), og det er også (etter manges, også mitt, syn) rangeringen av seriene, med SG-1 som den klart beste.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
At siste episoden nesten var den eneste verd og se :hm:

Samtidig synes jeg at det er totalt bortakstet å se kun den siste episoden hvis ikke man har sett de fåregående. Alle episodene har referanser til tidligere person- og historieuvikling. Samme hvor skuffende og platte man synes tidligere episoder har vært blir selv de bra episodene platte når man ikke har noe å henge disse referansene på.

Lenke til kommentar

Synes hele konseptet rundt SGU med å være strandet milliarder og billioner lysår unna jorden blir helt meningsløst når de kan ta ferie hjemme ved hjelp av de forbanna kommunikasjonssteinene. Mener de sa i en episode at de hadde laget lister over hvem som skulle få dra hjem å besøke familien o.l. HALLO? Kan ikke noen kaste steinene over bord? Min personline mening, men men :)

Lenke til kommentar
Synes hele konseptet rundt SGU med å være strandet milliarder og billioner lysår unna jorden blir helt meningsløst når de kan ta ferie hjemme ved hjelp av de forbanna kommunikasjonssteinene. Mener de sa i en episode at de hadde laget lister over hvem som skulle få dra hjem å besøke familien o.l. HALLO? Kan ikke noen kaste steinene over bord? Min personline mening, men men :)

+1

Lenke til kommentar

Helt enig. Som eg har sagt tidligere: Steinene gjør ikke annet enn å ødelegge og lage mange logiske hull.

Måten de steinene blir brukt på i SGU er jo mildt sagt patetisk når man tenker på situasjonen de er i. Og det at de hjemme blindt aksepterer at en vilt fremmed kommer og "er" deres kjære er latterlig. Og ikke minst har sex med de basert på en slik forklaring.

"Hei, det er meg. Eg er egentlig strandet på et skip langt borte. Vil du ha sex?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...