Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Problem: Mannskapet manglar noke viktig eller treng hjelp

Løysning: Destiny veit nøyaktig kva planet skipet skal reise til og opprette forbindelse med

Problem: Mannskapet møter på eit vanskelig problem eller treng kunnskap

Løysning: Destiny har sjølvsagt eit stort bibliotek

Dette er latmannsskriving og ender opp med kjedelig TV. I løpet av dei neste 2-3 episodane så må dei definere kva skipet kan og ikkje kan gjere. Det første som må gjerast er å vise kva som faktisk finnest på skipet. Om f.eks heile det orginale mannskapet til Destiny ligger i dvale på eit eller anna lager på skipet så hadde det kanskje vært ein ide å finne dei først som sist?

Vann og luft er nok programmert inn i skipet, og er ganske logisk med tanke på hva skipet er lagd for.

Det er lagd av Ancients, så selvfølgelig har skipet en database.

Skipet hadde ikke mannskap, det er fullstendig automatisk styrt, som er forklart flere ganger. Følge med, kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluss at: Hvis skipet tar seg tid til å stoppe ved ein planet. Hvorfor begrenset tid? Hvorfor ikke vente til folket returnerer fra planeten?

Hvis eg hadde vært så smart som en ancient så hadde eg laget det slik at tida løp ut og skipet drog hvis det ikke var noe aktivitet (skipet folketomt, og tida kun en sikkerhet for framdriften) mens hvis det var aktivitet, folk drog til planeten att og fram så hadde eg hvertfall blitt til vannlagrene var fulle f.eks....

Men slik kan man plukke fra seg serie etter serie...

Lenke til kommentar

Dette med begrenset tid tror jeg er knyttet til autopiloten som de enda ikke har fått slått av siden de enda ikke har klart å ta kontroll over kjernesytemene. Foreløpig så er det mye "brannslukking" som kommer i veien for utforskingen. Men det ser ut til at Eli og Rush stadig vekk graver i systemet så det dukker nok opp før eller siden. Tipper Eli kommer til å komme med kjekke løsninger fordi han har snublet over ting i hans søken etter kule gadets. Før eller siden regner jeg med at de kommer til å ta kontroll over delsystemer og til slutt ha mer eller mindere kontoll over hele skipet.

Men hvis de snubler over en gjeng med Ancients i dvale blir jeg skikkelig skuffa.

Lenke til kommentar
Eg syns de kunne ha begrensa senge leken

Synes det var høydepunktet jeg. Lo godt når plutselig Col. Telford falt over i sin egen kropp å hadde kona til Col. Young sprettende opp å ned på seg. Så noe forvirret ut :D

Ja det var litt artig, men allikevel.

Lenke til kommentar
Eg syns de kunne ha begrensa senge leken

Synes det var høydepunktet jeg. Lo godt når plutselig Col. Telford falt over i sin egen kropp å hadde kona til Col. Young sprettende opp å ned på seg. Så noe forvirret ut :D

Ja det var litt artig, men allikevel.

Er enig. Virker litt som de går i den klassiske hollywood fella at skal man sprite opp noe som blir vist på lerret så er sex eneste virkemiddel de vet om.

Blir litt påtagelig, og latterlig all den tid det er såpass sensurert allikevel.

Lenke til kommentar

eller så viser man at når man plasserer mange voksene mennesker i et begrensa og en litt stressende situasjon så vil en del ting, som normalt skjer mellom voksene mennesker, faktsik skje ;)

Synes ikke dette er noe mer unaturlig enn at de fjærne alt som ikke er passende for 8-åringer (ja, jeg overdriver for å få frem et poeng). Er faktsik litt glad for at filmindustrien har kommet litt tilbake til at alt som gies ut ikke nødvendigvis trenger å ha 11-årsgrense.

Lenke til kommentar

Det er mange ganger SG1 kunne vist sex sener, men de gjorde det ikke, da det er helt unødvendig i en sci fi serie, Det virker som de prøver så hard som mulig å få vekk SG1 og atlantis fans of lage en hel ny fan base, jeg tviler på det går, Sg1 var noe unik og derfor det varte så lenge, universe virker for meg som en veldig standar og forglemlig serie, viss de tror de kan lage en hel ny fan base på størresle md SG1 tar de feil, og jeg tror de i det lange løp kommer til å tape på valget deres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...