Groening Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Einig angående steinane. Dei blir brukt alt for mykje, og kva har skjedd med security clearance!? Alle får jo det no, kva med alle dei som død i kampen mot Apophis? Dei fikk berre eit brev frå Hammond om at dei døde i tjeneste. Dei kan roe seg litt ned med det. Alt blir for lett. Ellers er eg fornøgd med episoden, heilt grei, men havner på bunnlista av SGU-episoder. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ja. Hun kan ikke skuespill om det så stod på livet engang, er ikke morsom, og har ikke nok fett på kroppen til at man kan kalle henne skinnsekk fylt med bein engang. Holdt nesten på å rope ut midt i klasserommet her! Er ikke Claudia sin feil at Stargate har latterlige skrivere. Hun var fantastisk i Farscape, og gjorde seg heller ikke bort i SG-1. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Såg nettopp episden og stiller meg selv et spørsmål: Hva og hvorfor skjedde det som skjedde i episoden før denne? Den med tidsreisen og bugsa som drepte alle. I denne episden var det som om den episden ikke hadde skjedd. Har jeg hoppet over en episode? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Situasjonen i forrige episode blei jo løst, ser ingen grunn til at den skulle vært med i Life. Synast serien blir meir og meir som ein såpeserie for kvar episode, no har vi utroskap, barn utanfor forhold, lesbiske forhold osvosv. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Why One 'Stargate' Fan Has Stopped Watching 'Stargate Universe' (<-- link) I think part of the problem I have with Stargate Universe comes from the concept. Call me an unimaginative traditionalist, but I like space operas that have a sense of fun. The Chicago Tribune's Maureen Ryan crossed swords with SGU co-creator Brad Wright early in the season after she described the show as "gloomy" and "underwhelming" (see here). She added that the series "seems to have ditched many of the elements that the previous Stargate shows had, notably camaraderie and a sense of adventure, without adding much in the way of narrative suspense or complexity." Although I gave the show longer than she did before criticizing it, I reluctantly echo her words. The concept underlying Stargate Universe is deliberately downbeat and it does nothing to inspire me. None of the characters on the Destiny (with the possible exception of the excellent Robert Carlyle's Dr. Nicholas Rush) wants to be there. Therefore, no-one on the ship feels the thrill of exploration. There's no mission, no objective and not much hope. Most of the characters are showing visible signs of being tired of their predicament. I know how they feel. SGU - dømt til å være SG-franchisens sorte får? Eller er den animerte serien (som jeg ikke har sett) uslåelig? Uansett synes jeg det er litt snodig å slutte å se på rett før mid-season-pausen. Hvis ep.10 blir "Dawson's Gate" igjen, så skjønner jeg det imidlertid godt om seertallene etter pausen er meget beskjedne. Endret 28. november 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Dersom ikke midt sesongs episoden viser tegn til forbedringer så venter jeg med å se resten til sesongen er ferdig. Om det er serier i såpe opera sjangeren jeg vil se på så har jeg mange flere og bedre alternativer. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Slutt å surv, ingen tvingere dere til å se på serien. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kom det ny episode idag? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kor lenge skal den pausen vare da? Lenke til kommentar
Groening Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kjem ny episode neste veke så er det pause i fire månedar. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Kjem ny episode neste veke så er det pause i fire månedar. Skulle ønske eg hadde en stasis kapsel eller en puddle jumper med tidsmaskin :| Endret 28. november 2009 av Gammel Partert Purke Lenke til kommentar
Groening Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kjem jo DVD og BD i mellomtida med ekstramateriell da. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Slutt å surv, ingen tvingere dere til å se på serien. Serien så langt er en (stor eller liten) skuffelse for mange, så enkelt er det. Ingen tvinger deg til å lese tråden. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Slutt å surv, ingen tvingere dere til å se på serien. Serien så langt er en (stor eller liten) skuffelse for mange, så enkelt er det. Ingen tvinger deg til å lese tråden. Syens serien er helt grei jeg. Den er ikke like "donald duck" som de to andre serien. Denne er mer "real life" hvis man kan kalle det det. Er mer realistiske problemer å løsninger istedet for at McKay eller Carter løser ALLE problemene i universet. Joda, den er veldig forskjellige fra de andre seriene, men det gjør den ikke dårlig. Ser folk klager på sex scenene. Vet ikke om dere er klar over det, men vi mennesker knuller faktisk titt og ofte Synes de få sex scenene vi har hatt i serien har vært grunnlag for noen av konfliktene i seiren, så de har vært alt annet enn unødvendige. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Sex-scenene i seg selv plager meg ikke. Men slikt som ekteskapstrøbbel, "love triangles" og uventede barn er ikke noe jeg trenger i mine sci-fi-serier, ihvertfall ikke når det takles på så klisjéfullt, overfladisk, såpeoperaktig vis. Ja, jeg synes også serien er "helt grei". Men den hadde (og har) potensiale til å være så mye mer. Endret 28. november 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det er ikke sex senene som er problemet det er unødvendige sex sener. Serien trenger dem ikke og derfor helt unødvendig, de slenger dem bare inn der for å VIRKE voksene, serien later som den er noe voksent og smart, når den egentlig bare er en tennårings drama serie og er hverken voksen eller smart Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sex-scenene på skipet har jeg ingenting imot, men forholdet og sex-scener mellom en på skipet, og en hjemme, og alt det styret og dramaet som oppstår som en følge av det, synes jeg vi kunne klart oss uten. Det samme gjelder forøvrig mye av det romatiske dramaet som foregår på Jorden Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er ikke sex senene som er problemet det er unødvendige sex sener. Bingo. Det grenser til pretensiøst. Blir det flere sex scener nå i løpet av denne sesongen så er det utvilsomt pretensiøst, et tegn på at de prøver alt for hardt. SGU er i bunn og grunn veldig annerledes enn SG-1 og SGA, så hvorfor "smør på flesk"? Ja, de forteller oss i så måte "svart på hvitt" og med teskje at dette er en annen type serie, men disse meningsløse scenene som føles "tacked on", hva gir det serien? Tenk heller på hva som er bra for serien, isteden for å bekrefte gang på gang noe vi allerede vet. Nei, jeg er ikke forbannet hvis det virker sånn ut hehe. Dette er jo tross alt et diskusjons forum, så det er bare mine tanker om saken. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Som en fan av både SG-1, SGA og BSG synes jeg at universe snubler svært. SG-1 og SGA hadde humor, utforskning og var serier som var lette å se. BSG klarte etter min mening å fange endel av de problemene som jeg så for meg kunne oppstå ved en situasjon som dem var i (lost in space type serie). SGU havner i midten av disse, og klarer ikke å bruke noen av selling pointsa som de andre seriene hadde. Det blir rett og slett flatt og såpe aktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå