Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

The mid-season finale will air on December 4, with the back half of the first season expected to commence in late March or early April.

Det var ein lang pause. Hadde ikkje SG-1 og SGA bare pause 3-4 vekar om vinteren? Nå er det plutselig fire månedar? SGU burde også vært eit sommerprogram. :hm:

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er "103 i 110/11"?

Dagens episode var litt spesiell. Men jeg synst ikke den var helt bra, det var liksom det samme hele tiden. Men det var jo bra at de ikke tok oss for fulstendig dumme, med å avslutte der de gjorde. Det overlater jo litt til fantasien og spekulatoren, i motsettning til hva som vanligvis blir gjort i slike serier.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Meh, jeg faller litt av Universe jeg. Synes ikke det er så veldig interessant, egentlig. Det er ikke som andre serier hvor jeg er skikkelig gira hver gang en episode kommer.

Vi får se etter noen episoder til. Jeg falt jo også av Atlantis etter en stund, håper Universe klarer å holde interessen oppe lenger. :)

Lenke til kommentar
Likte episoden, spesielt twisten på slutten. Eneste jeg ikke likte helt var at de stort sett benyttet kinoen til å filme med, som blir litt slitsomt.

Enig. Ble direkte plagsomt. Tenkte faktisk "huff, håper de ikke fortsetter med dette", men det gikk jo over etter en stund.

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk SGU er den beste Stargate serien til nå. Den er mørk og dyster, og alt går til helvete hele tida. Jeg elsker at de nesten balanserer på vanviddets rand hele gjengen.

Utvilsomt, den er mørkere. Det liker jeg på generell basis, men karakterene er ikke skrevet interessante nok. Noe som er veldig synd, da jeg ser på skuespillerne som særdeles kapable til å levere utrolig dyktige rolletolkninger (særlig Carlyle). Jeg håper dette utvikler seg til det bedre, og jeg kommer til å følge med en stund til i håp om dette. :)

Lenke til kommentar

Jeg likte episoden godt (den beste, eller kanskje nest-beste hvis man regner Air #3 som stand-alone, etter piloten), men den var ikke perfekt.

Så for å flisespikke litt:

- Litt mye kino-filming.

- Forståelig grining og hyling, men det ble likevel litt mye.

- Har ikke noe imot det groteske, men et slikt virkemiddel mister effekten når det gjentas.

- Til tider veldig åpenbart innendørs set (flatt, firkantet). Et par matte paintings hadde kanskje gjort seg, så man kunne fått inntrykk av å befinne seg i en svær jungel. På den annen side, at det var såpass klaustrofobisk kan ha hjulpet episoden.

- Eli... biten om mora var bra, men ellers synes jeg det var litt for mye Eli også i denne episoden. Selv om han var god, som vanlig. Andre karakterer kunne trenge litt av oppmerksomheten han får.

- Jeg fryktet en "alternativ virkelighet reset-knapp"-løsning, og det så det veldig ut som det ble. Hverken SG-1 eller Atlantis ungikk dette, men for meg er slike løsninger uansett ikke helt tilfrestillende.

I det hele tatt gav dette en opplevelse litt ulik noen jeg har hatt med SG-1/Atlantis, og på en svært positiv måte denne gangen. Jeg savnet vel egentlig ikke stort i denne episoden (og det var egentlig jævlig greit å slippe Emily, Telford og andre jordfastboende for en gangs skyld) - stikkordene ser snarere ut til å være "litt for mye av..." Hardcore Stargate-fan motto: "Aldri så bra at det ikke er noe å syte over."

Lenke til kommentar
joda er greit det, men det hadde tatt mange 100 000 år for at skip skulle ha plassert stargate på planeter som destiny nå har kommet til. Og iløpet av noen 100 000 år så hadde mange andre ting skjedd

Det ble sendt ut masse skip som "plantet" stargates også ble destiny sendt ut etter disse, Gitt at de beveger seg med noe samme fart er det ingenting galt i at det er stargates på planetene destiny kommer til siden de andre skipene har vært der allerede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...