Dragen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Problem: Mannskapet manglar noke viktig eller treng hjelpLøysning: Destiny veit nøyaktig kva planet skipet skal reise til og opprette forbindelse med Problem: Mannskapet møter på eit vanskelig problem eller treng kunnskap Løysning: Destiny har sjølvsagt eit stort bibliotek Dette er latmannsskriving og ender opp med kjedelig TV. I løpet av dei neste 2-3 episodane så må dei definere kva skipet kan og ikkje kan gjere. Det første som må gjerast er å vise kva som faktisk finnest på skipet. Om f.eks heile det orginale mannskapet til Destiny ligger i dvale på eit eller anna lager på skipet så hadde det kanskje vært ein ide å finne dei først som sist? Vann og luft er nok programmert inn i skipet, og er ganske logisk med tanke på hva skipet er lagd for. Det er lagd av Ancients, så selvfølgelig har skipet en database. Skipet hadde ikke mannskap, det er fullstendig automatisk styrt, som er forklart flere ganger. Følge med, kanskje? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Pluss at: Hvis skipet tar seg tid til å stoppe ved ein planet. Hvorfor begrenset tid? Hvorfor ikke vente til folket returnerer fra planeten? Hvis eg hadde vært så smart som en ancient så hadde eg laget det slik at tida løp ut og skipet drog hvis det ikke var noe aktivitet (skipet folketomt, og tida kun en sikkerhet for framdriften) mens hvis det var aktivitet, folk drog til planeten att og fram så hadde eg hvertfall blitt til vannlagrene var fulle f.eks.... Men slik kan man plukke fra seg serie etter serie... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Dette med begrenset tid tror jeg er knyttet til autopiloten som de enda ikke har fått slått av siden de enda ikke har klart å ta kontroll over kjernesytemene. Foreløpig så er det mye "brannslukking" som kommer i veien for utforskingen. Men det ser ut til at Eli og Rush stadig vekk graver i systemet så det dukker nok opp før eller siden. Tipper Eli kommer til å komme med kjekke løsninger fordi han har snublet over ting i hans søken etter kule gadets. Før eller siden regner jeg med at de kommer til å ta kontroll over delsystemer og til slutt ha mer eller mindere kontoll over hele skipet. Men hvis de snubler over en gjeng med Ancients i dvale blir jeg skikkelig skuffa. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skipet hadde ikke mannskap, det er fullstendig automatisk styrt, som er forklart flere ganger. Følge med, kanskje? Var ikkje det berre noke som Rush antok da? Dei veit til no forholdsvis lite om skipet og skipets funksjon. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 hvorfor i alle dager har det masse inlosjerings-fasiliteter hvis det aldri har vært mennesker/ancients der? Greit å følge med på hva som blir sagt, men man må da ikke la logiken falle helt bort heller Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Grunnen til at det er plass til et stort mannskap, er at de skulle dra til skipet når det ankom destinasjonen. Men de valgte å bli energi før dette skjedde. Dette er også forklart flere ganger. Følg nå med da. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Rush fortsetter med den irriterende "holyer than thou"-holdningen sin. Håper han blir satt noen hakk snart. Ser ut som det blir litt action i neste episode. http://www.spoilertv.com/2009/11/stargate-...e-108-time.html (promo) Lenke til kommentar
Weir Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Da har eg sett E7. Eg syns de kunne ha begrensa senge leken, det er liksom ikke stargate. Og SG-1 og SGA hadde unike personer med unike personligheter og humor, men det er ikke i SGU, og det er litt dumt Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Eg syns de kunne ha begrensa senge leken Synes det var høydepunktet jeg. Lo godt når plutselig Col. Telford falt over i sin egen kropp å hadde kona til Col. Young sprettende opp å ned på seg. Så noe forvirret ut Endret 8. november 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jepp. Telford har fra starten av hatt rollen som "kjipingen som blander seg inn". Men han var morsom i denne episoden. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Eg syns de kunne ha begrensa senge leken Synes det var høydepunktet jeg. Lo godt når plutselig Col. Telford falt over i sin egen kropp å hadde kona til Col. Young sprettende opp å ned på seg. Så noe forvirret ut Ja det var litt artig, men allikevel. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Third SG-1 movie is Stargate: Revolution http://www.gateworld.net/news/2009/11/thir...ate-revolution/ Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Eg syns de kunne ha begrensa senge leken Synes det var høydepunktet jeg. Lo godt når plutselig Col. Telford falt over i sin egen kropp å hadde kona til Col. Young sprettende opp å ned på seg. Så noe forvirret ut Ja det var litt artig, men allikevel. Er enig. Virker litt som de går i den klassiske hollywood fella at skal man sprite opp noe som blir vist på lerret så er sex eneste virkemiddel de vet om. Blir litt påtagelig, og latterlig all den tid det er såpass sensurert allikevel. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 eller så viser man at når man plasserer mange voksene mennesker i et begrensa og en litt stressende situasjon så vil en del ting, som normalt skjer mellom voksene mennesker, faktsik skje Synes ikke dette er noe mer unaturlig enn at de fjærne alt som ikke er passende for 8-åringer (ja, jeg overdriver for å få frem et poeng). Er faktsik litt glad for at filmindustrien har kommet litt tilbake til at alt som gies ut ikke nødvendigvis trenger å ha 11-årsgrense. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 så akkurat de siste 5 minuttene av en episode SG1 på viasat og la veldig godt merke til av de oversetter ancient (som i en race/folkegruppe) til oldtiden Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det er mange ganger SG1 kunne vist sex sener, men de gjorde det ikke, da det er helt unødvendig i en sci fi serie, Det virker som de prøver så hard som mulig å få vekk SG1 og atlantis fans of lage en hel ny fan base, jeg tviler på det går, Sg1 var noe unik og derfor det varte så lenge, universe virker for meg som en veldig standar og forglemlig serie, viss de tror de kan lage en hel ny fan base på størresle md SG1 tar de feil, og jeg tror de i det lange løp kommer til å tape på valget deres Lenke til kommentar
Weir Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 SGU har ikke akkurat "unike" personer som SG1 og SGA hadde :| Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Scena hvor Chloe døde første gangen var sykt grotesk. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Enig Dragen. God episode i går/dag forresten, men ble litt skuffa. Mest på grunn av at alle (og eg meinar alle) som jobbar med SGU og som er på twitter har sagt at dette er favoritt episoden des. God episode, men synes Earth var betre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Finner ikke den nye episoden der jeg pleier å finne den, faktisk har nesten alle episodene blitt fjernet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå