Dragen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Slutt å sammenlign SG1/A og SGU. Det er ikke samme type scifiserier. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Slutt å sammenlign SG1/A og SGU. Det er ikke samme type scifiserier. Jepp! Helt sant. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Blir som å sammenligne SG1 og Star Trek DS9. Mange likheter, men vidt forskjellige scifiserier. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Slutt å sammenlign SG1/A og SGU. Det er ikke samme type scifiserier. Så ikke kall serien Stargate da, kall den BSG Universe, Blir som å sammenligne SG1 og Star Trek DS9. Mange likheter, men vidt forskjellige scifiserier. Men så kaller ikke DS9 seg for stargate ds9 heller da Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Slutt å sammenlign SG1/A og SGU. Det er ikke samme type scifiserier. Så ikke kall serien Stargate da, kall den BSG Universe Tullete. Den bygger på stargate seriene, betyr det at den MÅ være dønn lik SG1? Er en ny SG1 det eneste som ville vært godt nok? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Som sagt, for meg er den speisele sære humoren like mye stargate som at de går gjennom en rund ring, går de ikke gjenom en rund ring er det ikke stargate, har den ikke den spesielle humoren er det ikke stargate Selv om jeg ikke likte Atlantis så fantasitsk mye var det i hvertfall stargate Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Som sagt, for meg er den speisele sære humoren like mye stargate som at de går gjennom en rund ring, går de ikke gjenom en rund ring er det ikke stargate, har den ikke den spesielle humoren er det ikke stargate Er ikke noe av den spesielle humoren i orginale Stargate filmen heller? Er den heller ikke Stargate da eller selv om det er den som faktisk er orginalen? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Som sagt, for meg er den speisele sære humoren like mye stargate som at de går gjennom en rund ring, går de ikke gjenom en rund ring er det ikke stargate, har den ikke den spesielle humoren er det ikke stargate Er ikke noe av den spesielle humoren i orginale Stargate filmen heller? Er den heller ikke Stargate da eller selv om det er den som faktisk er orginalen? Første filmen og seriene er to helt separate saker, bortsett fra et par navn er det ikke noe som stemmer overens med den filmen og serien, så nei jeg vil ikke si første filmen er en del av stargate franchises Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Som sagt, for meg er den speisele sære humoren like mye stargate som at de går gjennom en rund ring, går de ikke gjenom en rund ring er det ikke stargate, har den ikke den spesielle humoren er det ikke stargate Er ikke noe av den spesielle humoren i orginale Stargate filmen heller? Er den heller ikke Stargate da eller selv om det er den som faktisk er orginalen? Første filmen og seriene er to helt separate saker, bortsett fra et par navn er det ikke noe som stemmer overens med den filmen og serien, så nei jeg vil ikke si første filmen er en del av stargate franchises Merkelig da den har flere av de samme karakterene + at serien begynner en liten stund etter filmen tar slutt. Enig i at serien tar en egen vri etterhvert men å si at filmen ikke hører til franchises blir for dumt. SG:U er greit tidsfordriv, ikke noe mer for meg, men SG:A var bedre enn det SG:1 var etter RDA forsvant. SG:1 med RDA i hovedrollen er dog klart det beste vi har fått av Stargate for min del ihvertfall. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ikke samme folka som har laget filmen og serien, jeg ser aldri filmen før jeg begynner på SG1, ser jeg filmen ser jeg den for seg selv, som en egen stående film, ikke noe mer eller mindre. Viss du sammenligner O'neil med O'neill er det helt forskjellige karakterer, det samme er Jackson og Jackson, Teal'c og Carter var ikke med i filmen en gang Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ikke samme folka som har laget filmen og serien, jeg ser aldri filmen før jeg begynner på SG1, ser jeg filmen ser jeg den for seg selv, som en egen stående film, ikke noe mer eller mindre. Viss du sammenligner O'neil med O'neill er det helt forskjellige karakterer, det samme er Jackson og Jackson, Teal'c og Carter var ikke med i filmen en gang Greit nok, men de nevner saker som skjedde i filmen i de første episodene av SG:1. Hvordan vil du forklare det hvis filmen ikke har noe med serien å gjøre Men nok om det. Er da lov å ha forskjellige meninger Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 I første sesong (SG-1) holder de fortsatt på å "finne formen". Mulig at TV-seere er blitt forferdelig kresne, men SGU duger nok faktisk ikke helt. Uten at jeg helt vet hva som mangler ("Det er ikke SG-1" blir for enkelt). Håper fortsatt at serien kan bli legendarisk - så langt ser det ikke slik ut. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er ikke bare at det ikke er stargate, det er en liten del men det er flere grunner. 1. Jeg ser ikke hvor serien skal gå, serien ser ut til å brenne seg ut etter en halv sesong, med mindre noe drastisk skjer, og viss noe drastisk skjer, tror jeg serien kommer til å gå tilbake til SG1/atlantis formatet. 2. Humorløst, jeg kan se en film på 3-4 timer uten humor, men når jeg skal se en serie med tifoldige timer eller mer, ja da MÅ jeg ha en from for humør, ellers blir det drit kjedelig og jeg gidder ikke se på det. Jeg tror jeg har 2 eller 3 serier (av 20talls) i hylla som humørløst og de ser jeg nesten aldri på. 3. Liker ikke karakterene, de er anonyme eller rett og slett kjedelige, de suttrer alt for mye, det var greit nok de første 2-3 episodene, men nå begynner det å bli litt vel mye. 4. Prøver på ting den ikke greier, den prøver å være mørkt og "realistisk" men blir bare kjedelig, de legger til sex sener eller gore sener for å separere serien fra andre SG serier, det eneste de oppnår med dette er at det virker unødvendig og det bare gjør at de fansene SG hadde blir borte, og serien er ikke bra nok på egene bein til at den lager en stor nok fan base til at serien kan forsette. De prøver å lage en ny BSG, de så at BSG ble VELDIG poplært og fikk masse omtale i ikke sci-fi krester, så de prøver å gjøre det samme her, problemet er at BSG ikke var spesielt bra og folka forlatet serien etter 3-4 sesonger Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Problemet er at BSG ikke var spesielt bra og folka forlatet serien etter 3-4 sesonger Bullshit. BSG er bedre enn Stargate noensinne var. At folk forlot serien er nå ihvertfall bare vas. BSG har forøvrig også nesten dobbelt så mange stemmer som SG:1 på imdb, og alikevel har den en halv karakter høyere score. At du liker SG:1 bedre betyr ikke at det er sånn, noe karakterene jeg nevner backer opp. Endret 18. november 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 BSG var en døgnflue, veldig populært som varte kort, brendte seg ut med en gang, er en grunn til at det bare ble 4 sesonger og 2 av dem var elendige, Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) BSG var en døgnflue, veldig populært som varte kort, brendte seg ut med en gang, er en grunn til at det bare ble 4 sesonger og 2 av dem var elendige, Du får kose deg i din egne lille verden Gunfreak....... :!: Jeg har tallene på min side. Endret 18. november 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Likte SG1 bedre enn BSG, men synes da begge var bra. Selv om dem kanskje ikke var helt samme serien siden BSG hadde mye mer drama og politikk, mens SG1 hadde mer action og humor. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Synes da begge var bra. Selv om dem kanskje ikke var helt samme serien. De er vel så forskjellige de kan bli. Tenker man Sci-Fi så SG:1 er mye mer barnevennlig enn det BSG er. SG:1 er liksom litt PG-13 mens BSG er R-Rated. Uansett, kjempefan av begge seriene. Blir nok å se igjennom alt av Stargate igjen om ikke så alt for lenge. Men først blir det å se igjennom BSG igjen. Blu-Ray boksen kom i posten idag. Blir knall i hjemmekinoen tror jeg nok ja Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 BSG var en døgnflue, veldig populært som varte kort, brendte seg ut med en gang, er en grunn til at det bare ble 4 sesonger og 2 av dem var elendige, Du får kose deg i din egne lille verden Gunfreak....... :!: Jeg har tallene på min side. Nei, jeg har tallene på min, da alle ting sier det jeg sier, BSG ble kjempe stort en kort stund, fikk masse priser osv, de to første sesongene så ble det stille og serien døde de to siste sesongene, et prakt eksempel på døgn flue, masse aktivitet over kort tid. Jeg har allerde forklart at serien ble stor blant ikke sci-fi seere, og det er derfor den har flere stemmer enn SG1, SG1 var som et damp tog, tok seg god tid å få opp farten og når den hadde farten skulle det ekstremt mye til å stoppe det, derav lavere seerall men større ekte fan base som var lojale til serien, derav 10 sesonger pluss 5 atlanits, i stede for 4 sesonger Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Nei, jeg har tallene på min, da alle ting sier det jeg sier, BSG ble kjempe stort en kort stund, fikk masse priser osv, de to første sesongene så ble det stille og serien døde de to siste sesongene, et prakt eksempel på døgn flue, masse aktivitet over kort tid. Jeg har allerde forklart at serien ble stor blant ikke sci-fi seere, og det er derfor den har flere stemmer enn SG1, SG1 var som et damp tog, tok seg god tid å få opp farten og når den hadde farten skulle det ekstremt mye til å stoppe det, derav lavere seerall men større ekte fan base som var lojale til serien, derav 10 sesonger pluss 5 atlanits, i stede for 4 sesonger Greit nok det, men alikevel med alt du har å trekke ned på BSG så har den serien en høyere karakter på imdb, selv med flere stemmer som som regel fører til lavere score. Du må tro hva å mene hva du vil. Kalde fakta juger ikke. BSG har en høyere snitt karakter enn SG-1 på imdb. Flere sesonger betyr ikke at en serie er bra, se bare på Hotel Cecar Gidder ikke å diskutere lengre med deg å spamme ned hele tråden. Du har bestemt deg for at SG-1 er uber serien, å det har du lov til. Endret 18. november 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå